جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

۴۹ هزار نفر بیکار در جامعه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه شناسایی شده است
18 بهمن 1396 - 9:25
شناسه : 4573
1
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با طلوع: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: ۴۹ هزار نفر بیکار در جامعه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در دفتر این پایگاه خبری حضور یافتند و طی گفتگویی به تشریح اقدامات انجام شده پرداختند.

مهندس جلیلیان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت: در کمیته امداد امام خمینی (ره) معاونت اشتغال و خودکفایی با هدف توانمند سازی اقتصادی مددجویان تحت پوشش در حال فعالیت است و ۲۲ دفتر کارآفرینی فعال نیز در سطح استان داریم که ۷۰ نفر نیروی متخصص در این زمینه به صورت رسمی و قراردادی مشغول به کار هستند.

جلیلیان در خصوص اجرای طرح‌های اشتغالزایی در سال جاری افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴ هزار و ۷۷۷ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲ هزار پرونده بانکی اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، تصریح کرد: این پرونده‌ها در انتظار دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در بین ۳۱ استان کشور به عنوان دستگاه برتر شناخته شد، افزود: همچنین با افتخار توفیق یافتیم رتبه دوم در سال ۹۶ را از نظر اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش کسب کنیم.

جلیلیان اظهار کرد: برای طرح‌های اشتغالزایی، ۹۰ درصد از منابع اعتباری که کمیته امداد در اختیار دارد از محل منابع قرض الحسنه بانکی است که در رتبه بندی میزان سپرده گذاری قرض الحسنه، رتبه ۲۴ را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کل اعتبارات امسال در بحث اشتغالزایی مربوط به بانک ملی بوده است، افزود: از ۴ هزار طرح اشتغال، ۲ هزار مورد از محل قرض الحسنه بانک ملی استان تامین شده است.

جلیلیان در ادامه به مشکل بیکاری و عدم بهره مندی بیکاران استان کرمانشاه از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد متقاضیان بیکاری که در سامانه شناسایی مستعدین بیکار ثبت نام کرده‌اند، متاسفانه هیچگونه مهارتی ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار نیز فاقد مهارت هستند، ۷ درصد از جمعیت بیکار استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، فارغ التحصیلان بیکار تحت پوشش کمیته امداد استان، با مدرک لیسانس ۳ هزار و ۲۱۹ نفر، فوق لیسانس ۳۷۵ نفر، دکتری ۱۸ نفر و فوق دیپلم نیز ۶۸۱ نفر می‌باشند.

جلیلیان با بیان اینکه ۴۹ هزار نفر بیکار در جامعه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند، افزود: ۱۳ درصد خانوارها و به عبارتی ۷٫۳ دهم جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده و هدفمند کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در بحث مهارت آموزی، گفت: در بخش آموزش مهارت آموزی بلند مدت ۲ هزار و ۵۹۱ نفر در دوره های مهارت آموزی به صورت رایگان شرکت کردند. در بحث آموزش کارآفرینی یک هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کردند و در بحث حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی نیز یک هزار نفر دانش آموز شرکت کردند.

جلیلیان با بیان اینکه ۵۳ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد، افزود: ۴۷ درصد نیز مردان سرپرست خانوار هستند.

وی در ادامه به وضعیت مددجویان زلزله زده استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در زلزله اخیر، ۲ هزار و ۷۰۰ طرح خوداشتغالی در مناطق زلزله زده دچار خسارت شدند. همچنین ۲ هزار و ۴۶۲ فضای اشتغال ما تخریب شد و کل خسارت برآورد شده، ۱۷ میلیارد تومان می‌باشد.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد؛ طی هفته آینده با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وارد فاز بازسازی شویم و کمیته امداد امام خمینی(ره) از آمادگی لازم برای این مهم برخوردار است.

وی گفت: امسال، تفاهم نامه‌ای میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ایران خودرو منعقد شد که طی آن، تعدادی از مدد جویان تحت پوشش مشغول به کار شوند و با همکاری صندوق کارآفرینی امید، ۱۷۳ دستگاه خودرو بدون ضامن و وام بدون بهره در نظر گرفته شد که در حقیقت این تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید و ایران خودرو می‌باشد.

انتهای پیام /

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.