جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری می شود/ تدابیر استاندار برای جذب سرمایه گذار
04 اسفند 1396 - 0:48
شناسه : 5081
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

بهبود فضای کسب و کار و باز شدن پای سرمایه گذاران به کرمانشاه باعث می شود بخشی از عدم توسعه یافتگی کرمانشاه که مربوط به سالیان گذشته است جبران شود و استان کرمانشاه به یک استان پیشرفته صنعتی تبدیل شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، یکی از مهمترین عواملی که برای کمک به بیکاری استان کرمانشاه ضروری است جذب سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای تولیدی و در نتیجه اشتغالزایی برای افراد جویای کار است.

نامناسب بودن فضای کسب و کار، طولانی بودن بروکراسی اداری، زمان بالای صدور مجوزها و غیره همه باعث شده تا سرمایه گذاران چندان به دنبال ورود به کرمانشاه نباشند و در این رابطه کم انگیزه شوند.

براساس بررسی های صورت گرفته، کرمانشاه از نظر نامناسب بودن شاخص فضای کسب و کار جز پنج یا شش استان اول است که عوامل متعددی در این مقوله تاثیرگذاراست.

طولانی بودن صدور مجوزها، روند سخت پرداخت تسهیلات بانکی، سخت گیری های دستگاه هایی از جمله مالیات، تامین اجتماعی و دیگر ارگان های مربوطه از عوامل نامناسب بودن فضای کسب و کار در کرمانشاه است.

آنچنان که بررسی شده صدور مجوز برای شروع یک کار تولیدی در کرمانشاه گاهی تا بیش از ۲۵۰ روز هم طول می کشد.
پس اولین گام برای کمک به جذب سرمایه گذار در استان، بهبود پله به پله فضای کسب و کار است.

از همین رو “هوشنگ بازوند” استاندار کرمانشاه که از بدو ورود کاهش نرخ بیکاری را با جدیت دنبال کرد، بهبود فضای کسب و کار استان را نیز سرلوحه کارهای خود قرار داد تا بتوان با جذب سرمایه گذاران شرایط برای رونق اقتصادی و ایجاد شغل در استان را فراهم کرد.
یکی از مهمترین مواردی که در کارگروه تسهیل، کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید و حتی جلسات شورای اداری مطرح می شود و استاندار پرتلاش کرمانشاه تاکید زیادی بر آن دارد بهبود فضای کسب و کار و باز شدن فضا برای جذب سرمایه گذار است.

 

تاکید استاندار بر روند سریع صدور مجوز کسب و کار

اولین تاکید استاندار کرمانشاه همکاری بیشتر دستگاه های اجرای برای حذف مجوزهای غیرضروری و همچنین تلاش مدیران دستگاه ها برای کاهش بروکراسی اداری صدور مجوزها است.

استاندار کرمانشاه از دستگاه های اجرایی خواست روند صدور مجوزها در کوتاه ترین زمان ممکن را انجام دهند و البته نهایت همکاری را در این خصوص با هم داشته باشند تا از هرگونه موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه زمان مشخصی را برای صدور مجوزها در کرمانشاه تعیین کرد که عدم پاسخ دهی دستگاه در این مدت، به منزله جواب مثبت برای صدور مجوز است که شاید بتوان گفت این کار در کشور بی نظیر است.

نکته مهم دیگر که بر جذب سرمایه گذاران در استان اثرگذار است همکاری خوب بانک های برای تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات می باشد که استاندار کرمانشاه جلب همکاری بانک ها را نیز از برنامه های اصلی خود قرار داده است.

یکی از اقداماتی که برای بهبود ارتباط با بانک ها از سوی استاندار کرمانشاه صورت گرفت دعوت از مدیران بانک ها برای حضور در اکثر جلسات اقتصادی و مهم استان است که پیش از این کمتر شاهد آن بودیم.

اکنون مدیران بانک ها در اکثر تصمیم گیری های اقتصادی استان مشارکت و اعلام نظر دارند و این امر باعث همکاری بسیار بهتر بانک ها در استان شده است.

 ایجاد سامانه “دادور” در استان

از دیگر اقداماتی که اخیرا برای بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه انجام شد راه اندازی سامانه “دادور” در استان بود که با کمک این سامانه افرادی که در روند گرفتن مجوز برای شروع یک فعالیت اقتصادی شکایت و یا مشکلی دارند آن را در قالب سامانه دادور مطرح می کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به این شکایت رسیدگی شود.

این کار زمینه اعتماد بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم می کند تا مطمئن باشند که مدیران ارشد استان حمایت قاطع از آنها دارند و با هرگونه سنگ اندازی در مسیر فعالیت سرمایه گذاران برخورد خواهند کرد.

اگرچه بهبود فضای کسب و کار استان در زمان بسیار کوتاه ممکن نیست و نیازمند همکاری بخش های مختلف حتی نمایندگان مجلس برای حذف قوانین و مجوزهای زائد است اما استانداری کرمانشاه خصوصا در حوزه اقتصادی با جدیت این مهم را پیگیری می کند.
قطعا بهبود اقتصاد استان، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد رونق یکی از اصلی ترین رویکردهای استانداری کرمانشاه است که بهبود ففضای کسب و کار می تواند این هدف را محقق کند.

از سوی دیگر وفتی که فعالان اقتصادی پیگیری استاندار به عنوان مدیر ارشد استان را بهبود شرایط کسب و کار ببیند دلگرم خواهند شد و با تلاش مضاعفی برای سرمایه گذاری در کرمانشاه پای کار می آیند.

سرمایه گذار باید با پای خود به کرمانشاه بیاید

باز شدن فضای کسب و کار باعث جذب سرمایه گذاران داخلی و حتی خارجی به داخل استان خواهد شد که استانداری حتی برای این بخش هم برنامه دارد تا بتوان ظرفیت ها و پتانسیل های استان را به سرمایه گذاران معرفی و شرایط را برای جذب آنها فراهم کرد.

برای این منظور کارگروه جذب سرمایه گذاری خصوصا با رویکرد جذب سرمایه گذاران خارجی هم در کرمانشاه راه اندازی شده است و جلسات این کارگروه به صورت مستمر برگزار می شود.

از سوی دیگر چند پروژه شاخص و اصلی استان نیز در قالب همین کارگروه تعیین شد تا به سرمایه گذاران معرفی شود که پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی چهارم کرمانشاه و … از جمله این پروژه های مهم و تاثیرگذار است.

اگر همه این کارها خوب پیش برود می توان امیدوار بود شاخص بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه در مدت کوتاهی نسبت به سایر استان های کشور چند پله ارتقا پیدا کند و سرمایه گذاران با پای خود به کرمانشاه بیایند.

استاندار کرمانشاه بارها در سخنان خود جذب سرمایه گذار را تنها راه توسعه استان کرمانشاه اعلام کرده و این مهم را با بهبود فضای کسب و کار استان با جدیت پیگیری می کند.

قطعا کرمانشاه نیازمند مزیت ها و شرایط ویژه ای است که سرمایه گذاران را برای ورود به استان تشویق کند که مهندس بازوند برای فراهم کردن این شرایط ویژه نیز در تلاش است.

بدیهی است در آینده ای نه چندان دور، نتایج کارهای تاثیرگذاری که استاندار کرمانشاه آغاز کرده مشهود خواهد بود و اثرات آن را در ورود سرمایه گذاران، ایجاد شغل در استان، فعال شدن پروژه های نیمه کاره، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم داد.

بهبود فضای کسب و کار و باز شدن پای سرمایه گذاران به کرمانشاه باعث می شود بخشی از عدم توسعه یافتگی کرمانشاه که مربوط به سالیان گذشته است جبران شود و استان کرمانشاه به یک استان پیشرفته صنعتی تبدیل شود.

ایجاد هر واحد تولیدی و صنعتی، راه اندازی صنایع پایین دست را به همراه دارد و در قالب این زنجیره برای تعداد زیادی از افراد شغل ایجاد می شود.

امید است با ادامه تلاش های استاندار کرمانشاه، این استان به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شود و دیگر کرمانشاه رتبه اول بیکاری کشور را نداشته باشد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.