جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

انتقال دبیرخانه “آمایش سرزمین” از کرمانشاه به لرستان؟/  الیاسی: ما نتوانستیم آنطور که باید کار را ارائه دهیم/ لرستان پیشرو است
28 بهمن 1396 - 11:40
شناسه : 5060
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص خبر انتقال دبیرخانه آمایش سرزمین از کرمانشاه به استان لرستان توضیح داد.

پ
پ

طهمورث الیاسی درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امروز (۲۸ بهمن) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، در خصوص خبر انتقال دبیرخانه آمایش سرزمین از کرمانشاه به استان لرستان تاکید کرد: اصلا دبیرخانه دائمی در این زمینه وجود نداشته و ندارد.

وی افزود: در سطح کشور جهت تدوین برنامه های آمایش و تنظیم سند آن استانها به ۹ منطقه تقسیم شده‌اند که منطقه سه آن شامل استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان است.

وی افزود: قرار است این استانها بصورت فصلی با یکدیگر جلسات مشترک برگزار کرده و جهت تدوین سند آمایش سرزمین به بحث و تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.

الیاسی تصریح کرد: با توجه به بحث ضرورت تدوین سند آمایش ملی و استانی، سازمان برنامه و بودجه از استانها خواست که گزارشی از سند آمایش منطقه‌ای ارائه دهند که به نوعی سنتز آمایش استانها است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: در این راستا از استانهای مناطق ۹ گانه خواستند دبیرخانه موقتی در این زمینه تشکیل داده و تا ۱۵ اسفندماه گزارش خود را ارائه دهند.

وی افزود: قرار است استانها گزارش خود را تهیه کرده و به این دبیرخانه بدهند و انتخاب استان لرستان در منطقه سه به خاطر پیشرو بودن این استان در تهیه سند آمایش است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه مقرر کرد دبیرخانه موقت در استانهای پیشرو مناطق باشد تا سایر استانها از تجربیات آنها استفاده کنند.

الیاسی تصریح کرد: سند آمایش استان کرمانشاه از سال ۱۳۹۳ توسط دانشگاه رازی در حال انجام است، اما نتوانستیم آنطور که باید کار را ارائه دهیم و در حال حاضر استان لرستان که در این زمینه پیشرو است به عنوان محل استقرار دبیرخانه موقت و صرفا جهت تهیه این گزارش انتخاب شده است.

 

 

 

 

ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.