جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

جریمه ۱۰ میلیاردی قاچاقچیان گردو و بادام هندی/کرمانشاه،فارس و بوشهر در صدر قاچاق
22 اسفند 1397 - 9:49
شناسه : 34725
0
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز تعزیرات با تأکید بر اینکه کسی به صورت رسمی نمی‌تواند گردو و بادام هندی را وارد کند گفت: هر اندازه گردو و بادام هندی خارجی که در سطح بازار وجود دارد قاچاق است زیرا درصد کشف این کالاها یک مقدار کم است. طلوع‌‌کرمانشاه :

سید عبدالمجید اجتهادی، در پاسخ به این سوال که رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام کرده است که تمام گردوها و بادام‌هندی‌های موجود در بازار قاچاق می‌باشد، آیا این موضوع درست است؟ گفت: ما پرونده قاچاق گردو و بادام هندی زیاد داریم و این در صورتی است که درصد کمی از این کالاها کشف می‌شود./وی گفت: اساساً در بحث گردو و بادام هندی به جهت اینکه متهمان معمولاً ادعا می‌کنند که این کالاها یک کالای ایرانی است و همکاران ما هم آن کالا را به وزارت جهاد کشاورزی می‌فرستند و آنها هم یا نمی‌توانند تشخیص بدهند یا به هر دلیل دیگری، به هرجهت در نهایت تأیید می‌کنند که این کالا در ایران هم تولید می‌شود لذا به راحتی از ایست بازرسی‌های نیروی انتظامی گذر می‌کنند./مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به اینکه میزان جریمه پرونده‌های رسیدگی شده چه مقدار است؟ گفت: میزان جریمه پرونده‌های رسیدگی شده در موضوع قاچاق گردو ۷۸.۸۴۱.۶۵۳.۸۹۶ ریال است که این میزان مبلغ جریمه از پرونده‌های رسیدگی شده است./وی در پاسخ به اینکه از لحاظ استانی کدام استان‌ها بیشترین درصد قاچاق را در کشور دارا هستند، گفت: از لحاظ استانی بیشترین پرونده تشکیل شده در مورد گردوی قاچاق برای استان فارس با ۱۴۶ فقره، استان کرمانشاه با ۸۱ فقره و بوشهر با ۶۳ فقره به ترتیب استان‌های اول تا سوم قاچاق گردو در کشور هستند./اجتهادی در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در خصوص قاچاق بادام هندی در کشور نیز اظهارداشت: کل پرونده تشکیل شده در کشور ۵۷ فقره است که ۵۶ فقره پرونده رسیدگی شده و یک فقره پرونده در حال رسیدگی است.

پ
پ

اجتهادی بیان داشت: از طرفی هم به دلیل نداشتن مجوز واردات اگر مشخص شود که کالا خارجی است پس طبیعتاً قانونی وارد کشور نمی‌شود، وقتی قانونی وارد نشود به صورت قاچاق وارد می‌شود، از جهت وفور پرونده‌های مربوط به قاچاق گردو و بادام هندی و … درصدی از وجود گردو و بادام‌هندی قاچاق در بازار را تائید می‌کنم اما خود آقایان با توجه به اینکه در این زمینه تخصص دارند بیشتر در جریان این موضوع هستند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال  مبنی بر اینکه شما می‌فرمائید که بعضاً قاچاقچیان می‌گویند که این کالاها ایرانی است و از مرز رد می‌شوند، چرا این گردوها و بادام‌هندی‌ها در اکثر مغازه‌های عمده فروشی و خرده فروشی در سطح شهر به فروش می‌رود و هیچ برخوردی هم صورت نمی‌گیرد؟ گفت: علت اینکه تا اینجا می‌رسد این است که در ایست بازرسی‌های نیروی انتظامی به راحتی می‌گویند که مثلاً این گردو را من از شیراز آورده‌ام.

وی گفت: اگر محموله‌ای از بوشهر بارگیری شود همکاران قضایی ما امکان ندارد این محموله را قبول کند چون بوشهر شهر گرمسیری است اما قاچاقچی می‌گوید این کالا را مثلاً از یاسوج، شیراز، یا از شهرهای غربی که وارد می‌شود می‌گویند از تویسرکان آوردم و از جنوب که می‌آیند می‌گویند از شیراز آورده‌ام. درصد کشف این کالاها یک مقدار کم است به جهت اینکه با نوع ایرانی بسیار مشابهت دارد. 

اجتهادی در پاسخ به این سوال که اساساً کسی اجازه واردات گردو و بادام هندی به کشور را دارد؟ اظهارداشت: اصلاً مجوزی برای ورود این کالاها وجود ندارد، کسی به صورت رسمی نمی‌تواند گردو و بادام هندی را وارد کند و این اقلام ممنوع‌الورود هستند. فکر می‌کنم فقط بادام زمینی در یک بازه زمانی وارد می‌شد و مجوز واردات داشت آن هم به دلیل این بود که چون امکان تولید در داخل کشور ندارد ولی الان را نمی‌دانم و باید از گمرک سوال کنید. 

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: گردو و بادام هندی اصلاً مجوز ورود ندارد و کسی نمی‌تواند به صورت قانونی به کشور وارد کند و چون نمی‌توانند به صورت قانونی گردو و بادام هندی را وارد کنند بنابراین هر اندازه گردو و بادام‌هندی خارجی که در سطح بازار وجود دارد قاچاق است.

وی همچنین آماری از پرونده‌های رسیدگی شده در بحث آجیل شب عید و به خصوص گردو و بادام هندی‌های قاچاق از تاریخ ۹۷.۰۱.۰۱ تا تاریخ ۹۷.۱۲.۲۰ نیز گفت: در بحث قاچاق گردو کل پرونده‌های تشکیل شده در کشور ۵۲۱ فقره است. 

اجتهادی اظهارداشت: کل پرونده های رسیدگی و حکم صادر شده در مورد قاچاق گردو تعداد ۴۸۷ پرونده از ۵۲۱ پرونده است که ۳۴ پرونده در حال رسیدگی می‌باشد.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به اینکه میزان جریمه پرونده‌های رسیدگی شده چه مقدار است؟ گفت: میزان جریمه پرونده‌های رسیدگی شده در موضوع قاچاق گردو ۷۸.۸۴۱.۶۵۳.۸۹۶ ریال است که این میزان مبلغ جریمه از پرونده‌های رسیدگی شده است.

وی در پاسخ به اینکه از لحاظ استانی کدام استان‌ها بیشترین درصد قاچاق را در کشور دارا هستند، گفت: از لحاظ استانی بیشترین پرونده تشکیل شده در مورد گردوی قاچاق برای استان فارس با ۱۴۶ فقره، استان کرمانشاه با ۸۱ فقره و بوشهر با ۶۳ فقره به ترتیب استان‌های اول تا سوم قاچاق گردو در کشور هستند. 

اجتهادی در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در خصوص قاچاق بادام هندی در کشور نیز اظهارداشت: کل پرونده تشکیل شده در کشور ۵۷ فقره است که ۵۶ فقره پرونده رسیدگی شده و یک فقره پرونده در حال رسیدگی است.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در رابطه با میزان جریمه ها و جزای نقدی در مورد قاچاق بادام هندی را مبلغ ۳۰.۴۴۶.۴۹۱.۳۵۴ ریال عنوان کرد. 

وی همچنین در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از لحاظ استانی کدام استان‌ها بیشترین درصد قاچاق بادام هندی را در کشور دارا هستند، گفت: استان کردستان ۹ فقره پرونده، استان اصفهان ۷ فقره پرونده و استان تهران ۶ پرونده در این زمینه رتبه‌های اول تا سوم کشوری هستند/فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.