جمعه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۲ Friday, 2 June , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 19130 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

پر دردسرترین سال زندگی ستاره بایرن هافبک اینتر اولین ترکیه ای فاتح لیگ قهرمانان می‌شود؟ ترفندهایی برای نه گفتن به شیرینی بعد از صرف غذا تعطیلی سینما‌های کرمانشاه در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد لزوم شناسنامه‌دار شدن واحد‌های اقامتی «پاوه» تناقض در آمارهای اشتغالزایی کرمانشاه/ اشتغال واقعی با آمار اعلام شده تفاوت دارد ماهانه ۳.۶ میلیارد تومان برای نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه نیاز داریم ۲ خودروی حامل موادمخدر و سلاح در کنگاور توقیف شد رخت نو بر قامت شهرداری ۱۲۰ ساله کرمانشاه عواملی که مغز را کوچک می‌کند این محور بوی خون می دهد/ سرعت لاک پشتی پروژه های ایمن سازی جاده اورامانات هوای کرمانشاه امروز (چهارشنبه) ابری است بام مسجد جامع کرمانشاه مرمت شد صدور فیش حقوقی بازنشستگان کارگری برای خرداد ۱۴۰۲/ اصلاحات متناسب‌سازی و معوقاتِ آن بلاتکلیف مانده است! سند چشم‌انداز ۵ ساله اورامانات تدوین می‌شود سیب و شاه‌ توت شما را قدرتمند می‌کنند گام مستندی برای اجرای پالایشگاه “آناهیتا” برداشته‌ایم اولین مدال تاریخی سپک‌تاکرا دختران کرمانشاهی در قلب خلیج فارس دشت شد مشترکان همراهی کنند، تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم پارک‌های کرمانشاه غیراستانداردند

۱۶۰ هزار خودرو به‌دلیل کمبود قطعه روی دست خودروسازان مانده است/ طلب ۲۰ هزار میلیاردی قطعه‌سازان
17 اردیبهشت 1398 - 20:17
شناسه : 58699
0
رئیس انجمن قعطه‌سازان خودرو و نیرو محرکه کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه از بدهی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازها به قطعه‌سازان خبر داد و گفت: خطر از دست دادن اشتغال، ۳۵۰ هزار نیروی صنعت قطعه‌سازی ایران را تهدید می‌کند/بابک کریمخان با اشاره به مشکلات متعددی که قطعه‌سازان کشور با آن مواجهند، اظهار کرد: یکی از مهمترین این مشکلات عدم پرداخت مطالبات از سوی خودروسازان است که رقم آن تقریبا به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده و تا کنون کمتر از چهار هزار میلیارد تومان آن تسویه شده است/ وی ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از مواد و قطعات اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان وارداتی است و اکنون به دلیل محدودیت‌های ارزی و انتقال پول امکان تهیه مواد اولیه برای قطعه‌سازان بسیار دشوار شده است/به گفته عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن کرمانشاه، طی ۱۰ روز اخیر که ارتباط با بانکهای چینی به عنوان یکی از مهمترین طرف‌های معامله نیز قطع شده، مشکلات تشدید شده است.

پ
پ
کریمخان معتقد است،  افزایش قیمت مواد اولیه نیز مزید علت مشکلات قطعه‌سازان شده است.

وی با بیان اینکه مجموع این عوامل باعث شده قطعه‌سازان گستره کار خود را کوچک کنند، اضافه کرد: با ادامه این شرایط این واحدها مجبور به تعدیل نیروهای خود خواهند شد و خطر از دست دادن اشتغال، ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نیروی صنعت قطعه‌سازی کشور را تهدید می‌کند.

رئیس انجمن قعطه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه پیامد دیگر این شرایط را کمبود قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی کشور دانست و تاکید کرد: وقتی که قطعه‌ساز پول ندارد نمی‌تواند تولید را ادامه دهد و این امر باعث شده تعداد زیادی خودرو تولید شده با کمبود قطعه کف کارخانه‌ها بماند.

کریمخان برآورد کرد، تعداد خودروهایی که با کمبود قطعه مواجهند در مجموع در دو خودروسازی مهم کشور( ایران‌خودرو و سایپا) به ۱۶۰ هزار دستگاه برسد.

وی درباره راهکارهای برون رفت از این وضعیت نیز گفت: در وحله اول باید به سمت عادی سازی روابط با کشورهای اروپایی و آسیایی برویم و حداقل روابط مالی را با این کشورها بهبود بخشیم.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن کرمانشاه خواستار حمایت دولت از خودروسازان و پرداخت تسهیلات به آنها شد و تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، خودروسازان می‌توانند بخشی از مطالباتشان به قطعه‌سازها را پرداخت کنند و این چرخه دوباره فعال شود.

کریمخان معتقد است، با این کار التهاب بازار خودرو نیز کاهش می‌یابد و تعداد زیادی از خودروهایی که در کارخانه‌ها مانده وارد بازار می‌شوند و خودروسازان می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.