شنبه, ۱۲ آذر , ۱۴۰۱ Saturday, 3 December , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17208 تعداد نوشته های امروز : 19×

آخرین خبرها

تیس و ژسوس جام جهانی را از دست دادند دلیل حذف ایران از جام جهانی چیست؟ گل روزبه چشمی در میان گل‌های باور نکردی جام جهانی تجربه استرس روزانه با افزایش سن کاهش می یابد همه مربیانی که بعد از حذف از جام‌جهانی استعفا دادند/ کی‌روش هم هست! محدوده میدان آزادی تا میدان فردوسی قابلیت اجرای “پیاده‌راه” دارد/ این پروژه به نفع صنوف است ابراز علاقه مدافع کروات‌ به رئال کرمانشاه، مربی سازنده ندارد! توقف صادرات دام زنده از کرمانشاه مجتمع‌های “بین‌راهی” کرمانشاه، با ابتدایی‌ترین امکانات! بیشتر فضاهای شهر کرمانشاه “مناسب‌سازی” نشده/ فقط از پارک “شاهد” استفاده می‌کنیم! شقیری دستاورد مسی و رونالدو را تکرار کرد آشنایی با زیرگروه های آنفلوانزا شهردار فعال کرمانشاه پیگیری مستمری برای اجرای پروژه قطارشهری داشته است/ ریل گذاری قطار شهری کرمانشاه از هفته آینده آغاز می‌شود/ پیشرفت ۱۸۰۰ متری تونل قطار‌شهری کرمانشاه “مه غلیظ” در محورهای کرمانشاه یاکین: پرتغال از قرعه ما خوشحال نیست دویس بهترین بازیکن دیدار کامرون و برزیل شد رکوردشکنی دنی آلوس ۳۹ ساله در ترکیب برزیل رونالدو: به بازیکن کره گفتم ساکت شو هوانگ بهترین بازیکن دیدار کره‌جنوبی – پرتغال شد

ایجاد رقابت‌ درصنعت خودروسازی= افزایش کیفیت
19 اسفند 1397 - 9:18
شناسه : 33141
0
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایندگان مجلس از دولت انتظار دارند که رقابت‌پذیری در صنعت خودرو را فراهم کند و تصدی خود را کاهش و به صفر برساند. طلوع‌‌کرمانشاه :

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به ضرورت حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس از دولت انتظار دارند که در بحث خودروسازی تنها کار سیاست‌گذاری را انجام دهد./عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:سیاستهای تولید ملی می‌گوید که از تولید ملی حمایت شود که با ایجاد رقابت کیفیت بالا می‌رود و سیاستهای اصل ۴۴ نیز می‌گوید دولت باید در حداقل امور حاکمیتی وارد شود و کارهای تصدی‌گری را واگذار کند./عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو راهکاری برای ارتقا کیفیت صنعت خودروسازی است، افزود: ایجاد رقابت سبب ارتقا کیفیت می‌شود که این موضوع در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود./حسینی‌کیا با اشاره به اینکه بخشی از گرانی خودرو به تحریم ربط دارد اما عامل اصلی گرانی خودرو در لابی بازار است گفت: اکنون سمت و سوی نقدینگی بازار به سمت خودرو رفته است و تا زمانی که افزایش نقدینگی کنترل نشود هر مرتبه یکی از صنایع کشور در معرض اختلال قرار می‌گیرد.

پ
پ

حسینی‌کیا با اشاره به شرایط غیرعادی و هرج و مرج قیمتی در بازار خودرو بیان کرد: وضعیت غیرعادی و ملتهب بازار خودرو حاصل عملکرد کانونها و مافیای ثروت، دلالها و سفته‌بازان است که گاهی شاهد افزایش قیمتهای ۵۰ تا ۷۰ درصدی خودروها هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت اخلالگران اقتصادی سبب شده با وجود کنترل تغییرات نرخ ارز قیمت خودرو همچنان بالا برود، گفت: وضعیت امروز بازار خودرو نیازمند ورود دستگاه‌های امنیتی است تا با کمک قاطعیت دستگاه قضایی، بساط اخلالگران اقتصادی و مافیای ثروت در بازار خودرو جمع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در شرایطی که نرخ ارز نوسان کمی دارد و قطعه‌ساز و خودروساز قیمت‌ها را تغییر نداده‌اند شاهد افسارگسیختگی غیرعادی قیمت خودرو در بازار هستیم که هیچ منطق اقتصادی این بازار نابسامان را درک نمی‌کند.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز بازار خود باید مورد بررسی سازمانهای تعزیرات حکومتی، بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور قرار بگیرد، افزود: اگر این دستگاه‌ها با عوامل برهم زننده آرامش بازار خودرو برخورد سلبی کنند، آرامش بار دیگر به صنعت خودرویی کشور باز می‌گردد.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی باید هزینه‌های مدیریتی خود را کاهش دهد و از سویی برای نیروی مازاد خود چاره‌اندیشی کند عنوان کرد: خودروسازی سایپا اکنون ۱۱ هزار نفر نیروی مازاد دارد که این تعداد نیرو به طور قطع هزینه‌های این خودروساز را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید برای وامهای کلانی که به خودروسازان تحمیل شده چاره‌اندیشی شود بیان کرد: خودروسازهای داخلی راهی جز کاهش قیمت، رقابت‌پذیری و صادرات محوری ندارند تا با وجود نیروهای مازاد و وامهای کلان دریافتی بتوانند در چرخه بازار دوام بیاورند/تسنیم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.