سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

رکورد گینس این بار از کانکس های سرپل ذهاب سر در آورد!
24 فروردین 1398 - 11:33
شناسه : 47342
1
رکورد گینس این بار از میان چادرها و کانکس های برپاشده در شهر زلزله زده سرپل ذهاب بیرون آمد و جوانی اهل این شهرستان توانست نام خود را در این کتاب جهانی به ثبت برساند. طلوع‌‌کرمانشاه :

«یاسر اکبری» جوان ۲۸ ساله اهل سرپل ذهاب که در وارونه خوانی کلمات و واژگانی فارسی، انگلیسی و کُردی مهارت دارد، این بار توانست با وارونه خواندن ۳۹ کلمه انگلیسی نام خود را در کتاب جهانی گینس ثبت کند./او توانست رکورد سریعترین فرد جهان در برعکس سخن گفتن را ثبت کند، رکوردی که پیش از این در اختیار جوان پاکستانی بود./این جوان سرپل ذهابی گفت: از ۲ سال گذشته به دنبال ثبت رکورد در کتاب جهانی گینس بودم و خوشبختانه آن را کسب کردم./اکبری افزود: پس از انتشار گزارشم در خبرگزاری ایرنا در سال ۹۵ ، انگیزه ام برای کسب رکورد جهانی دوچندان شد و پس از برقراری ارتباط با مشاوران و نمایندگان گینس در ایران که در شهر بوشهر مستقر هستند، فعالیت خود را برای ثبت رکورد را شروع کردم./وی نحوه ثبت رکورد خود را این گونه تشریح کرد که از ۲ سال قبل با همراهی و مشاوره های نمایندگان گینس در ایران، کلیپ هایی در ارتباط با وارونه خوانی را ضبط کردم و برای ثبت در کتاب گینس ارسال کردم که خوشبختانه نتیجه داد و اوایل امسال از طریق ایمیل به من خبر دادند که رکوردم پذیرفته و ثبت شده است.
او توضیح داد که ۳۹ کلمه انگلیسی را از چپ به راست و برعکس براساس استانداردهای گینس خواندم و نامم در این کتاب به ثبت رسید.

پ
پ

او رکورد قبلی وارونه خوانی کلمات انگلیسی را مربوط به جوانی اهل پاکستان دانست و گفت: در رکورد قبلی وارونه خوانی ۳۶ کلمه انگلیسی در کمترین زمان به ثبت رسید که خوشبختانه بنده توانستم با ۳۹ کلمه این رکوردم را از آن خود کنم.
او یکی از آرزوهای خود را ثبت نامش در کتاب گینس دانست و افزود: یکی دیگر از دلایلم برای این کار ثابت کردن این موضوع بود که در بدترین شرایط زندگی و حتی سکونت در کانکس و چادر نمی تواند انگیزه آدم را بگیرد.
وی با بیان اینکه ساکن سرپل ذهاب هستیم و چون مستاجر بودیم اکنون در چادر و کانکس زندگی می کنیم، اظهار داشت: با وجود شرایط سخت زندگی، باتوجه به اینکه هدف داشتم توانستم به موفقیت برسم.
او از تمام کسانی که او را در این راه یاری کردند قدردانی کرد و گفت: اکنون در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستم و پس از آن به دنبال شغل خواهم بود.
اکبری که لیسانس حقوق دارد می گوید: دوست دارم ادامه تحصیل بدهم و اگر زمینه ای برای عرضه این مهارتم باشد آن را تقدیم مردم کنم.
وی اظهار داشت: منتظر دریافت لوح و تندیس گینس هستم و می خواهم برای آن رونمایی بگیرم و هدفم مطرح کردن نام شهر زلزله زده سرپل ذهاب است که مردمان آن همچنان زنده و فعال هستند و هیچ حادثه ای نمی تواند امید را از این مردم بگیرد.
گزارشی با عنوان ‘دنیای وارونه یاسر/ چپ و راست خواندن برایم آسان است!’ منتشر شد که یاسر اکبری در این گزارش گفته بود ‘علاقه مندم این هنرم در جایی ثبت شود تا بتوانم آن را بهتر و بیشتر به مردم عرضه کنم شاید این رشته هنری هم علاقه مندانی داشته باشد’.
رکوردهای جهانی گینس (به انگلیسی: Guinness World Records) یا کتاب رکوردهای جهانی کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی است. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی هستند.
کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود و خود رکورددار پرفروش‌ترین سری کتاب کپی‌رایت جهان است/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.