جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

رییس جمهور به کرمانشاه سفر می‌کند/ سفرهای نوروزی با قطار قطعی است
14 بهمن 1396 - 14:50
شناسه : 4465
0
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه از سفر قریب الوقوع رییس جمهور برای افتتاح برخی از پروژه‌های استان و بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد

پ
پ

 هوشنگ بازوند در نشست خبری امروز (۱۴ بهمن) از افتتاح ۱۳۰۸ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۶۱۱ پروژه عمرانی و ۶۹۷ طرح اقتصادی هستند.

وی افزود: با افتتاح ۶۹۷ طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۱۳۹۸ نفر در استان فراهم می‌شود.

بازوند مجموع اعتبارات صرف شده برای بهره برداری این تعداد طرح و پروژه را ۲۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین از سفر قریب الوقوع رییس جمهور برای افتتاح برخی از این پروژه ها و بازدید از مناطق زلزله زده استان خبر داد و اظهار کرد: فعلا تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست، اما حتما این سفر انجام می‌شود.

بازوند درادامه به بحث زلزله اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما این است از زلزله فرصت ایجاد کنیم که تا حدی در این زمینه موفق شده‌ایم. به واقع زلزله فرصتی شد تا مسئولین کشوری را نسبت به مطالبات استان در همه زمینه ها حساس کنیم. 

بازوند با تاکید بر اینکه استان دچار فقر مطالبه گری است، اظهار کرد: لازم است مطالبات استان به گوش دولتمردان برسد که در این زلزله این فرصت فراهم شد.

استاندار کرمانشاه افزود: علاوه بر این زلزله اخیر موجب شد امکانات خوبی بگیریم. بعنوان مثال امسال ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص شد.

وی افزود: از مجموع ۴۰۲ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان ۲۸۰ میلیارد تومان بصورت نقد و مابقی بصورت اسناد است که در سفر آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بوجه درخواست کردیم که این اسناد تبدیل به پول نقد شود و این هنر مدیران استان است که این اعتبارات را تا ۳۱ تیرماه سال آینده جذب کنند.

بازوند گفت: همچنین ۹۶ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری جذب کردیم که با این اعتبارات به سرمایه گذاری در حوزه اشتغال کمک می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به معضل بیکاری استان اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین چالش های استان معضل بیکاری است. معضلی که با سخنرانی حل نمی‌شود و نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی از وجود ۱۲۵ هزار نفر بیکار در استان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این سالانه ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ نفر بیکار دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

بازوند رفع این میزان بیکاری را نیازمند سرمایه گذاری سالانه هشت تا ۹ هزار میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: نیاز به این میزان سرمایه گذاری دولتی در حالی است که به همین میزان نیز باید مردم سرمایه گذاری انجام دهند.

وی افزود: باید با برنامه ریزی مانع ورود بیکار جدید به آمار بیکاران موجود شویم و از طرفی سالانه تعدادی از این دپوی بیکاری را جذب کنیم.

بازوند اولین گام موثر در رفع معضل بیکاری استان را بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد وافزود:  متاسفانه نرخ بالای بیکاری مانع سرمایه گذاری در استان است، زیرا برداشت سرمایه گذاران از این نرخ بالا فضای نامناسب کسب و کار استان است و آنها را از سرمایه گذاری در استان منصرف می‌کند.

بازوند افزود: فضای کسب و کار موارد زیادی را شامل می‌شود و در کنار بحث فرهنگ کار استان، بروکراسی اداری، سیستم بانکی و استعلامات را نیز شامل می‌شود که باید همه اینها بهبود یابد و مشکلات آن رفع شود.

استاندار کرمانشاه از تدوین ۲۰ برنامه برای بهبود وضعیت اشتغال استان خبر داد  و اظهار کرد: این برنامه در کارگروه اشتغال در حال پیگیری است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را راهکار اصلی رفع معضل بیکاری استان دانست و اظهار کرد: در برنامه های تدوین شده سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: قطعا اولویت مدیران استان در حال حاضر در کنار بحث رسیدگی به زلزله زدگان، بحث اشتغال است.

سرمایه گذاری خارجی در کرمانشاه صفر است

بازوند در ادامه این نشست خبری در خصوص اسناد توسعه تدوین شده برای شهرستانهای استان، با بیان اینکه برخی از این اسناد قابل قبول است گفت: قطعااز اسنادی که منطبق با برنامه ششم توسعه باشند، استفاده خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین با انتقاد از وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی در استان، رقم سرمایه گذاری خارجی در کرمانشاه را صفر اعلام کرد.

وی افزود: علی رغم ظرفیت های موجود سرمایه گذاری خارجی نداریم که این امر در دستور کار است.

 وی  گفت: در این زمینه پروژه پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آبادغرب را مدنظر داریم که از سرمایه گذاری خارجی  برای اجرای آنها استفاده کنیم.

بازوند به نبود بستر سرمایه گذاری خارجی در استان اشاره کرد وافزود: در استان ظرفیت داریم، اما متاسفانه بستر لازم را برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم نکرده‌ایم. به عنوان مثال در حال حاضر کشور قطر برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اما هنوز نتوانستم زمین برای آنها فراهم کنیم.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری هم برای سرمایه گذاران داخلی و هم برای سرمایه گذاران خارجی مشخص شده است و باید در کنار معرفی فرصت‌ها بستر کار سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنیم.

بازند خاطر نشان کرد: در راستای معرفی ظرفیت ها یکی از برنامه های ما در این زمینه دعوت سفرای کشورهای خارجی به استان است.

سفرهای نوروزی با قطار قطعی است

بازوند در ادامه در خصوص زمان رسیدن قطار به کرمانشاه و افتتاح این پروژه با بیان اینکه  پروژه راه آهن کرمانشاه مراحل آخر را می‌گذراند، گفت: حق را به مردم و افکار عمومی می‌دهیم که به این پروژه انتقاد داشته باشند.

وی افزود: اینکه ۵۰ مرتبه وعده افتتاح یک پروژه داده شود و افتتاحی صورت نگیرد، واقعا افکار عمومی را شاکی می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در زمینه افتتاح راه آهن ملایر-کرمانشاه مشکل اختلاف نظری است که وجود دارد، ما معتقدیم پروژه زمانی باید افتتاح شود که بلافاصله بعد از افتتاح مردم بتوانند از قطار استفاده کنند، اما مسئولین وزارت راه معتقدند در حال حاضر افتتاح انجام شده و در نهایت یک ماه یا دو ماه بعد سفرهای ریلی مردم آعاز شود.

بازوند افزود: نهایتا وزارت راه در این زمینه تا حدی قانع شده و تمام تلاشمان این است که تا پایان سال پروژه افتتاح شده و مردم کرمانشاه سفرهای نوروزی خود را با قطار انجام دهند.

وی با تاکید بر پیگیری این پروژه تا رسیدن به مرزخسروی گفت: زمانی سود اصلی این پروژه به استان می رسد که تا مرز خسروی و کشور عراق امتداد یابد.

بازوند افزود: مسیر کار تا اسلام آبادغرب به خوبی پیشرفته و از آن به بعد پیشرفت کار خوب نیست که باید منابع لازم در این زمینه تعریف شود و کار را به سرعت پیش ببریم.

هنر ما باید این باشد که جیب گردشگران را خالی کنیم

وی در ادامه از مرز به عنوان یکی از فرصت های اصلی توسعه استان یاد کرد و افزود: من هرجا که دیدار یا جلسه‌ای با مسئولین کشور دست دهد به جد پیگیر بازگشایی دائمی مرز خسروی برای تردد زوار هستم.

بازوند گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم گردشگری استان رونق پیدا کند، باید از کانال و معبر مرز استفاده کنیم.

وی افزود: در تهران به دنبال این هستیم تا با استفاده از توان کرمانشاهیان  مقیم تهران اتاق فکر گردشگری استان را تشکیل دهیم.

بازوند تصریح کرد: در بحث زیرساخت های گردشگری نیز بنیاد مستضعفان اجرای پروژه تله کابین را برعهده گرفته و اجرای این پروژه را به طور جد در دستور کار داریم.

بازوند با تاکید براینکه کرمانشاه باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود گفت: لازمه این کار این است که حدود دو میلیون گردشگری که به استان می آیند را در استان نگه داریم.

وی افزود: هنر ما در رونق گردشگری استان این است که جیب گردشگران را خالی کنیم و آنها در استان پول خرج کنند.

بازدیدهای سرزده از ادارات ادامه خواهد داشت

استاندار کرمانشاه به بازدید سرزده از ادارات کل استان اشاره کرد و با تاکید بر ادامه این بازدیدها گفت: این بازدید ها واقعا سرزده است، طوری که راننده من هم تا چند دقیقه قبل از مسیری که باید برود اطلاع ندارد.

وی با اشاره به بازدید خود از دو اداره کل گفت: متاسفانه در هر دو اداره مدیران سروقت در محل کار خود حاضر نبودند. این قابل قبول نیست که مدیری دیر سرکار حاضر شود در آنصورت دیگر توقعی از کارمندان نیست.

پروسه تغییر مدیران زمان بر است/ مدیر بومی در اولویت است، به شرط کارآمد بودن

وی در ادامه در خصوص بحث تغییر مدیران ناکارآمد اظهار کرد: متاسفانه جوی در فضای مجازی راه افتاده که از صبح تا شب علیه مدیران فعالیت می‌کند. اگر مدیری ناکارآمد باشد باید تغییر کند، اما نباید حرمت او نادیده گرفته شود. 

استاندار پروسه تغییر مدیران را زمان بر دانست و افزود: اگر مدیری ناکارآمد باشد من باید پاسخگو باشم و قطعا زیر بار مدیران ناکارآمد نخواهم رفت.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه اعتقادی به بومی بودن مدیران ندارد گفت: ما به این نظر که مدیران انتخابی بومی باشند احترام می گذاریم، اما این کار هزینه برای استان خواهد داشت، زیرا توانمند شدن مدیران بومی زمان می‌خواهد.

وی افزود: قطعا از مدیران بومی توانمند استفاده خواهد شد، اما اینکه حتما همه مدیران بومی باشند بسیار کار را سخت می‌کند، زیرا کرمانشاه فرصتی برای آزمون و خطا ندارد.

وی تاکید کرد: مدیر بومی اولویت ما است، اما نه به قیمتی که نتواند ما را به هدف برساند.

وی افزود: ما نیاید خود را در حصار مدیران بومی قرار دهیم و این تفکر خوب نیست که مدیر غیربومی کرمانشاه نیاید و مدیر کرمانشاهی خارج از استان نرود، چه بسا مدیران غیربومی دلسوز تر باشند.

 وی با بیان اینکه کارآمدی مدیران در انتخاب آنها دراولویت قرار دارد گفت: در انتصابات گرایشات سیاسی را لحاظ نمی کنیم، اما مطمئنا مدیرانی را انتخاب می کنیم که همسو با سیاست های دولت باشند.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران غیرمنتظره نیست گفت: باید به عنوان استاندار تیم کاری خود راداشته باشم وتغییر مدیران امر طبیعی است و قطعا ملاک ما انتخاب مدیران کارآمد است.

رسانه ها فضای استان را مثبت نشان دهند

وی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در توسعه استان گفت: درخواست من از رسانه ها این است که اگر خواهان پیشرفت استان هستند تا حد توان فضای استان را مثبت جلوه دهند.

بازوند افزود: اگر غبار کاذب که روی شفافیت های موجود استان را گرفته کنار نرود شفافیت ها هویدا نشده و توسعه و پیشرفت حاصل نمی شود. 

وی تصریح کرد: هنر خبرنگاران باید این باشد که مردم را سمت داشته ها سوق دهند و اگر مردم روی نداشته ها متمرکز شوند قطعا توسعه رخ نخواهد داد.

استاندار افزود: انتظار نداریم رسانه های فضای استان را به شکل کاذب مثبت نشان دهند، اما حداقل انتظار داریم که نکات مثبت استان و نقاط قوت آن را یادآور شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.