پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

    اصلاحات باید بر «نفی فقر» و «نفی فساد» پایمردی کند/ احزاب باید برای شکل‌گیری گفت‌وگوی ملی بسترسازی کنند/ رسیدن به «اجماع ملی» ضروری است
19 بهمن 1396 - 10:36
شناسه : 4678
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

اگر کل نظام ما از صدر تا ذیل، انتقاد را بپذیرند و گوش باز برای شنیدن حرف‌های مردم داشته باشند، هیچ نگرانی‌ای نخواهد بود و وضعیت اقتصادی کشور بهتر می‌شود و توطئه‌های بیگانگان برای ضربه زدن به کشور با انسجام مردم و اعتماد متقابل مردم و حاکمیت به یکدیگر، خنثی می‌شود.

پ
پ

سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن اسلامی پزشکان: اوایل که نهضت شروع شد، امام به صراحت فرمودند که ما به سلطنت شما کار نداریم، نصیحت می‌کنیم که ستم نکنید، با دین و دنیای مردم بازی نکنید، مملکت را به دیگران واگذار نکنید و به حقوق و مطالبات مردم توجه کنید، به تاریخ و فرهنگ مردم توجه داشته باشید. این دقیقاً یک جریان اصلاحی است. و خواستار اصلاح است، اختلاف وقتی به وجود آمد که واقعاً آن جریان به هیچ وجه نصیحت و اصلاح را نپذیرفت. اگر نظام‌ها و سیستم‌ها و حکومت‌ها اصلاح پذیر باشند و حرف درست را، حرف نخبگان و حرف مردم و کسانی که خیر جامعه را می‌خواهند، بشوند و حاضر باشند به تناسب زمان در کار خود، تحول و تغییر و اصلاح ایجاد کنند، انقلاب رخ نمی‌دهد.

 کدام فرد ایرانی است که دوباره حاضر باشد برگردد به دورانی که از آن گذر کرده است؟

 سردمداران آمریکا که عقل و تدبیر و فهم درست از دنیا ندارند، امروز خیلی صریح دشمنی خودشان را اعلام می‌کنند. ما باید در مقابل اینها بیدار باشیم. صحبت دفاع از یک حقیقت و حیثیت است و خون‌هایی است که در پای آن ریخته شده است.

 اصلاح‌طلبان اولین کسانی هستند که از تمامیت ارضی این سرزمین، از استقلال این سرزمین، از پیشرفت و از عدم دخالت بیگانه دفاع می‌کنند و به آن پایبند هستند. این پایبندی به معنی ندیدن مشکلات در این مملکت نیست بلکه می‌دانیم که مشکل ساختاری، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و بینشی داریم.

 اصلاحات باید بر نفی فقر و نفی فساد در جامعه تاکید و پایمردی کند. برای نفی فقر باید از تولید و سرمایه گذاری و سیاست خارجی رونق‌دهنده به تولید دفاع کرد.

 اگر خواست و مطالبات دانشجو، استاد، کارگر و کارمند نادیده گرفته شود، اینها به تدریج جمع می‌شود و کل جامعه یک «نه» بزرگ می‌شود در مقابل آنچه که وجود دارد. آن وقت زمینه‌ی نفوذ در این مملکت فراهم می‌شود و خیلی کسانی که ممکن است واقعاً سوءنیت هم نداشته باشند اما با انقلاب و اسلام خوب نیستند، فقط و فقط پلی ‌شوند برای آمدن آن جریاناتی که هیچ کدام از این‌ها را قبول ندارد و فقط حاکمیت مطلق بر این مملکت و چپاول کردن منافع مادی و معنوی کشور مورد نظرش است.

 جامعه نیاز به گفت‌وگو دارد. تشکل‌ها و احزاب باید برای شکل‌گیری یک گفت‌وگوی ملی بسترسازی کنند تا دل‌ها بهم نزدیک شود و گفت‌وگو جای نفرت‌پراکنی از تریبون‌ها و دستگاه‌ها را بگیرد.

 با توجه به برخی اشکالات ساختاری نظام، رسیدن به اجماع ملی برای اصلاح ساختار و در ذیل آن اصلاح سیاست‌ها، ضروری است.

 برای ما در درجه اول نظر مردم مهم است و ما باید نماینده‌ی مطالبات آنها باشیم و البته جامعه را نیز توجیه کنیم و اگر واقعاً تبلیغاتی می‌شود که مردم را نگران و ناامید کند، باید مردم را آگاه کنیم تا درجریان باشند در هر حال مشکلات را ببینیم و برایش راه حل داشته باشیم چه آن مشکل در دولت باشد، چه قوه‌ی قضائیه و چه مجلس.

 اگر کل نظام ما از صدر تا ذیل، انتقاد را بپذیرند و گوش باز برای شنیدن حرف‌های مردم داشته باشند، هیچ نگرانی‌ای نخواهد بود و وضعیت اقتصادی کشور بهتر می‌شود و توطئه‌های بیگانگان برای ضربه زدن به کشور با انسجام مردم و اعتماد متقابل مردم و حاکمیت به یکدیگر، خنثی می‌شود.

 رئیس دولت اصلاحات گفت: وضعیت به ارث رسیده به دولت آقای روحانی میراثی تلخ و سخت است. هیچگاه از حمایت خود از رییس‌جمهور پشیمان نیستیم؛ این حمایت به منزله بی‌توجهی به مطالبات مردم یا انتقادهای صحیح نیست

 

جماران

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.