جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

ماجرای نفت‌کش ایرانی به سکانس‌های پایانی نزدیک شد
22 دی 1396 - 19:27
شناسه : 3716
0
نگاهی به مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز طلوع‌‌کرمانشاه :

هنوز هم نبض خبرهای کشور تحت تاثیر پیگیری سرنوشت دریانوردان گرفتار در سانحه نفت‌کش ایرانی در آب‌های چین قرار دارد، ماجرایی که کم‌کم در سایه بیم و امید به سکانش‌های پایانی خود نزدیک می‌شود

پ
پ

 درحالی که خانواده‌های نگران دریانوردان گرفتار در سانحه نفت‌کش ایرانی با التهاب و نگرانی سرنوشت عزیزان خود را در هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های ایران دنبال می‌کنند، پیگیری‌ها برای تسریع عملیات نجات گرفتاران این حادثه به اوج خود رسیده و به نظر می‌رسد به زودی امکان حضور در داخل نفتکش و تلاش برای یافتن ردی از امید در دل این فاجعه فراهم خواهد شد.

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی امروز پس از دیدار با سفیر ژاپن درمورد اطفای حریق نفتکش ایرانی با تاکید بر اینکه هنوز وقت طلایی ما تمام نشده است، اظهار کرد که “عملیات به شدت ادامه دارد و در صورت کاهش دما نیروهای تجسس وارد نفتکش خواهند شد. ” وی با بیان اینکه آتش نفتکش سانچی کمی تحت کنترل درآمده است افزود: چنانچه دمای کشتی اجازه دهد نیروها به صورت هلی‌برد روی عرشه خواهند رفت و عملیات تجسس آغاز خواهد شد. امیدوارم دیگر شاهد انفجار جدیدی نباشیم.

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش نیز که برای پیگری بهتر عملیات نجات، به محل حادثه سفر کرده است اعلام کرده است که احتمالا حریق نفتکش تا فردا ظهر خاموش شود. سیروس کیان ارثی تاکید کرده که “عملیات اطفای حریق امروز جدی‌تر شده و فوم مستقیما روی آتش ریخته می‌شود و امیدواریم تا فردا شرایط بهتر شود.

درهمین حال، مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی امروز ظهر در دیداری دو ساعته با خانواده دریانوردان ایرانی، ضمن ارائه گزارش آخرین روند عملیات نجات دریانوردان، پای صحبت‌های خانواده آن‌ها نشست.  نماینده رییس‌جمهور و رییس کمیته پیگیری وضعیت نفتکش سانچی در این دیدار به نگرانی‌های خانواده دریانوردان ایرانی گوش کرده و درخواست‌های آن‌ها را مورد پیگیری قرار داد.

این درحالی است که سفیرکشورمان در انگلیس از رایزنی بامقامات سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) درلندن و تلاش برای تسریع در روند اطفای حریق نفتکش سانچی خبر داده و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز از آغاز عملیات اطفای حریق نفتکش «سانچی» از بامداد امروز خبر داد و گفت: عملیات اصلی مهار آتش امروز با حضور تیم تجسس نجات این سازمان و آتش خوارهای ژاپنی انجام می شود.

نگرانی جدی برای تامین آب پایتخت در تابستان

اما در شرایطی که دیروز فرماندار تهران با بیان اینکه در ۴۷ سال گذشته کمترین میزان آب را داشته‌ایم و اگر بارندگی‌ها در تهران به همین روند باشد ۵۲ درصد مردم تهران فاقد آب شرب خواهند بود، گفته بود وضعیت آبی در تهران بحرانی‌تر از بیرجند و خراسان‌جنوبی است، امروز مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرده است که باتوجه به کاهش بارندگی‌ها نگرانی‌هایی برای تامین آب پایتخت به وجود آمده لذا ازهم اکنون تدابیری برای این مهم درنظرگرفته ایم که امیدواریم با مشکلی مواجه نشویم. محمد پرورش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه چندین سناریو برای گذر ازپیک آبی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: روزانه جلسات متعددی برای حل مشکلات پیش رو برگزار می شود تا بتوانیم شرایط رابه طور کامل ارزیابی و چالش های پیش رو را برطرف کنیم.

قیمت میوه شب عید تحت تاثیر سودجویی‌ها

در حالی که معاون وزیر کشاورزی از آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید خبر داده است، قائم مقام خانه کشاورز معتقد است که در این زمینه از بخش خصوصی و اتحادیه های تخصصی کمک گرفته نشده و رانت به وجود آمده است. وی اضافه کرد: در حال حاضر هر نوع میوه ای که برای شب عید می خواهیم ذخیره سازی کنیم به علت رانت‌های که پشت این مسئله وجود دارد عده‌ای خاص از آن سود می‌برند که زیبنده نیست.

پول اشتغالزایی جور می‌شود؟

موضوع دیگری که امروز در خبرها مورد توجه قرار گرفت، دردسرهای دولت برای تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی بود. در حالی که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی از درآمدهای سازمان اموال تملیکی برای سرمایه‌گذاری دولت در بخش اشتغال را پیش‌بینی کرده است، این سازمان می‌گوید با توجه به اینکه بخشی از کالاهای توقیف شده توسط این سازمان متروکه هستند و ذی‌نفع دارند تحقق درامد ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای سازمان اموال تملیکی میسر نیست و این رقم باید تعدیل شود. این سازمان که در سال‌های گذشته همواره به دلیل به درازا کشیدن پروسه‌های تعیین و تکلیف انواع کالا اعم از قاچاق ومتروکه و … همواره مورد انتقاد بود اکنون موظف شده تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه ۹۷ تامین کند و البته مسئله اینجاست که بررسی درآمدهای سازمان اموال تملیکی نشان می‌دهد این سازمان در سال‌های گذشته حتی کمتر از یک دهم مبلغ پیش‌بینی شده محقق کرده است.

بلاتکلیفی بخشی از سهامداران عدالت

دولت درحالی در هفته گذشته سود سهام عدالت آن‌دسته از سهامداران که شماره شبا خود را در سامانه ثبت کرده بودند واریز کرد که این سئوال مطرح شده بود که مبالغ سود آن مشمولانی که برای دریافت سود خود شماره شبای بانکی اعلام نکرده اند چه میشود؟

در این رابطه علی اشرف عبدالله پوری حسینی میگوید که این مبالغ به خزانه باز نمی گردد و متعلق به مشمولان است ولی اینکه چگونه در مورد آن مبالغ حکم شود در آینده تصمیم گیری می شود چرا که علم به این نداریم که چقدر از این افراد عالمانه و عامدانه سراغ سود سهام عدالت خود نمی آیند.

هیجانی که فروکش کرد

در بازار آزاد، دلار آمریکا و سکه تمام در هفته ای که گذشت با حرکت افزایشی همراه بود اما میزان افزایش قیمت ها نسبت به هفته های اخیر کمتر شده که به نظر می‌رسد هیجانات این بخش در حال فروکش است و در مجموع به نظر می رسد که وضعیت قیمت ها در بازار آزاد نسبت به هفته های گذشته با ثبات بیشتری همراه شده و افزایش های هیجانی قیمت ها فروکش کرده است.

ترمز نفت هم کشیده شد

ثبات قیمت ها فقط محدود به بازارهای داخلی نمی‌شود و در یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی هم نفت پس از اینکه روز پنج شنبه به ۷۰ دلار صعود کرد، در معاملات روز جمعه به عقب نشینی از این سطح تن داد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۶۳.۶۲ دلار در هر بشکه رسید که ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد پایین قیمت نهایی معاملات روز گذشته بود. بهای معاملات نفت آمریکا روز پنج شنبه به ۶۴.۷۷  دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.  

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.