پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مناطق زلزله زده کرمانشاه مستعد بیماری سالک است و آواربرداری باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد
02 بهمن 1396 - 12:04
شناسه : 4239
3
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:  طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از نگرانی های ما مساله آواربرداری در مناطق زلزله زده است، چرا که منطقه مستعد بیماری سالک است و آواربرداری در پیشگیری از این بیماری اهمیت زیادی دارد.

پ
پ

محمدمهدی گویا در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: همکاران بهداشت و درمان در سخت‌ترین شرایط و با تلاش شبانه روزی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، انجام وظیفه می‌کنند و اقدامات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده حتی یک لحظه هم متوقف نشده است.

وی گفت: در بعضی نقاط زلزله زده، با وجود امکانات کم، شرایط نامساعد آب و هوایی و خستگی همکاران بهداشت و درمان، خدمات بهتر از سایر مناطق کشور است، در بازدید از یکی از روستاها به نام جابری، بهورز روستا با وجود آنکه در طی زلزله باردار بود و فرزند خود را سقط کرده بود، بدون لحظه‌ای توقف به کار خود ادامه داده بود.

گویا گفت: پرسنل بیمارستان بانگر سرپل ذهاب در یک فضای فیزیکی محدود خدماتی ارائه می‌دهند که با تمام شهرهایی که درگیر زلزله نبودند، قابل رقابت نیست، بخش دیالیز بیمارستان نیز با بهترین امکانات سرویس می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: علیرغم شرایط سخت و اینکه اکثر خدمات ما در کانکس ارائه می شود، امیدوارم هرچه سریع تر بازسازی مناطق انجام شود و با سرعت هرچه تمام تر به پایان برسد.

گویا بیان کرد: یکی از نگرانی های ما مساله آواربرداری در مناطق زلزله زده است، چرا که منطقه مستعد بیماری سالک است و آواربرداری در پیشگیری از این بیماری اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: با همت و تلاش مسئولین استانداری اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و حدود ۵۰ درصد آوارهای شهر سرپل جمع آوری شده است و مسئولین محترم متفق القول شدند که تا پایان زمستان بقیه آوارها را هم جمع آوری کنند و اگر چنین شود، یکی از بزرگترین مخاطرات بهداشتی منطقه به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام / 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.