اسدالله رازانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به ورود اولین قطار به کرمانشاه در روزهای گذشته، گفت: این اتفاق نوید بخش آیندهای درخشان برای استان است.
وی با بیان اینکه روز گذشته نیز مجددا قطار دیگری برای آزمایش ریل مسیر ملایر-کرمانشاه در این محور تردد داشت، گفت: مسیر برای تحویل به شرکت راهآهن آماده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تحویل پروژه و تکمیل کارهای نهایی و برنامه ریزی برای حرکت قطارها توسط شرکت راه آهن کشور ظرف ۴۵ روز آینده، مردم کرمانشاه بتوانند از اوایل پاییز امسال سفرهای خود را با قطار انجام دهند.
استاندار کرمانشاه راهآهن را یکی از زیرساختهای اصلی توسعه عنوان کرد و افزود: وجود شبکه ریلی هزینه جابجایی مسافر و بویژه بار را تا حد زیادی کاهش داده و از این طریق تاثیر بسیاری بر اقتصاد استان خواهد داشت.
رازانی افزود: مشکل عمده صنایع سنگین هزینه حمل و نقل است و سیستم ریلی بعد از کشتیرانی ارزانترین سیستم حمل و نقل بار محسوب میشود که وجود خط ریلی در استان موجب خواهد شد مواد اولیه و نیز سوخت مورد نیاز کارخانجات استان با قیمت پایین تامین شود.
وی به قرار گیری استان در مسیر عتبات عالیات نیز اشاره کرد و افزود: با وجود سیستم حمل و نقل ریلی جابجایی مسافر و زوار عتبات عالیات به سهولت انجام شده و سیستم ریلی میتواند نقش موثری در رونق گردشگری استان داشته باشد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اول در خصوص سیستم ریلی استان رساندن قطار به کرمانشاه است، گفت: با اتمام کار در این مسیر و برقراری تردد مسافران در مسیر ملایر-کرمانشاه، بخش دیگر پروژه راه آهن غرب کشور که مسیر کرمانشاه-خسروی است را با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.
رازانی تصریح کرد: تکمیل راهآهن تا مرز خسروی برای استان اهمیت ویژهای دارد و با جدیت اتمام این بخش از مسیر را نیز پیگیری خواهیم کرد و هم اکنون کار در این قسمت نیز در حال انجام است.
وی افزود: پیمانکار این بخش قرارگاه خاتم(ص) است که با جدیت پای کار است و با اقدامات صورت گرفته تا به امروز مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب ۴۰ درصد و مسیر اسلام آبادغرب-خسروی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دیدگاه