سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

خروج هفته‌ای ۴ میلیارد تومان به ترکیه توسط لاکچری‌های کرمانشاه
21 اسفند 1397 - 22:35
شناسه : 34609
1
کرمانشاه در عید نوروز میزبان بیش از یک و نیم میلیون گردشگر از سراسر ایران خواهد بود. با این حال بسیاری از لاکچری‌ها ترجیح داده‌اند با صرف هزینه میلیونی اوقات خود را در سایر کشورهای همسایه بگذرانند. طلوع‌‌کرمانشاه :

افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی موجب رشد چند صددرصدی تورهای خارجی برای مسافرت شده است؛ اما این مساله موجب نشده که برخی‌ها بدون توجه به شرایط ارزی و اقتصادی کشور کشورهای خارجی را برای سفر نوروز انتخاب نکنند و از این طریق به رونق اقتصادی سایر کشورهای کمک می‌کنند

🔹خروج یک هفته‌ای ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان توسط لاکچری‌ها⁉️

♦️مدیریت فروگاه بین المللی کرمانشاه از اختصاص ۶ پرواز فوق العاده از کرمانشاه به ترکیه توسط شرکت هواپیمایی آتا در نوروز امسال خبر داد و گفته که از افزایش این پروازها بی اطلاع است.

پ
پ

بنابر اظهارات مجتبی بیاتی، فعلا ۸ پرواز خارجی برای ایام عید در این فرودگاه صورت خواهد گرفت که ۶ پرواز آن که به صورت فوق‌العاده به مقصد کشور ترکیه است.

همه این پروازها توسط شرکت هواپیمایی آتاایر صورت می‌گیرد و بنابر اعلام وب سایت این شرکت قیمت بلیط یک طرفه به مقصد استانبول کمی بیشتر از یک میلیون، به مقصد آنتالیا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و به مقصد ازمیر هم ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. 

این عدد در سایر شرکت‌های داخلی و خارجی که از مقصد تهران به استامبول پرواز می‌کند بسیار متفاوت و سرسام آور است؛ حداقل قیمت بلیط از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع (عمدتاً فروش رفته و جای خالی ندارند) و گران‌ترین هم چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان است که توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی ارائه می‌شود.

این جدای از هزینه‌های اسکان، خوراک و خریدی است که توسط ایرانیان در این کشور صورت می‌گیرد.

در گفت‌وگویی که خبرنگار فارس با یکی از دفاتر هواپیمایی کرمانشاه داشته به طور میانگین هزینه صرف شده برای هر نفر به منظور سفر به کشور ترکیه در کمترین حالت ۴ میلیون تومان برای اقامت ۳ روزه در هتل‌های سه ستاره است!

بلیط پروازهای فوق العاده همیشه به صورت ویژه‌ای به فروش می‌رسد؛ ۶ پرواز شرکت آتا توسط هواپیمای ایرباس ای ۳۲۰  صورت می‌گیرد و ظرفیت هر پرواز ۱۸۰ مسافر است؛ اگر حداقل هزینه صورت گرفته (یعنی ۴ میلیون برای هر نفر) را مبنا قرار دهیم و همه این افراد قصد حضور سه روزه را داشته باشند در طول یک هفته ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان پول از کشور و استان کرمانشاه خارج می‌شود!

البته در این گزارش کمترین هزینه‌ها و ارزانترین تور ممکن در نظر گرفته شده و باید هزینه‌ خرید، گردش و… را به آن اضافه کرد. با توجه به شرایط خاص کشور خارج کردن این مبلغ هنگفت ارزی قطعاً آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

باید به این نکته هم اشاره کرد که هزینه فقط مربوط به استان کرمانشاه است و طبیعی است که تورهای گرانتری هم وجود دارد که موجب  خروج ارز بیشتر از کشور و استان می‌شود.

علی ایحال برخی از همشهریان با نادیده گرفتن پتانسیل و زیبایی‌های منحصر به فرد استان تنها در یک هفته بیش از ۴ میلیارد تومان به اقتصاد کشوری دیگر کمک می‌کنند!

متاسفانه بسیاری از چهره‌های عمدتاً سینمایی و انبوه پیام‌های تجاری و مجازی مردم را تشویق به سفرهای خارجی می‌کنند، این درحالی است که رهبر انقلاب، صراحتاً به کاهش این سفرهای غیرضروری تاکید کردند و انتظار می‌رود، دستگاه‌های مربوط همانند میراث فرهنگی، صداوسیما و سایر رسانه‌ها با تبلیغ پتانسیل‌های گردشگری و زیبایی ایران موجب رونق این صنعت و صد البته کاهش خروج ارز از کشور شوند.


کرمانشاه جذابه‌های گردشگری بی نظیری دارد و به عنوان پایتخت گردشگری کشور انتخاب شده است

در همین باره یک کارشناس گردشگری به فارس می‌گوید:گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و کاهش مهاجرت روستا به شهر بر عواملی همچون حفظ منابع طبیعی نیز می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

علیرضا مرادی بیستونی با بیان اینکه باید عید نوروز فرصت مناسبی برای تبلیغ زیبایی‌های کرمانشاه است، ادامه داد: ایام نوروز فرصت خوبی است که علاوه بر استفاده از حضور گردشگران داخلی از فرصت‌های گردشگری استان، شرایط حضور گردشگران خارجی در استان و بهره‌برداری از اکوتوریسم استان را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه می‌دهد: استان کرمانشاه با توجه به تفاوت ارتفاعی که در خود جایی داده است، این فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کند که  مناطق طبیعی همچون جنگل‌های بلوط را با فاصله کمی از نخلستان‌های مناطق گرمسیری مشاهده کنند.

مرادی بیان داشت: تفاوت اقلیمی در استان کرمانشاه اسباب برف نوری،کوهنوردی، صخره نوردی، غارنوردی و غواصی را برای مشتاقان به این موارد استان فراهم کرده است.

سفر به کشور‌های خارجی که در بین مردم کشور بر پایه تقلید‌ها و «چشم و هم چشمی» لاکچری صورت می‌گیرد به یک اپیدیمی زشت با نتیجه‌ی خروج میلیاردها ریال ارز از کشور منجر شده است.

این سفرها در حالی صورت می‌گیرد که استان کرمانشاه در کنار مشکلات بیکاری،زلزله، سرانه پایین درآمد خانوار و سطح رفاه اجتماعی، با توجه به اقلیم چهار فصل منحصر به فرد خود، مملو از مناطق جذاب تفریحی آب و هوایی است.

جدای از تلاش بیشتر کارکنان میراث فرهنگی و رسانه‌های استان، باید از کسانی که این سفرهای لاکچری را برای تعطیلات خود تدارک دیده‌اند، پرسید: بهتر نیست به جای صرف هزینه میلیاردی در خارج از کشور، هوای همشهریان خود را داشته باشید و برای رونق اقتصادی استان و کشور قدمی بردارید؟!/فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.