چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

بهترین کشورهای جهان برای اشتغال زنان/رتبه ایران در دنیا «۱۱۸»
18 اسفند 1397 - 12:30
شناسه : 32788
1
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، سوئیس را بهترین کشور جهان از نظر عدالت جنسیتی در محیط کار معرفی کرد/ایران در رده بندی امسال بالاتر از پاکستان و یمن و پایین‌تر از اردن و گینه در رده ۱۱۸ جهان ایستاده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به مناسبت روز جهانی زن به رتبه بندی ۱۲۰ کشور جهان بر اساس تبعیض شغلی پرداخته است. این سازمان اعلام کرده است که محروم شدن زنان از فرصت‌های شغلی برابر به اقتصاد جهانی شش تریلیون دلار خسارت زده است که معادل ۷.۵ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است./در این رتبه بندی کشورها بر اساس امتیاز صفر تا ۱۰۰ رده بندی شده‌اند که صفر به معنای کمترین میزان تبعیض و ۱۰۰ بیشترین میزان است. طبق این رده بندی، سوئیس با امتیاز ۸.۱، بهترین کشور جهان برای اشتغال زنان است در حالی که یمن با ۶۴ امتیاز، تبعیض‌آمیزترین محیط کاری برای زنان را دارد.

پ
پ

بهترین کشورها:

پس از سوئیس، کشورهای دانمارک، سوئد، فرانسه و پرتغال دارای کمترین میزان تبعیض برای زنان در محیط شغلی بوده‌اند. در کشورهای توسعه یافته، اختلاف دستمزد دریافتی زنان و مردان به طور متوسط معادل ۱۳.۶ درصد بوده است.

رتبه ایران:

ایران در رده بندی امسال بالاتر از پاکستان و یمن و پایین‌تر از اردن و گینه در رده ۱۱۸ جهان ایستاده است. گابریلا راموس، از مدیران ارشد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گفت: با وجود اجماع جهانی بر سر عدالت جنسیتی به عنوان یک اولویت مهم، به کندی در حال حرکت به سمت پر کردن این شکاف هستیم و این مساله در برخی از کشورها حادتر شده است. نیاز داریم بیشتر کار کنیم و بهتر کار کنیم. باید راه‌های هوشمندانه‌تری در طراحی و به‌کارگیری سیاست‌ها داشته باشیم تا نتایج مقبول‌تری به دست بیاوریم در غیر این صورت تا ۲۰۰ سال دیگر هم به عدالت جنسیتی نخواهیم رسید/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.