شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

تولید پنل های خورشیدی در کرمانشاه با جدیدترین تکنولوژی روز اروپا / احداث نیروگاه خورشیدی در استان
26 مرداد 1396 - 10:57
شناسه : 352
7
معاون استانداری کرمانشاه اعلام کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از فراهم شدن مقدمات جذب سرمایه گذاری کلان در حوزه انرژی و تولید پنل های خورشیدی با استفاده از تکنولوژی های جدید اروپایی با هدف تامین مصارف داخلی و صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق خبر داد.

پ
پ

رضا رحیمی اظهار کرد: این سرمایه گذاری به منظور ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۲۰ مگاوات در کرمانشاه صورت می پذیرد. 

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: همچنین در قالب این پروژه خط تولید پنل های خورشیدی از طریق تهیه مواد اولیه سیلیس از معادن استان و تولید فروسیلیس و نهایتا تولید پنل های خورشیدی با استفاده از تکنولوژی های جدید اروپایی با هدف تامین مصارف داخلی و صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق صورت می گیرد. 

رحیمی افزود: سرمایه گذاری تولید پنل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

این مدیر ارشد اقتصادی با اشاره به شناسایی معادن غنی و فراوان سنگ های سیلیس در استان اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از این مواد بصورت خام از استان خارج می شود و با فرآوری این محصولات گامی در جهت اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب برداشته شده است.

وی افزود: با روند اجرای این پروژه دانش بنیان در تولید پنل ها، شاهد انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته دنیا هستم. همچنین این پروژه از اشتغالزایی بسیار خوبی نیز برخوردار است و در صورت اجرایی شدن طرح بیش از ۷۰۰ شغل مستقیم در حوزه تولید پنل های خورشیدی ایجاد خواهد شد.

رحیمی گفت: علاوه بر این سرمایه گذاری در زمینه تولید نیروگاه ۲۰ مگاواتی صورت خواهد گرفت.

رحیمی ادامه داد: با توجه به عدم آلایندگی این نوع نیروگاه ها، احداث چنین مجموعه هایی مورد اقبال کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته و با توجه به چنین ویژگی های مثبت زیست محیطی، اجرای این نوع سیستم های تولید انرژی جزو اولویت های اصلی کشور است. 

این گروه سرمایه گذار در یک نشست کاری مشترک با استاندار کرمانشاه به تشریح جزئیات طرح و زیرساختهای مورد نیاز آن پرداختند که پس از بحث و بررسی کارشناسی با استقبال و اعلام حمایت مدیریت ارشد استان در زمینه واگذاری زمین مورد نیاز، معدن و… همراه شد.

در ادامه طی یک نشست کاری دیگر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی  و توسعه منابع استانداری و مدیران دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری، شرکت شهرکهای صنعتی و معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، موضوع چگونگی تسریع و تسهیل روند اجرایی شدن این طرح بزرگ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که با حمایت و مساعدت معاون استاندار توافقات اولیه برای فراهم کردن زیرساختهای مورد نیاز از جمله مکان اجرای طرح به عمل آمد.

پس از پایان جلسه سرمایه گذار با همراهی معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار از محل پیشنهادی برای اجرای پروژه در شهرک صنعتی زاگرس و همچنین معادن مواد اولیه بازدید به عمل آورد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.