شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

“رونق تولید” را به خانه‌های مردم ببریم
18 فروردین 1398 - 11:22
شناسه : 44432
1
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (۱۸ فروردین) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اگر بخواهیم مشکلات کشور خصوصا در بعد اقتصادی حل شود، باید رونق تولید را سرلوحه کار خود قرار دهیم./وی با اشاره به اینکه باید رونق تولید را در بستر اقتصاد مقاومتی پیش ببریم، یادآوری کرد: رونق تولید بر شاخص‌های مختلف اقتصادی کشور از جمله کاهش تورم، افزایش ارزش پول ملی، برقراری توازن منطقه‌ای، فقرزدایی، کاهش معوقات بانک‌ها و … تاثیر بسزایی دارد./استاندار کرمانشاه از تاثیرات رونق تولید بر کاهش نرخ بیکاری هم یاد کرد و گفت: برای رونق تولید نیاز داریم که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نیز پای کار بیایند./به گفته بازوند رونق تولید باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود./وی ادامه داد:این رونق باید در واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، حتی دامداری‌های کوچک روستایی، شرکت‌های دانش بنیان و … خود را نشان دهد.

پ
پ
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در رونق تولید باید به صنایع دستی و مشاغل خانگی نیز توجه شود، تاکید کرد: باید رونق تولید را به خانه‌های مردم ببریم تا آثار آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

 
وی یکی دیگر از مهمترین مواردی که برای تحقق رونق تولید لازم است را کاهش بروکراسی اداری و بهبود فضای کسب و کار دانست و عنوان کرد: کاهش بروکراسی اداری باید بین کارشناسان دستگاه‌ها و بانک‌ها نهادینه شود.
 
بازوند در ادامه از اقدامات بانک‌ها برای کمک به اقتصاد و اشتغال استان در سال گذشته نیز قدردانی کرد و ادامه داد: امیدوارم این همکاری خوب در سال ۹۸ نیز ادامه یابد، زیرا در کشوری مانند ایران که اقتصاد بانک محور داریم نیازمند حمایت جدی بانک‎ها هستیم.
 
وی سپس از ایجاد حدود ۵۲ هزار فرصت شغلی در سال گذشته هم یاد کرد و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه استان موظف است راستی آزمایی این مشاغل ایجاد شده را پیگیری کند.
 
بازوند از اهمیت کارگروه اشتغال استان هم یاد کرد و افزود: این کارگروه مهمترین نقش را در توسعه استان دارد و از همین رو مدیران دستگاه‌ها باید شخصا در جلسات حضور داشته باشند.
 
وی گفت: عدم حضور مدیران  در کارگروه اشتغال به معنی آن است که به اشتغال بی‎توجهی کرده‌اند.
 
استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع سیل اخیر هم اشاره‌ای داشت که از چهارم تا ۱۲ فروردین و در قالب سه موج بارشی شدید استان را درگیر کرد و ادامه داد: این بارش‌ها اگرچه به بهبود وضعیت منابع آبی و رودخانه‌ها کمک کرد، اما خساراتی هم در پی داشت.
 
وی خسارت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی استان و همچنین آسیب به بیش از ۳۷۰۰ منزل مسکونی را از پیامدهای این بارش‌های شدید دانست و عنوان کرد: ۵۷۰ راس دام نیز تلف شد.
 
بازوند معتقد است، علی رغم خسارت‌هایی که وارد شد اما به دلیل اطلاع‌رسانی‌های خوبی که صورت گرفت و پای کار بودن مردم کمتر شاهد این بودیم که مردم بخاطر سیل به مشکل بیفتند.
 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه چندین استان در کشور درگیر بحران سیل شدند، تاکید کرد: در این شرایط هر استانی که بهتر بتواند پیگیری کند نتایج بهتری برای جبران خسارت‌ها خواهد دید و البته باید از ظرفیت نمایندگان مجلس در این زمینه نیز استفاده شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.