جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

کاشفی: عزم جدی برای بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه وجود ندارد/ تجری: قانون کار به اشتغال کشور ضربه زده است/ مصری: وضعیت محیط کسب و کار کرمانشاه مناسب نیست
15 اسفند 1397 - 14:30
شناسه : 31706
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: هیچ عزم و اراده‌ای برای توسعه فضای کسب و کار در استان نیست، متاسفانه دولت را در موضع انفعال می‌بینیم. فعالان اقتصادی در کف بازار حضور دارند و ارائه نظرات سبب خواهد شد به مشکلات در خصوص خلاءهای اقتصادی توجه و به حل آن اقدام شود. بیم و نگرانی در میان فعالان اقتصادی برای سال‌جاری و سال آینده وجود دارد؛ بررسی‌هایی بر روی لایحه بودجه داشتیم که نگرانی فعالان اقتصادی استان ما را دوچندان می‌کند، وجود مشکلات مختلفی اعم از بحران در مساله معافیت مالیات صادرکنندگان، مساله کسر بودجه، قانون مجازات صادرکننده و… سبب شده سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی نتواند به بازار استان اطمینان کند. گره‌هایی در حوزه‌های اقتصادی در استان وجود دارد که می‌توانیم با کمک مسؤولان داخل استان آن‌ها را باز کنیم.

پ
پ

فعالان بخش خصوصی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام حسینی‌کیا، عبدالرضا مصری، حسن سلیمانی، فرهاد تجری، سید قاسم جاسمی، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه و شهاب نادری که به منظور طرح و بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: فعالان اقتصادی در کف بازار حضور دارند و ارائه نظرات سبب خواهد شد به مشکلات در خصوص خلاءهای اقتصادی توجه و به حل آن اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ضمن اشاره به وضعیت نابه‌سامان اقتصادی در کشور، تصریح کرد: بیم و نگرانی در میان فعالان اقتصادی برای سال‌جاری و سال آینده وجود دارد؛ بررسی‌هایی بر روی لایحه  بودجه داشتیم که نگرانی فعالان اقتصادی استان ما را دوچندان می‌کند، وجود مشکلات مختلفی اعم از بحران در مساله معافیت مالیات صادرکنندگان، مساله کسر بودجه، قانون مجازات صادرکننده و… سبب شده سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی نتواند به بازار استان اطمینان کند.

وی افزود: متاسفانه کشور در مساله تولید مواد اولیه و قوانین و مقررات در مساله ارز دچار اشکال اساسی است؛ نوساناتی که در مساله ارز وجود دارد سبب می‌شود برخی استان‌های مرزی مثل کرمانشاه متضرر شوند.

کاشفی همچنین با اشاره به وضعیت فضای کسب و کار، اظهار داشت: در استان کرمانشاه هیچ عزم و اراده‌ای برای توسعه ی فضای کسب و کار وجود ندارد و مدت هاست که هیچ بهبودی در این مساله شاهد نیستیم، بخش عمده از این انفعال مربوط به دستگاه‌های نظارتی است و متاسفانه در دستگاه های اجرایی نیز کم کاری صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان نمایندگان مجلس را مراجع اصلی برای حل این مشکلات دانست و گفت: متاسفانه دولت را در موضع انفعال می‌بینیم و از نمایندگان درخواست داریم که حقوق مردم کرمانشاه را بازستانند و در مسیر این انفعال مصلحت‌اندیشی نکنند.

در ادامه این نشست اعضای مجمع نمایندگان استان با استقبال از نقطه نظرات فعالان اقتصادی در تمامی حوزه‌ها بر حل آن و پیگیری سریع از دستگاه‌های اجرایی تاکید داشتند.

حجت‌الا‌سلام حسینی‌کیا، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از گردهمایی اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی ابراز خرسندی کرد و گفت: گره‌هایی در حوزه‌های اقتصادی در استان وجود دارد که می‌توانیم با کمک مسؤولان داخل استان آن‌ها را باز کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد و باید در پی توسعه و آبادانی آن‌ها اقداماتی صورت دهیم که خوشبختانه با پیگیری‌ها از سوی نمایندگان مجلس توانستیم از ظرفیت‌های مرز نیز بهره بگیریم و به‌زودی مرز کرمانشاه باز خواهد شد.

*اقتصاد سلاح قوی برای نظام است

مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تایید نظرات فعالان اقتصادی با اشاره به موضوع مهم کسب و کار در استان، اظهار داشت: وضعیت مناسبی در راستای محیط کسب و کار و عوامل محیطی بر کسب و کار در استان کرمانشاه حاکم نیست؛ عمده ایراد این مساله نبود فرهنگ کسب و کار است، از طرف دیگر مدیریت ضعیف عاملی شده است تا استان کرمانشاه را در میان استان‌های نامساعد حوزه کسب و کار ببینیم.

مصری در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب در خصوص توجه به اقتصاد، خاطرنشان کرد: از بیانات رهبر انقلاب اینگونه برداشت می‌شود که اقتصاد سلاح قوی برای نظام است، چراکه ایشان در بیانیه فرمودند «اگر اقتصاد قوی باشد کشور سلطه ناپذیر و نفوذناپذیر است، اما چنانچه اقتصاد ضعیف گریبان‌گیر شود زمینه نفوذ، سلطه و دخالت کشورهای مستکبر فراهم می‌شود» و می‌بینیم که رهبر انقلاب در این بیانیه بر مساله تولید با کیفیت و انبوه، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و دوری از انصراف اشاره دارند.

تجری نماینده مردم دالاهو نیز در ادامه به مساله قانون کار که مورد نظر همه اعضای اتاق بازرگانی بود اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ قانونی به اندازه قانون کار نتوانسته است به اشتغال کشور ضربه بزند، متاسفانه قانون کار در کشور از نظام کمونیستی و سوسیالیستی پیروی می‌کند و بارها تذکر داده شده، اما هیچ توجهی به اصلاح آن نشده است.

وی اظهار داشت: شنیدن نظرات و اشکالات اقتصادی از زبان فعالان اقتصادی استان سبب ایجاد نقشه راه خواهد شد و امیدواریم گره‌هایی از اقتصاد استان بگشائیم./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.