شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

عرضه گسترده گوشت و مرغ در روزهای آینده / خروج دام زنده از مرزهای کرمانشاه نداریم
21 اسفند 1397 - 21:17
شناسه : 34564
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از عرضه گسترده گوشت و مرغ در روزهای مانده تا پایان سال خبر داد/هدایت حاتمی در نشست خبری که امروز( ۲۱ اسفند) برگزار شد، با بیان اینکه امسال در اقتصاد کلان کشور فراز و فرودهای جدی داشتیم، افزود: این فراز و فرودها بعد از جنگ تحمیلی هر چند سال یکبار رخ داده و شوک جدی را به اقتصاد کشور وارد کرده است/ وی با بیان اینکه این شوک‌ها معمولا تجربیات یکسانی را به دنبال دارد، یادآوری کرد: باید از این تجربیات برای مقابله با شوک‌های احتمالی بعدی درس بگیریم/هم اکنون کمبود تولید در کشور نداریم و نسبت به سال گذشته تولید بسیاری از کلاها افزایش پیدا کرده است، اما آنچه که وجود دارد کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی ها است/ وی اظهار کرد: در این شرایط عده‌ای نیز با استفاده از شرایط موجود بر طبل کمبود کالا می کوبند تا در بازار التهاب ایجاد کنند و وقتی که این التهاب ایجاد شود مصرف کننده طمع خرید و فروشنده نیز احتکار می کند/ وی خاطرنشان کرد برای حل مشکلات اساسی بازار کرمانشاه نیز نیازمند یک شبکه توزیع مناسب و گسترده خصوصا در بخش میوه و تره‌بار هستیم و به علاوه کشتارگاه های استان کرمانشاه نیز باید فعال تر باشد

پ
پ
حاتمی با بیان اینکه اقتصاد استان کرمانشاه نیز متاثر از همین فراز و فرودهای اقتصاد کل کشور بود، یادآوری کرد: در استان کرمانشاه چهار دغدغه اقتصادی اصلی داریم که تیم اقتصادی استان همه هم تلاش خود را برای مرتفع کردن این چهار دغدغه قرار داده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بیکاری را مهم‌ترین معضل استان کرمانشاه دانست و ادامه داد: تمام تلاش ما این است که از رتبه یک بیکاری خارج شویم.

حاتمی معتقد است، مشکل بیکاری استان کرمانشاه آنقدر پیچیده و بزرگ شده که هرچقدر به آن می تازیم و از آن می‌بُریم، باز خود را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای کاهش نرخ بیکاری استان در چهار جبهه اقداماتی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این اقدامات شامل بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و همچنین جذب سرمایه‌های جدید برای استان است.

وی دومین دغدغه اساسی استان را بالابودن نرخ تورم اعلام کرد و افزود: طی حدود ۳۰ ماه گذشته نرخ تورم استان کرمانشاه از سطح متوسط کشور بالاتر بوده و در برخی از ماه ها رتبه یک تورم را در کشور داشتیم.

حاتمی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی برای کنترل تورم در استان کرمانشاه صورت گرفته، اضافه کرد: این اقدامات باعث شد در شرایطی که در خردادماه رتبه اول تورم را داشتیم، در بهمن ماه به جایگاه ۱۰ کشور برسیم.

وی ادامه داد: البته با این وجود هنوز هم از نظر نرخ تورم از متوسط کشور بالاتر هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سومین دغدغه اساسی استان کرمانشاه را توجه به اقشار آسیب پذیر و توانمندکردن آنها و همچنین خروج آنها از فقر مطلق اعلام کرد.

حاتمی یادآور شد: دغدغه چهارم ما نیز کم کردن فاصله بین دولت و مردم و جلب اعتماد دوباره مردم به دولت است که تا حدودی طی چند وقت اخیر به دلیل برخی از مسائل و مشکلات مخدوش شد.
 
احیا ۱۳۹ واحد صنعتی استان

وی در ادامه به برنامه ریزی‌هایی که برای بهبود وضعیت اقتصادی استان صورت گرفته اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین زمینه‌هایی که می‌تواند به بهبود اقتصاد استان کمک کند، حوزه صنایع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با  بیان اینکه  کرمانشاه از ابتدا هم یک استان صنعتی نبود و سهم صنعت در اشتغال و GDP ۲۱ تا ۲۲ درصد است، تاکید کرد: در این زمینه از کل کشور عقب‌تر هستیم.

 وی گفت: با این وجود قصد داریم از تمام ظرفیت صنایع استان استفاده کنیم، واحدهای راکد و نیمه فعال را احیا کنیم و صنایعی که هم اکنون فعال هستند را توسعه دهیم.


 به گفته این مسئول در همین راستا در  سال جاری ۱۳۹ واحد صنعتی استان حمایت شدند، به گونه ای که یا جلوی سقوط آنها گرفته شده و یا اگر هم افتادند دوباره به چرخه تولید برگشتند.

 حاتمی  از برگزاری جلسات متعدد ستاد تسهیل برای بررسی مشکلات صنایع استان هم خبر داد و عنوان کرد: ۵۵ درصد مصوبات این ستاد محقق شده و ۳۰ درصد آن نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها همکاری خوبی در زمینه اجرای مصوبات ستاد تسهیل دارند، افزود: اما نباید فراموش کنیم که عملکرد گذشته برخی از فعالان اقتصادی ذهنیت بانک‌ها را خدشه‌دار کرده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: به علاوه نباید تامین مالی را صرفا از طریق بانک‌ها ببینیم،  بلکه باید از سایر روش‌ها از جمله بازارهای سرمایه و … را مد نظر قرار دهیم.

 حاتمی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی و اقتصادی استان از کمبود نیروهای مدیریت منابع مالی رنج می‌برند، افزود: حدود یک میلیارد تومان برای آموزش ۴۰۰ نفر مدیر بازاریابی و مالی برای واحدهای صنعتی استان در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد موجود نیز یکی از استراتژی‌های اصلی استان است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم، به گونه‌ای که واحدهای صنعتی که مشکلات کمتری دارند را به خانه صنعت و معدن استان سپردیم تا موانع پیش روی آنها برطرف شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایر واحدهایی که پیچیدگی بیشتری دارند به سازمان صمت و یا جهاد کشاورزی و واحدهایی که مشکلات آنها حادتر است از طریق استانداری حل خواهد شد.

 حاتمی همچنین بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع  استان هم تاکید کرد و گفت: با جدیت به دنبال راه‌اندازی و تکمیل صنایع تبدیلی در استان هستیم.

 وی معتقد است، در بسیاری از محصولات از جمله گوجه، سیب زمینی، محصولات دامی، شیلات و … ظرفیت ایجاد صنایع تبدیلی وجود دارد

 وی اظهار کرد: اگرچه به دنبال ایجاد واحدهای جدید هستیم، اما توسعه واحدهای صنایع تبدیلی قدیمی استان از جمله مانیزان، ایلیا ذرت، روژین تاک، کارخانه چیپس جوانرود و … در اولویت است.

تصمیم‌گیری نهایی برای “اسیدسیتریک” با شستا است

حاتمی اشاره‌ای هم به وضعیت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان با نام کارخانه اسید سیتریک داشت که از جمله طرح‌های مربوط به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است و افزود: اگرچه پیگیری‌های ویژه برای راه اندازی مجدد این واحد صنعتی صورت گرفته، اما تصمیم گیری نهایی در این زمینه بر عهده شستا است و ما فقط می‌توانیم پیشنهادهایی که داریم ارائه دهیم.

 وی با بیان اینکه اسید سیتریک چهار، پنج مانع اصلی دارد، خاطرنشان کرد: رفع این موارد نیازمند همکاری افراد توانمند  است که دانش و منابع مالی مناسب داشته باشند.

 وی گفت: با وجود همه این اوصاف بعید است تا آخر امسال خبری درباره اسید سیتریک داشته
 باشیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به پروژه پتروشیمی چهارم کرمانشاه داشت و خاطر نشان کرد: چشمم از پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب آب نمی خورد.

 حاتمی با بیان اینکه تامین مالی این پروژه که حجم بسیار زیادی نیز دارد با مشکل مواجه شده، یادآوری کرد: دلیل این امر شرایط خاص اقتصادی کشور است.

  وی معتقد است در شرایط کنونی باید سراغ اشل‎های کوچکتری از صنایع پایین دستی پتروشیمی برویم و اجرای این پروژه‌های کلان مانند پتروشیمی چهارم در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور از نظر بازگشایی فاینانس‌ها بهتر شد، صورت گیرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه پیش بینی کرد، یک مینی پالایشگاه به زودی در اسلام آباد غرب اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی نیز برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید در استان صورت گرفته، تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما جلب سرمایه‌گذاران خارجی است که تاکنون در سه طرح مهم شامل کشت باغات مرزی، هتل بیمارستان و تولید برق از پایاب سدها سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند.


 وی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران در استان نیازمند بهبود فضای کسب و کار هم هستیم، گفت:با اقدامات خوبی که در بحث فضای کسب و کار صورت گرفته، از رتبه ۳۱ کشور طی چند فصل اخیر اکنون به رتبه ۲۷ رسیدیم.

حاتمی با اشاره به چهار دلیل اصلی که باعث نامساعد شدن فضای کسب و کار استان شده، عنوان کرد: این دلایل شامل بروکراسی اداری، تامین مالی، برداشت سلیقه‌ای از مالیات و برداشت سلیقه‌ای از قوانین است.

 وی یادآور شد: در همین راستا تلاش کردیم نظام استعلامات در استان زمان‌بندی مشخصی داشته باشد تا بروکراسی اداری کاهش یابد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه از تقویت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز خبر داد و افزود: بنا داریم این مرکز را به یکی از مراکز فعال کشور تبدیل کنیم.

از ظرفیت مرزها غافل نشویم

 حاتمی بر لزوم استفاده از دیگرظرفیت‌های کرمانشاه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین این زمینه ها استفاده از مزیت مرزها و تجارت استان است.

وی عنوان کرد: برای استفاده از مرزها باید ابتدا زیرساخت‌ها را بهبود ببخشیم، سپس به سمت تولید صادرات محور برویم و در نهایت تبلیغ و رفتارهای درست تجاری را بیاموزیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از محل ارتقاء شاخص‌ها  حدود پنج  میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت‌های مرزی استان در نظر گرفته شده ، خاطرنشان کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در حال سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در مرزهای استان در قالب پروژه طرح جامع گمرک مرزی پرویزخان است.

 وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیز بهبود وضعیت راه مرز سومار تعیین شده است.

حاتمی اضافه کرد: به علاوه برای بهبود بخشی از زیرساخت‌ها نیز باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت صادرات سال جاری استان داشت و خاطرنشان کرد: در یازده ماهه امسال ۲٫۶  میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان کرمانشاه صورت گرفته است که از نظر ارزش ۴۶ درصد از نظر وزنی ۳۲ درصد رشد داشته است

شاهد استقرار صنایع مهمی در قصرشیرین در سال ۹۸ خواهیم بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه در ادامه  از ظرفیت خوب شهرستان قصرشیرین در بعد مرزی یاد کرد و با بیان اینکه شهرستان قصرشیرین به دلیل همجواری با عراق از مزیت‌های ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که صادرات ایران به عراق پنج برابر صادرات به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است و ما نیز باید به خوبی از ظرفیت این کشور استفاده کنیم.


وی معتقد  است، اقدامات خوبی برای استفاده از مزیت‌های این شهرستان صورت گرفته، به گونه‌ای که هم اکنون همه رویه‌های تجاری در مرز پرویزخان در حال اجرا است و محدودیتی در این بخش نداریم.

حاتمی ابراز امیدواری کرد، با بازگشایی مرز خسروی وضعیت این شهرستان بهتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، گفت:  قول می دهیم در سال ۹۸ سال شاهد استقرار صنایع قابل توجهی در کنار مرز ایران و عراق در این منطقه باشیم.

وی اشاره‌ای هم به اخذ مجوز بندرخشک داشت و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای اجرای بندر خشک استفاده کنیم، زیرا این طرح نیازمند اعتبارات زیادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از ظرفیت‌های که می‌تواند به رونق اقتصادی استان کرمانشاه کمک کند را بخش گردشگری دانست و اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری از جمله جشنواره‌های بومی محلی، بوم گردی روستایی و … داریم که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

حاتمی حوزه IT و ICT را یکی دیگر از زیرساخت‌های استان کرمانشاه دانست که می تواند در بخش اقتصادی تاثیرگذار باشد و یادآور شد: برنامه داریم تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در سال آینده به ۱۰۰ شرکت افزایش پیدا کندو گردش مالی ۴۵ شرکت موجود نیز دو برابر شود.


 وی معتقد است، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند سهم آنها را از اقتصاد استان بیشتر کند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی نمایشگاه محصولات دانش بنیان در سال آینده در کشور عراق هم خبر داد.

کمبود تولید در کشور نداریم


حاتمی در پایان درباره وضعیت بازار نیز گفت: هم اکنون کمبود تولید در کشور نداریم و نسبت به سال گذشته تولید بسیاری از کلاها افزایش پیدا کرده است، اما آنچه که وجود دارد کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی ها است.

 وی اظهار کرد: در این شرایط عده‌ای نیز با استفاده از شرایط موجود بر طبل کمبود کالا می کوبند تا در بازار التهاب ایجاد کنند و وقتی که این التهاب ایجاد شود مصرف کننده طمع خرید و فروشنده نیز احتکار می کند.

 وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تلاش شده این مشکلات تا حدودی مرتفع شود، گفت:در این زمینه اقشار آسیب پذیر و حاشیه‌نشین شهر در اولویت ما هستند.

 وی افزود: اقدامات خوبی نیز برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای پایان سال انجام شده، به گونه‌ای که ۱۶۰۰ تن میوه شب عید به زودی توزیع خواهد شد و عرضه گسترده مرغ و گوشت نیز با اولویت افراد آسیب‌پذیر طی ۱۰ روز آخر سال با جدیت انجام می شود.

 وی خاطرنشان کرد برای حل مشکلات اساسی بازار کرمانشاه نیز نیازمند یک شبکه توزیع مناسب و گسترده خصوصا در بخش میوه و تره‌بار هستیم و به علاوه کشتارگاه های استان کرمانشاه نیز باید فعال تر باشد.

 وی تاکید کرد: خوشبختانه از نظر قاچاق دام موردی از مرزهای استان کرمانشاه نداریم و در این زمینه مرزهای استان کاملاً تحت کنترل است/ایسنا

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.