شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار/ کاهش دید افقی در مناطق مرزی کرمانشاه به ۱۰۰ متر
30 دی 1396 - 10:32
شناسه : 4104
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان از کاهش دید افقی در مناطق مرزی سومار و سرپل‌ذهاب به حدود ۱۰۰ متر خبر داد و گفت: عمده گرد و غبار تا اواخر وقت امروز(شنبه) از جو استان خارج خواهد شد./ هوای کرمانشاه، امروز(شنبه) در وضعیت هشدار قرار گرفت.

پ
پ
ثریا قربانی رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، گفت: میانگین هشت ساعته(از ساعت ۲۴ شب گذشته تا هشت صبح) ذرات معلق در هوای شهر کرمانشاه ۳۱۹ میکروگرم بر متر مکعب است که نشان دهنده وضعیت هشدار می باشد. به گفته قربانی میزان ذرات معلق هوای کرمانشاه روند افزایشی دارد.
 
در مناطق مرزی استان(قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب) غبارآلودگی هوا، امروز(شنبه، ۳۰ دی) باعث تعطیلی مدارس شد.
 
از روز گذشته وزش باد شدید در استان شروع شد که همین امر باعث غبارآلودگی هوا شد.
 
سعید قاسمی با اشاره به توده گرد و غباری که جو استان را تحت تاثیر قرار داده، اظهار کرد: این توده باعث کاهش قابل توجه دید افقی خصوصا در نواحی مرزی استان شده است.
 
وی کمترین دید افقی کنونی را مربوط به سومار و سرپل ذهاب به میزان ۱۰۰ متر اعلام کرد و افزود: دید افقی شهر کرمانشاه نیز اکنون حدود دو هزار متر است.
 
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: دید افقی قصرشیرین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر، جوانرود و روانسر دو هزار متر، کنگاور سه هزار متر، گیلانغرب ۷۰۰ متر و اسلام آباد غرب نیز چهار هزار متر است.
 
به گفته قاسمی غلظت گرد و غبار عمدتا در حال کاهش است و احتمالا تا اواخر وقت امروز از جو استان خارج خواهد شد، اما ممکن است به طور موقت در برخی نواحی شرقی و مرکزی استان افزایش غلظت گرد و غبار را داشته باشیم.
 
قاسمی درباره وزش باد شدید روز گذشته در استان نیز عنوان کرد: بیشترین سرعت وزش باد را از سومار و به میزان ۹۴ کیلومتر در ساعت و همچنین از قصرشیرین، تازه آباد و جوانرود به میزان ۷۹ کیلومتر بر ساعت داشتیم. 
 
وی ادامه داد: بیشترین ارتفاع برف نیز به میزان ۱۷ سانتی‌متر از کیونان گزارش شده است.
 
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه هسته اصلی بارش‌های سامانه اخیر مربوط به دیروز و دیشب بوده و امروز بارش چندانی نخواهیم داشت، وقوع بارش‌های پراکنده در برخی نواحی استان تا اواخر وقت امروز را محتمل دانست.
 
ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.