پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

تشریح برنامه‌های “هفته سلامت” در کرمانشاه
26 فروردین 1398 - 11:39
شناسه : 48504
0
مسئول اجرایی برنامه های "هفته سلامت" استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

سارا شاه آبادی با اشاره به شروع برنامه های هفته سلامت از ابتدای اردیبهشت، گفت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت برای هفته سلامت “مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت” انتخاب شده است./وی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته اظهار کرد: روزهای هفته سلامت امسال به ترتیب با عناوین “دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت و خانواده نامگذاری شده است./شاه آبادی از تدارک برنامه های متعدد در این هفته خبر داد و افزود: در راستای شعار امسال سازمان بهداشت جهانی، تمرکز خود را بر معرفی خدمات سلامتی که از طریق مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت ارائه می شود، متمرکز کرده ایم.

پ
پ
مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان از برگزاری جشنواره های متنوع بهداشتی در این هفته خبر داد و افزود: در هفته سلامت جشنواره روستای سالم، سفیران سلامت دانش آموز و جشنواره سفیران سلامت خانواده در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: همچنین تیم سیار بهداشتی مهیا شده که در طول هفته سلامت در مناطق حاشیه شهر خدمات رسانی می کند و در کنار خدمات مشاوره ای و آموزشی کار سنجش قندخون، فشار خون، چربی خون و نیز تشخیص بیماری هایی مانند  ایدز را برای مراجعه کنندگان انجام می دهد.

شاه آبادی از ارائه و نشر مطالب آموزشی و بهداشتی در طول هفته سلامت در رسانه های استان خبر داد و افزود: همچنین برنامه های نمادین سلامت جهت آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مباحث بهداشتی در سطح مدارس برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه معرفی خدمات بهداشتی محور اصلی برنامه های امسال هفته سلامت در استان است، گفت: شکل گیری شبکه بهداشت در کشور از سال ۱۳۶۴ شروع شد و از همان سال با راه اندازی خانه های بهداشت در سطح روستاها و تربیت بهورزان گام مهمی برای پوشش همگانی سلامت در روستاها برداشته شد.

وی افزود: در طرح تحول سلامت نیز تلاش شد اقدام مشابهی در شهرها نیز صورت گیرد و در همین راستا “مراقبان سلامت” تربیت شدند و مسئول رسیدگی به وضعیت سلامت و بهداشت شهرنشینان شدند.

شاه آبادی تصریح کرد: تا پیش از این طرح افراد باید به پایگاه ها یا مراکز جامع سلامت در شهر مراجعه می کردند، اما در این طرح تلاش بر این است که مراقب سلامت حتی اگر افراد مراجعه نکردند مراقب بهداشت و سلامت آنها باشد.

وی افزود: در همین راستا پرونده سلامت الکترونیک راه اندازی شد و با تشکیل این پرونده مراقبان سلامت دورادور مراقب سلامت و بهداشت افراد هستند و اگر فردی نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی داشته باشد و مراجعه نکند به درب منزل او مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر مراقب سلامت، مسئول مراقبت از سلامت و بهداشت ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر در شهر است.

به گفته مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان هم اکنون بیش از دو هزار بهورز و مراقب بهداشت در سطح استان فعال هستند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.