پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

حیطه فعالیت‌های سپاه به مطبوعات و دانشگاه‌ها گسترش یافته است/ علوی نمی‌تواند به سوالات ما پاسخ دهد
25 مرداد 1396 - 10:59
شناسه : 329
3
مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات: طلوع‌‌کرمانشاه :

نماینده مردم تهران تاکید کرد: وقتی از وزیر اطلاعات درباره بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی که در نزدیکی نوروز ۹۶ سوال کردیم، ایشان گفتند که این بازداشت توسط نهادهای دیگری صورت گرفته و من نیز معترض این مسئله هستم.

پ
پ

علی مطهری صبح امروز در صحن علنی مجلس و در مخالفت با حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی گفت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات، بیشتر ناشی از نقص ساختاری در حوزه اطلاعاتی کشور است یعنی در این حوزه نقصی داریم که موجب کاهش قدرت نظارت مجلس و تضییع حقوق مصرح ملت در فصل سوم قانون اساسی شده است.

تداخل مسئولیت‌های نهادهای اطلاعاتی موجب پاسخگو نشدن وزیر اطلاعات شده است

او با بیان اینکه این مخالفت در واقع دفاع از حقوق مجلس و مردم است، اظهار داشت: این نقص، تداخل مسئولیت‌ها و وظایف نهادهای اطلاعاتی مختلف با یکدیگر است که موجب پاسخگو نشدن در برخی امور شده است. پس ما نیازمند وزیری هستیم که این نقص را برطرف کند و به سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها اجازه دخالت در حیطه فعالیت‌های وزارت اطلاعات را ندهد.

قانون مبتنی بر تمرکز همه نهادهای اطلاعاتی فعالیت‌هایشان باید در وزارت اطلاعات است

نماینده مردم تهران با اشاره به اساسنامه وزارت اطلاعات و قانون تصویب شده درخصوص نهادهای اطلاعاتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۷۴ تصریح کرد: قانون وزارت اطلاعات و قانون مجمع تشخیص مصلحت مبتنی بر تمرکز همه فعالیت‌های اطلاعاتی کشور است تا از تداخل فعالیت‌های اطلاعاتی با یکدیگر جلوگیری شود و بر آن اساس، همه دستگاه‌ها باید نهادهای اطلاعاتی فعالیت‌هایشان باید در وزارت اطلاعات متمرکز شود.

حیطه فعالیت‌های سپاه به مطبوعات، نهادهای مدنی و دانشگاه‌ها گسترش یافته است

مطهری با بیان اینکه اگر همان قوانین اجرا می‌شد آن نقص ساختاری به وجود نمی‌آمد، خاطرنشان کرد: به مرور زمان برخی از دستگاه‌ها و نهادها حیطه فعالیت‌هایشان را گسترش داده‌اند و وارد این حوزه شدند. سپاه از ابتدا حیطه فعالیت‌هایش مشخص بوده و مقابله با نهادهای تروریستی مانند کومله، پژاک و… از وظایفشان بوده است اما در چند سال اخیر دایره فعالیت‌های این نهاد با انگیزه دفاع از انقلاب گسترش یافته و به مطبوعات، خبرنگاران، نهادهای مدنی، دانشگاه‌ها، فعالان دانشجویی و نشریه‌های دانشجویی گسترش یافته و به مجلس هم پاسخگو نیستند.

نهاد غیرپاسخگو در جمهوری اسلامی نداریم

او با قرائت حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر داشتن حقوق مردم و حاکمان بر یکدیگر و پاسخگو بودن حاکمان بر مردم ابراز داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران نهاد غیرپاسخگو نداریم و حتی رهبری نیز در مقابل مجلس خبرگان و مردم پاسخ است.

وزیر اطلاعات نمی‌تواند به بسیاری از موضوعات و سوالات ما پاسخ دهد

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مشکل مجلس با وزیر اطلاعات این است که وزیر اطلاعات نمی‌تواند به بسیاری از موضوعات و سوالات ما پاسخ دهد، عنوان کرد: وقتی از وزیر اطلاعات درباره بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی که در نزدیکی نوروز ۹۶ سوال کردیم، ایشان گفتند که این بازداشت توسط نهادهای دیگری صورت گرفته و من نیز معترض این مسئله هستم. درباره بازداشت روزنامه‌نگاران و دانشجویان سوال می‌کنیم می‌گویند آن مسئله از حیطه من خارج است؛ پس مجلس نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند.

وضعیت کنونی تداخل اطلاعاتی قابل داوم نیست

مطهری با بیان اینکه این وضع قابل دوام نیست و باید راه حلی پیدا شود، یادآور شد: وزیر اطلاعات باید این راه حل را با کمک مسئولان کشور پیدا کند به گونه‌ای که وزارت اطلاعات بتواند محور فعالیت‌های اطلاعاتی باشد. تکیلف ما باید با وزارت اطلاعات مشخصص باشد و وزیر حیطه کاری خود را مشخص کند و وزیر نگوید این مسائل از حیطه فعالیت‌های من خارج است.

تداخل فعالیت‌های اطلاعاتی به خارج بهانه حقوق بشری داده است

او ادامه داد: به بهانه در حیطه فعالیت من نبودن، بهانه حقوق بشری به خارج داده می‌شود و آنها از این بهانه سواستفاده می‌کنند. در واقع، سوال من فراتر از آقای علوی است و آن، حل یک معضل سیاسی امنیتی است که به کشور آسیب‌هایی وارد کرده است.

وزیر اطلاعات باید در مسائل امنیتی و اطلاعاتی پاسخگو باشد

نایب رئیس دوم مجلس با تاکید بر اینکه ما تلاش آقای علوی برای تغییر نگاه مدیران وزارت اطلاعات به مقوله حفظ نظام و رعایت حقوق ملت را درک می‌کنم، بیان کرد: این تداخل کافی نیست بلکه باید وزیر اطلاعات به این وضع پایان دهد و در همه مسائل امنیتی و اطلاعاتی پاسخگو باشد. این مسئله نیازمند صلابت و شجاعت دارد. کسی می‌تواند این کار را انجام دهد و امر خدا را بر پا دارد که اهل رودربایستی نباشد. آقای علوی مرد این میدان نبود. 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.