جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بانک زیر ساخت آسیا ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب کرمانشاه وام می‌دهد /  برای بازسازی زیر ساخت‌های فرسوده آب و فاضلاب به حمایت نمایندگان نیاز داریم
02 بهمن 1396 - 11:26
شناسه : 4234
2
مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع:  طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه گفت: بانک زیر ساخت آسیا ۷۰۰ میلیارد تومان به‌صورت وام برای طرح فاضلاب کرمانشاه تخصیص می‌دهد

پ
پ

علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید منابع آبی، هنوز چشم‌اندازی برای تامین بلندمدت نداریم.

تخت شاهی، محدودیت منابع آب را دغدغه‌ اصلی شرکت آبفا عنوان کرد و افزود: محدودیت منابع آبی  دغدغه اصلی است که در اثرخشکسالی های پی درپی و تغییر اقلیم در این مناطق، باعث افت منابع آبی شده است.

وی افزود: منابع آبی بحث بسیار مهمی است و سرانه منابع تجدیدپذیر در سال کمتر  از میانگین است، لذا اگر  برنامه‌ریزی کلانی برای آب تامین  این استان نشود در موضوع آب در آینده با چالش‌های زیادی ربرو خواهیم بود. 

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه اظهار داشت: منابع آب و طرح جامع آب شهرهای استان، موضوعی بسیار جدی است که از طریق شرکت آب منطقه‌ای به طور جدی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود کاهش شدید منابع آبی اما در اکثر شهرهای استان، هنوز چشم‌اندازی برای تامین بلندمدت نداریم که این مورد جزو دستورات مشترک  شرکت آبفا و آب منطقه ای است و به عنوان مشکل کلان در حوزه آب رسیدگی می‌شود.

 مهندس تخت شاهی افزود: در حوادث زلزله اخیر که در شهرهای استان کرمانشاه اتفاق افتاد، ۱۳ شهر متاثر از زلزله شدند به گونه ای که منابع آب را در هفت شهر بطور کلی از دست دادیم.

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه اظهار داشت: بیشتر منابع تامین آب شهرهای استان، زیر زمینی است و در اثر زمین لرزه کدورت پیدا می کنند، یکی از مشکلات اساسی در این شهرها این بود که بعد از کدورت با هر پس لرزه ای، مجددا کدورت ها قطع نمی شد و ما منابعی را بعنوان منبع جایگزین نداشتیم و متحمل زحمات زیادی برای تامین آب شرب مردم شدیم.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل آبفای استان کرمانشاه بحث اقتصاد آب و قیمت تمام‌شده است؛ اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری‌ها، پروژه‌های انجام‌شده و استهلاک را حساب کنیم چه بسا هزینه‌ها به بیش از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در هر مترمکعب آب برسد در حالی‌که ما به طور متوسط ۴۴۰ تومان به ازای هر مترمکعب آب از مشترک دریافت می‌کنیم.

 تخت شاهی با اشاره به رشد جمعیت گفت: ما در رشد جمعیت نقشی نداریم، اما تمام مشکلات آن به ما برمی‌گردد، از جمله این‌که ما چشم‌‌انداز آبی برای بعضی شهرهایمان نداریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: بحث بازسازی تاسیسات آب چه در حوزه آب و فاضلاب از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با کمک شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل منابع قانونی اعتباراتی کسب شود تا بسیاری از زیرساخت‌های ما که بیش از ۴۰ یا ۵۰ سال سن دارند بازسازی شوند چون بازسازی نه ردیف اعتباری دارد و نه منابع مالی.

 تخت شاهی یکی از مشکلات اساسی در شهر کرمانشاه را موضوع فاضلاب شهر دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده، مقرر شد تا از طریق سرمایه گذاری خارجی، بانک زیر ساخت آسیایی ۷۰۰ میلیارد تومان را به‌صورت وام اختصاص دهد و این اتفاق خوب دراین راستا است که طرح فاضلاب کرمانشاه  را به جای مناسبی برسانیم.

انتهای پیام / 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.