پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

مافی: مهمترین هدف انقلاب اسلامی ایران، برقراری عدالت و آزادی بود/باید شورای حکمیت تشکیل شود
22 بهمن 1396 - 9:10
شناسه : 4729
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

باید شورای حکمیت تشکیل شود. آقایان سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی ، حسن روحانی از اصلاح‌طلبان و آقایان موحدی کرمانی، آملی لاریجانی و محمد یزدی از اصولگرایان. به نظرم این شش بزرگوار به دور از همه اختلاف‌نظرها ، مصالح مردم و انقلاب را در نظر بگیرند و کنار هم بنشینند.

پ
پ

پروانه مافی در رابطه با مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی و  اینکه چقدر توانستیم به اهداف خود برسیم، گفت: مهمترین هدف انقلاب اسلامی ایران، برقراری عدالت و آزادی بود. ایران در دوران گذشته از عدالت بری بود. استقرار عدالت‌ به‌ معنی گسترده‌ و عمیق‌ آن‌ در عرصه‌هایی اقتصادی، سیاسی، قضای، و …مهمترین هدف انقلاب بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته مکمل عدالت، آزادی است. آزادی و برقراری آزادی‌خواهی نیز از اهداف اولیه انقلاب بود. این که کوچکترین عضو جامعه بتواند با صدای رسا سخن و انتقاد خود را علیه حاکمان و وضع موجود بیان کند، از اهداف انقلاب ما بود. اکنون پرسش این است که آیا ما به این دو هدف بزرگ رسیده‌ایم یا نه؟ طبیعتا دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم البته مشکلات همچنان برقرار است که باید تلاش کرد هم دایره عدالت را گسترده‌تر و هم آزادی را عمومی‌تر کرد.

وی در مورد اینکه چقدر از کاستی‌های موجود به عملکرد مسئولان و چقدر از آن به عملکرد مردم بر می‌گردد، تشریح کرد: اساسا کاستی‌ها نتیجه مدیریت بد مدیران بوده و هست. در امور مدیریتی، مردم عموما نقشی در کاستی‌ها نداشته و ندارند. اما نمی‌توانیم مثلا مردم را در آلودگی هوا، مصرفی بی‌رویه آب مقصر قلمداد نکنیم. در اقتصاد و سیاست و مدیریت‌های کلان، اگر مشکلاتی وجود دارد طبیعتا بر عهده مسئولان است. آنها باید پاسخگوی کمبودها باشند.

مافی با اشاره به راه‌های برون رفت از مشکلات گفت: ابتدا باید مشخص کنیم که درباره کدامیک از مشکلات سخن می‌گوییم تا بعد درباره راهکار آن صحبت کنیم. راهکار برون رفت از مشکل ترافیک با راهکار برون رفت از انسداد سیاسی دو موضوع کاملا متفاوت است. گفت‌وگو همیشه لازم است. گفت‌وگوی ملی نه فقط اندیشه‌ها ، بلکه دل‌ها را هم به هم نزدیک می‌کند. ما نیاز داریم با هم گفت‌وگو کنیم. کشور را نمی‌توان با یک جناح و یک تفکر اداره کرد. نمی‌توان دست رد به اندیشه‌های دیگر زد. نمی‌توان گفت آنچه من به تنهایی فکر می‌کنم درست است و بس. اشکالاتی وجود دارد که راه برطرف کردن آن از گفت‌وگوی ملی می‌گذرد.

این نماینده مجلس با اشاره به ساز و کار عملیاتی شدن گفت‌و‌گوی ملی تاکید کرد: باید شورای حکمیت تشکیل شود. شورایی از روحانیون اصلاح‌طلب و اصولگرا تشکیل شود. آقایان سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی ، حسن روحانی از اصلاح‌طلبان و آقایان موحدی کرمانی، آملی لاریجانی و محمد یزدی از اصولگرایان. به نظرم این شش بزرگوار به دور از همه اختلاف نظرها ، مصالح مردم و انقلاب را در نظر بگیرند و کنار هم بنشینند. جلسات مختلفی را برگزار کنند. گفت‌وگوهای آنان قطعا کارگشا خواهد بود.

ایلنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.