شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

کرمانشاه| مقدمات بازگشایی مرز خسروی فراهم شد
28 اسفند 1397 - 12:35
شناسه : 37563
1
مقدمات بازگشایی مرز خسروی و تردد مستمر زائران فراهم شده است و به‌زودی اجرایی می‌شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

بازگشایی مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین به‌روی زائران عتبات عالیات یکی از مطالبات جدی مسئولان و مردم در سال‌های اخیر بوده اما تاکنون محقق نشده است و این در حالی است که زیرساخت‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران در این مرز وجود دارد./هر چند مسئولان ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که برای تأمین امنیت مرز مشکلی وجود ندارد اما بازگشایی آن را منوط به موافقت دولت عراق می‌دانستند و از این رو بعد از سفر رئیس‌جمهور به کشور عراق اخباری مبنی بر موافقت ضمنی مسئولان عراقی برای بازگشایی مرز خسروی به گوش می‌رسد./رئیس سازمان حج و زیارت در چند روز اخیر حین بازدید از مرز خسروی امنیت منطقه را تأیید کرد و از رضایتمندی مسئولان عراقی از امنیت موجود خبر داد و این خبر سبب خوشحالی مردم استان کرمانشاه به‌ویژه مناطق زلزله‌زده شد./رئیس سازمان حج و زیارت کشور در بازدید از مرز خسروی اظهار داشت: با توجه به نیاز به سفرهای زیارتی، پیگیری‌های مؤثر استاندار کرمانشاه در سطوح ملی برای بازگشایی مرز خسروی و سفر رئیس‌جمهور به عراق، مقدمات بازگشایی این مرز فراهم شده است.

پ
پ

 علیرضا رشیدیان عنوان کرد: با بازدیدهای مسئولان عراقی از مسیر خسروی به‌سمت بغداد کلیات امنیت این مسیر تأیید شد و اکنون منتظر تأیید و ابلاغ رسمی برای آغاز مسافرت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری دستگاه‌های مربوطه ظرفیت‌های بسیار مناسبی در مرز خسروی فراهم شده است گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم خطوط ریلی است که از این طریق مسافران از مسیرهای دور به کرمانشاه سفر می‌کنند و از کرمانشاه تا مرز به‌وسیله اتوبوس جابه‌جا می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: جابه‌جایی از طریق خطوط ریلی علاوه بر کاهش هزینه‌ها از نظر سهولت سفر، اطمینان و امنیت برای مسافران بسیار قابل اهمیت است.

رشیدیان با بیان اینکه هتل‌ها، امکانات و زیرساخت‌ها در مرز خسروی فراهم است اضافه کرد: مرز خسروی علاوه بر فاصله بسیار نزدیک به عراق مرز مستعدی برای سفر زائران ایرانی به عراق و زائران عراقی به ایران است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه لغو پرداخت‌ها برای دریافت ویزای سفر به عراق از نیمه فروردین ماه عملیاتی شود گفت: با این اقدام پرداختی بابت ویزا وجود ندارد و این موضوع در کاهش هزینه‌های زائران در سفر به عتبات عالیات مؤثر است.

شورای عالی امنیت ملی مجوز تردد ‌زائران از ‌مرز خسروی را صادر کرد‌

نماینده مردم گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی امنیت ملی مجوز تردد مستمر زائران به عتبات عالیات از طریق مرز خسروی را صادر کرد.

فرهاد تجری گفت: پیگیری‌های زیادی از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، مجمع نمایندگان کرمانشاه و مدیریت ارشد استان برای بازگشایی مستمر مرز خسروی انجام و به‌عنوان یک ضرورت استانی مطرح شد.

وی از برگزاری جلسه شورای عالی امنیت ملی با موضوع بازگشایی مرز خسروی خبرداد و عنوان کرد: در گذشته درخواست تردد عتبات عالیات از طریق مرز خسروی تنها مختص به ایام اربعین بود اما با توجه به شرایط جدید بازگشایی مستمر آن به‌عنوان یک ضرورت استانی مطرح است.

نماینده مردم گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شورای عالی امنیت ملی مجوز تردد مستمر زائران به عتبات عالیات از طریق مرز خسروی را صادر کرده اما مشروط به شرایط خاصی است که به استاندار کرمانشاه ابلاغ شده است.

تجری نسبت به بازگشایی مرز خسروی ابراز امیدواری کرد و گفت: بازگشایی این مرز از اولویت‌های مسئولان است و رایزنی‌های مختلفی با وزارت کشور انجام شده و مقرر شد جلسه‌ای با وزیر امور خارجه و وزیر کشور برای بازگشایی مرز خسروی برگزار شود.

نتیجه نهایی بازگشایی مرز خسروی در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به بازگشایی مرز خسروی ابراز امیدواری کرد و گفت: بازگشایی این مرز از اولویت‌های مسئولان است و رایزنی‌های مختلفی با وزارت کشور انجام شده که نتیجه نهایی آنها در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اکنون دولت ایران منعی برای تردد زائران از مرز خسروی ندارد اظهار داشت: بازگشایی نهایی مرز خسروی منوط به اعلام آمادگی کامل طرف عراقی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون خسروی شرایط مرز ایده‌آل را دارد و از لحاظ زیرساختی بهترین مرز کشور به حساب می‌آید گفت: شورای عالی امنیت ملی مجوز تردد ‌زائران به عتبات عالیات از ‌مرز خسروی را صادر کرد‌ه است اما شرایط خاص این تردد به استاندار کرمانشاه ابلاغ شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق نقش مهمی در رونق کسب‌وکار میان مردم مناطق مرزی و افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور دارد و برادری و دوستی بین ایران و عراق مستحکم، قوی و تزلزل‌ناپذیر است.

استقرار ۵۸ گیت ورود و خروج در مرز خسروی

فرماندار قصرشیرین گفت: استقرار ۵۸ گیت ورود و خروج، تأمین بیش از ۱۵۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت ۷۰ هزار خودرو و امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و رفاهی از جمله تمهیدات اندیشیده‌ شده برای مرز خسروی است.

مرادعلی تاتار عنوان کرد: مراکز اقامتی شامل ۱۴ هتل و مهمانپذیر با ظرفیت ۱۳۲۲ تخت برای میزبانی از زائران عتبات عالیات در قصرشیرین آماده شده است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان حج و زیارت در بازدیدی امنیت موجود در مرز را تأیید کرد گفت: مرز خسروی بهترین و مناسب‌ترین زیرساخت‌ها را برای تردد زوار دارد.

تاتار با اشاره به اینکه طرف عراقی با موضوع برقراری امنیت در مرز مشکلی ندارد اضافه کرد: تنها توافقات بین وزرای امور خارجه و اقدامات اداری برای بازگشایی مرز باقی مانده و امید داریم بعد از نوروز این مهم تحقق یابد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با دو بخش اقلیم کردستان و عرب‌نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین بازگشایی مرز خسروی علاوه بر رونق اقتصادی در توسعه کرمانشاه موثر است/تسنیم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.