جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بازگشایی بیمارستان موقت ثلاث باباجانی گامی در جهت محرومیت زدایی
11 اردیبهشت 1398 - 9:21
شناسه : 55677
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

بیمارستان موقت ثلاث باباجانی با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرد تا ساکنان این شهرستان ۴۰ هزار نفری زلزله زده بتوانند همچنان از خدمات سلامت دولت بهره مند شوند.

شهرستان مرزی و زلزله زده ثلاث باباجانی هم اکنون فاقد بیمارستان است و تا زمان بهره برداری از بیمارستان دائمی آن که در حال ساخت می باشد، بیمارستان موقت فعالیت می کند.

پ
پ

**فعالیت ۶ پزشک متخصص در بیمارستان موقت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشستی با فرماندار و ‌مسوولان شهرستان ثلاث باباجانی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که اکنون شاهد بازگشایی بیمارستان موقت و‌ مجهز شهرستان ثلاث باباجانی هستیم، گفت: پس از راه اندازی بیمارستان موقت با امکانات بیمارستان سیار و‌ چادر، تصمیم گرفتیم با استفاده از کانکس این بیمارستان را راه اندازی کنیم و برای راه اندازی، تجهیزات بسیار مناسبی برای بیمارستان در نظر گرفته و تهیه کردیم.
محمودرضا مرادی اظهار داشت: در حالی که آوردن متخصص با توجه به شرایط موجود به شهرستان بسیار مشکل است، اما خوشبختانه اکنون ۶ پزشک متخصص در شهرستان حضور داشته و به مردم شریف منطقه خدمت می کنند.
وی با بیان اینکه برای حضور متخصصان با رایزنی با معاون درمان وزارت بهداشت، حق ماندگاری مناسبی برای این عزیزان درنظر گرفته شده است، گفت: با تهیه کانکس های مناسب سعی کرده ایم تا حد توان امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همکاری و همراهی نماینده مردم منطقه، مدیران ارشد استان، فرماندار و ‌امام‌ جمعه در راه اندازی این بیمارستان را بسیار موثر دانست و گفت: ‌وظیفه خود می دانم از یکایک این عزیزان و تمام کسانی که در این راه تلاش کردند، تشکر کنم.

**بازگشایی بیمارستان کار بزرگ جهادی خادمان سلامت
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: برای احداث بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی ۱۹ دستگاه کانکس ساندویچ پنل با ابعاد مختلف مجهز به سیستم های سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال خریداری شد.
فریبرز ایمانی اظهار داشت: برای هتلینگ بیمارستانی کانکس های فوق همچون امکانات رفاهی، یخچال، تلویزیون و سایر موارد مبلغ سه میلیارد ریال هزینه شد.
دکتر ایمانی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع ایجاد شد، گفت: این مرکز دارای بخش‌ اورژانس مجهز به هشت تخت بستری، اتاق عمل شامل واحد اسکراب، ۲ تخت عمل و یک تخت ریکاوری، جراحی زنان با چهار تخت بستری، جراحی مردان با چهار تخت بستری، اطفال با ۲ تخت بستری و یک تخت ویژه نوزاد و بخش زایمان با یک تخت و ۲ تخت بستری است.
وی همچنین اضافه کرد: واحدهای پاراکلینیکی بیمارستان شامل آزمایشگاه ، بانک خون ، داروخانه ، رادیولوژی و کلینیک تخصصی نیز دارای چهار اتاق پزشک و یک اتاق سونوگرافی است.
به گفته وی، واحدهای پشتیبانی این مرکز شامل پذیرش، ترخیص، نگهبانی و واحد استرلیزاسیون، واحد امحاء زباله مجهز به سیستم امحای پسماند عفونی، انبار تجهیزات پزشکی و دارویی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در محوطه این بیمارستان نسبت به استقرار ۶ کانکس کاملاً مجهز به امکانات رفاهی برای اسکان پزشکان، پارکینگ و فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی مجزا به تفکیک زن و مرد اقدام شده از تجهیز این مرکز به دیزل ژنراتور برای استفاده در موارد ضروری نیز خبر داد.
ایمانی با اشاره به راه اندازی سیستم اچ آی اس بیمارستانی در این مرکز گفت: یک دستگاه‌ سونوگرافی مدرن با سه پروب و ۲۰۰ قلم تجهیزات بیمارستانی خریداری و نصب شده است.
به گفته وی، با احتساب سه میلیارد ریال تجهیزات اهدایی خیران مبلغ ۱۸ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در این بیمارستان به کار گرفته شده است.

**بیمارستان سه بخش فعال دارد
همچنین معاون درمان دانشگاه نیز با بیان اینکه این بیمارستان دارای سه بخش شامل اطفال، جراحی مردان و بخش اورژانس می باشد، گفت: بیمارستان موقت ثلاث باباجانی با ۶ متخصص شامل ۲ متخصص زنان، یک جراح عمومی، یک متخصص اطفال، یک متخصص بیهوشی، یک روانپزشک، ۲ نفر پزشک عمومی اورژانس و۴۵ نفر پرسنل فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: کلینیک بیمارستان در روز حدود ۱۰۰ بیمار را پذیرش می کند و ۲ اتاق عمل فعال روزانه بیماران را تحت عمل جراحی قرار می دهند.

**نصب یک دستگاه سونوگرافی مدرن در بیمارستان
معاون غذا و ‌دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه ۱۵میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای بیمارستان موقت ثلاث باباجانی تهیه و نصب شده است، گفت: یک‌ دستگاه سونوگرافی سه پروبه مدرن از جمله تجهیزات مستقر شده در این شهرستان است.
قباد محمدی اظهار داشت: تمام داروهای مورد نیاز بیمارستان و تخصص های موجود، تهیه و ‌در اختیار داروخانه بیمارستان قرار داده شده است.
وی گفت: کارشناسان تجهیزات پزشکی تلاش زیادی برای راه اندازی تجهیزات بیمارستان به خرج داده اند و‌ به طور مستمر از کارکرد این امکانات پزشکی مراقبت می کنند.

**ایجاد بیمارستان موقت کار ماندگاری است
فرماندار ثلاث باباجانی نیز با بیان اینکه فعالیت بیمارستان در ثلاث باباجانی و حضور پزشکان متخصص یک کار بی نظیر و ‌ارزنده برای شهرستان است گفت: کار ماندگار و بی منت دانشگاه در ثلاث را می ستاییم.
صادق خدادادی اظهار داشت: من روزهای سختی و‌ کمبود امکانات را در این شهرستان که یک پزشک عمومی هم نداشت، دیده ام و اکنون بسیار خوشحالم ‌که چنین امکاناتی در این منطقه دور از مرکز و ‌محروم فراهم شده است.
وی بیان کرد: مردم منطقه اقدام های حوزه سلامت را در شهرستان ثلاث باباجانی که با ایثار دست اندرکاران بهداشتی، درمانی ، توسعه ای و تجهیزاتی میسر شده است، قدر می دانند.
شهرستان کوهستانی و مرزی ثلاث باباجانی در ۱۳۶ کیلومتری غرب استان کرمانشاه واقع شده که با ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش ازگله و مرکزی و ۱۹۸ روستاست/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.