جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

مخالفت‌ها با دولت از روی کمبود عقل است / مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت
13 اسفند 1396 - 12:17
شناسه : 5852
1
رئیس جمهور: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس جمهور گفت: بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، حجت الاسلام حسن روحانی در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به اهمیت اعتماد بین مردم و مسئولان اظهار داشت: اگر اعتماد بین مردم و دولت مستحکم باقی بماند، می‌توانیم امیدوار باشیم همه امور در مسائل درست قرار بگیرد. ما کشوری دارای سرمایه‌های فراوان هستیم  و می‌توانیم از مسائل بزرگ عبور کنیم. اگر در سال ۹۲ می‌گفتیم در سال ۹۵ تورم تک رقمی می‌شود پذیرش آن شاید برای برخی سخت بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به تورم تک رقمی رسیدیم و این دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم، گفت: بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت به اعتماد مردم است.

رئیس‌جمهور  با بیان اینکه بزرگترین اعتماد مردم در بخش اقتصادی باید به بانک مرکزی و بانک‌ها باشد، گفت: به اعتقاد من این اعتماد به مراتب بیشتر از سال‌های قبل است چون در این مدت هم نظارت بانک مرکزی بیشتر شده،هم برخی از غده‌های سرطانی از بدن این اقتصاد خارج شده و هم سرمایه بانک‌ها بیشتر شده است.هم اینکه رابطه بانک‌ها با بانک‌های خارج نسبت به چند سال پیش بهتر و بیشتر است.

روحانی ادامه داد: اگر شرایطی که همان ابتدای دولت یازدهم ادامه پیدا می‌کرد و رشد ما منفی بود، امروز نمی‌توانستیم نسبت به آینده امیدوار باشیم.به هرحال سال ۹۵ را گذراندیم که رشد اقتصادی ما در دنیا اول بود. ممکن است بگوییم نفت یک بخش بزرگی از آن بوده است، اشکال ندارد نفت هم کار سربازان فداکار جبهه تولید است کار بزرگی مهندسین و کارکنان و کارگران نفت انجام دادند که در عرض ۵ یا ۶ ماه نفت را به تولید سابق برگرداندیم.

روحانی با بیان اینکه سه لایحه درباره بانک به مجلس ارائه کرده‌ایم، گفت: تصویب این لوایح به دیدگاه جهانی نسبت به بانکهای داخلی و روند مالی و پولی ما کمک می‌کند. من از بانک مرکزی می‌خواهم هم مسئله نظارت خود را بر همه موسسات افزایش دهد. بانکها و موسسات همه با شفافیت کار کنند. ما اگر با شفافیت کار کنیم به نفع خودمان است. اگر کسی فکر کند بدون شفافیت کار کردن به نفعش هست حتما منفعت آن کوتاه مدت است.

وی با اشاره به اینکه نفع بلندمدت در شفافیت است، گفت: نفع بلند مدت همه ما در منافع ملت و کشور ماست. این در صورتی است که همه شفاف عمل کنیم. پولی که در اختیار شماست امانت مردم است. باید بهترین بهره برداری را از این پول داشته باشید.

رئیس جمهور افزود: بانکهای ما هم باید مدرن و هم باید اسلامی باشند. بانک رفاقتی بانک خوبی نخواهد بود. یکی از مشکلات ما با بانکداری جهان این است که بانکداری ما طی چند سال گذشته عقب افتادند و باید خود را مدرن و سازگار با همه ایین نامه‌ها و مقرراتی که در بانکهای دنیا وجود دارد کنند. اگر این کارها را انجام دهیم یک قدم از آن لیست سیاه فاصله گرفته‌ایم.

روحانی اضافه کرد: شرایط ما در زمینه ریسک، وضع بهتری شده است دو درجه پیشرفت داشته‌ایم. هر معیاری را که در نظر بگیرید وضع بانکهای ما امروز از دیروز بهتر است. با هر معیاری که پیش برویم به همین نسبت  اعتماد مردم باید بیشتر باشد و روابط بانکهای ما با بانکهای دنیا بیشتر و سهل‌تر باشد. نمی‌شود در دنیای امروز بدون ارتباط با جهان ما کار مالی و بانکی را همه کار می‌شود کرد و گران قیمت هم می‌شود انجام داد اما اگر می‌خواهید منابع مالی ارزان قیمت داشته باشید و از امکانات و منابع مالی دنیا به خوبی استفاده کنید که بزرگترین سرمایه‌ای که باید داشته باشیم اعتماد مردم و بانکهای دنیا به بانکهای ما هست.

وی گفت: اساس این کار اعتماد است اعتماد بانکها به بانک مرکزی و اعتماد بانک مرکزی به بانکها، اعتماد بانکها به یکدیگر و اعتماد بانکها به نظارت بانک مرکزی بر مبنای پیش بینی‌هایی که برای آینده انجام می‌دهد. برای یک حرکت بزرگ در آینده لازم و ضروری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که بانک مرکزی، دولت و سایر قوا توانسته‌اند از مشکل بزرگ علی الاصول عبور کنند افزود: این مسئله همان موسسات غیرمجازی است که مردم را به دام می‌انداختند و تشویق می‌کردم با سود و بهره بیشتر پولهایشان را در این موسسه قرار دهند. از طرف دیگر کم می‌آوردند دوباره سود بیشتری اعلام می‌کردند تا پول بیشتری جذب کنند و بدهکاری شان بیشتر می‌شد. نهایت این مشکل همان چیزی بود که طی ماه‌های اخیر دیدیم و دیدیم چه مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند.

روحانی گفت: رفع مشکلات موسسات مالی تا این مرحله به دلیل همکاری سه قوه بوده است. نمایندگان سه قوه در کنار هم تصمیمات عاجل گرفتند. الان در گزارش مجمع که ساعتی قبل ارائه شد حسابهای مالی سال ۹۵ اعلام شد دیدیم بانک مرکزی در کل امسال و سال گذشته رقمی حدود نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نجات وضع این موسسات درنظر گرفته است. آیا این کار کمی است؟ باید برای مردم توضیح دهیم افرادی که بی گناه گرفتار شدند و افراد فریبکاری که آنها را در مسیری قرار دادند که سود بیشتری پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در بین این موسسات سود بالای ۳۰ درصد هم وجود داشت، گفت: مردم از پشت پرده مطلع نبودند، بانک مرکزی با نظارت دقیق نباید اجازه دهد هیچ وقت این حادثه در کشور تکرار شود. البته این موضوع موسسات غیرمجاز مربوط به دهه هشتاد هست و تأسیس آنها به این دهه مربوط می‌شود. مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست اما بارش بر دوش دولت یازدهم  و دوازدهم افتاد.

رئیس جمهور علت این مشکلات را عدم شفافیت دانست و گفت: عدم شفافیتها، عدم نظارت‌ها و پرهزینه بودن موسسات و بانکها علت اصلی این مسئله بود به نظر من بانک مرکزی اگر اختیاراتی نیاز دارد اخذ کند چرا یک بانک در یک خیابان این همه شعبه دارد. مبنای آن چیست؟ کجای دنیا چنین سابقه‌هایی هست؟

 

 

تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.