پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

۲ اُپراتور “پُستی” در راهند/ جابجایی بیش از ۱۹ میلیون “مرسوله” در استان
15 اسفند 1396 - 9:58
شناسه : 5917
0
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به رونق فعالیت پست در استان، گفت: در یازده ماهه امسال بیش از ۱۹ میلیون مرسوله پستی در استان جابجا شده است.

پ
پ

شهریار بهنیا  با اشاره به رونق فعالیت پُست در کشور و استان گفت: در یازده ماهه امسال بیش از ۱۹ میلیون مرسوله پستی(مجموع صادره و وارده) در استان جابجا شده است.

وی ترافیکی پُستی در کشور را بالا دانست و اظهار کرد: مشکل ما در بحث پست پدیده نامبارکی به نام “خودپستچی‌گری” است.

بهنیا تصریح کرد: در کشور و استان ما بسیاری افراد به جای استفاده از خدمات پست برای جابجایی کالاها یا خودشان اقدام به جابجایی آن کرده و یا به اطرافیان می‌سپارند و یا از پیک های موتوری متفرقه استفاده کرده و یا کالاها را اتوبوسی جابجا می‌کنند که این پدیده موجب شده تا علی رغم ترافیک بالای پستی در کشور، در آمارها این ترافیک بالا ثبت نشود.

بهنیا به دلایل وجود این پدیده در کشور و استان اشاره کرد و افزود: بروز و ظهور این پدیده می‌تواند دلایل متعددی از جمله بحث کیفیت کار پست، قیمت ارسال مرسولات و موارد اینچنینی داشته باشد که باید به دقت بررسی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از طرح راه اندازی دو اپراتور پستی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در سطح وزارت تلاش بر این است که مشابه آنچه در بحث مخابرات اتفاق افتاد و سایر اپراتورهای خصوصی در کنار اپراتور همراه اول مشغول به فعالیت شدند، در پست نیز این اتفاق تکرار شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه راه اندازی این دو اپراتور در حال انجام است، گفت: وجود اپراتورهای خصوصی رقیب قطعا موجب ارائه بهتر خدمات و کاهش قیمت آن خواهد شد و رونق بیش از پیش خدمات پستی در کشور را رقم خواهد زد.

بهنیا به مزیت های استفاده از خدمات پستی اشاره کرد و افزود: در پست مرسوله گیرنده و فرستنده آن کاملا مشخص است و مرسوله بیمه شده و با صحت و اطمینان ارسال می‌شود.

وی افزود: علی  رغم این مزایا پدیده خودپستچی گری بسیار ظهور و بروز دارد که امیدواریم با راه اندازی دو اپراتور خصوصی پستی شاهد بهبود کیفیت خدمات پستی کشور و کاهش پدیده خودپستچی‌گری باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به رونق کسب و کار الکترونیک در جهان و به تبع آن ایران گفت: این اتفاق موجب رونق کار پست در جهان شده و پست ایران نیز باید بتواند از این فرصت استفاده کند و قطعا با بهبود خدمات پستی و ایجاد دو اپراتور رقیب رونق و تحول پست در کشور را شاهد خواهیم بود./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.