شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

پ
پ

طلوع کرمانشاه- جوامع ایده آل و آرمانی در طول تاریخ همواره پیشرفت و دوره های طلایی خود را مرهون داد و ستد اندیشه و آزادی عقیده و تفکر بشری هستند.
ضعف گفتمان، نقد، تحلیل، تحمل شنیدن آرای مختلف و عقاید دگر اندیشان و تنگ نظری برای شنیدن دیدگاه ها و پیشنهادات و افکار متفاوت و به رسمیت نشناختن آرای دگراندیشان از مهمترین مسائلی است که حکومت ها و دولت‌ها را در طول تاریخ به ورطه نابودی کشانده است.
دین اسلام، در ایده آل ترین شکل ممکن، رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی را مورد تأکید قرار داده است چراکه حفظ کرامت انسانی، سلامت جوامع در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… را تضمین میکند و شکاف میان دولت و ملت از این جامعه آرمانی رخت بر می‌بندد.
مشکلات و مسائل عدیده کشور، عرصه را بر بسیاری از طبقات و اقشار تنگ نموده اما به جرأت می‌توان ادعا کرد تنها راه نجات کشور و برون رفت از بحران‌های موجود، تعامل، همگرایی و گفتمان آزاد است.
گفتمان آزاد به معنای حقیقی، تعامل و میدان دادن به جناح ها و گروه ها و احزاب مختلف است، در برهه ای اما مارکسیست‌ها پرچمدار احزاب سیاسی در جهان بودند و در جوامع مختلف جولان می دادند، اما شاید هیچ گروهی به اندازه مدافعان نظام سرمایه داری و کاپیتالیزم و لیبرال‌ها از ضعف مارکسیست‌ها مطلع نبودند و تنها راه آشکار سازی اهداف و نیّات مارکسیست‌ها، همنشینی با طرفداران نظام سرمایه داری و گفتگو با آنها بود و البته این موضوع می‌تواند مصداقی باشد تا به جای به حاشیه راندن دگر اندیشان، فضای باز و بستر گفتمان آزاد را فراهم کرد تا مقصود و هدف آنها را به خوبی شناخت.
برخلاف تصورات عام از خطر فعالیت گروه های مخالف، شاید بتوان ادعا کرد اپوزیسیون های قانون مدار اهرمی برای شناخت ضعف ها و حرکت در مسیر توسعه و بهبود وضعیت اجتماعی و سیاسی است، مسئله ای که در کشور چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تنگ نظری ها در عرصه سیاست، متاسفانه اقتصاد و فرهنگ کشور را نیز دستخوش حوادث کرده است.
نقد دلسوزانه فراگیر و نه محدود و بسته، قاعدتا منجر به آرامش جوامع و حل بحران‌های کلان مملکت می‌شود. آمریکای شمالی طی سالیان متمادی محل بروز بحران‌های فراوان بوده است و چه بسا در دوره ای صاحب نظران معتقد بودند که دوران آمریکا و سردمداری در اقتصاد تمام شد اما آمریکا توانست ظرف یکی دو سال از رکود اقتصادی خارج شود.
باید بحران‌های جدی کشور را بپذیریم، توسعه نیافتگی، عقب ماندگیهای جدی و بحران‌های متعدد آینده این نسل و نسل‌های دیگر را به شدت تهدید میکند.
خشونت‌های اجتماعی، اقتصاد مفلوج، بی اعتمادی، شکاف دولت ملت، بحران‌های فرقه ای و سیاسی و… از مواردی است که به‌طور جدی آینده کشور را با تهدید مواجه می‌کند.
شاید بزرگترین اشتباه در کشور این است که مسائل سیاسی را علت العلل مشکلات و بحران‌ها می پندارند اما اگر به اذعان صاحب نظران حتی ساختار نادرست سیاسی نیز ریشه در مباحث فرهنگی دارد و با کمال تاسف باید گفت که کشور ما در حوزه فرهنگ ضعف بسیار دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.