چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

چغاله‌بادام کیلویی ۸۰ هزار تومان!
15 اسفند 1396 - 12:29
شناسه : 5926
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

با نزدیک شدن فصل بهار کم کم نوبرانه‌ها به بازار آمده و در گوشه و کنار شهر دستفروشان بساط فروش “چغاله بادام” را روی گاری و سینی برپا کرده‌اند.

پ
پ

اگرچه هر میوه‌ای که تازه وارد بازار شده کمی گرانتر به فروش می‌رسد، اما قیمت چغاله بادام بیش از حد معمول گران است و هر ۲۵۰ گرم آن حدود ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، یعنی کیلویی ۸۰ هزار تومان!

این قیمت بالا مانع خرید چغاله بادام توسط مردم نمی‌شود و دستفروشان با همین قیمت بالا هم مشتری خاص خود را دارند و احتمالا در این ایام سود بسیار زیادی عایدشان می‌شود.

این در حالیست که چغاله بادامی که اکنون وارد بازار شده کیفیت و طعم آنچنان خوبی هم ندارد و دانه‌های آن ریز و گاهی تلخ است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه درباره وضعیت چغاله بادام در بازار گفت: بادام نوبرانه‌ای که اکنون وارد بازار شده از میدان بار نمی‌آید، بلکه افراد به صورت شخصی و گاهی حتی با اتوبوس این چغاله بادام را از “جنوب شیراز” به کرمانشاه می‌آورند.

سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: گاهی این چغاله بادام توسط واسطه‌ها به کرمانشاه می‌آید و سپس وارد بازار می‌شود و از همین رو قیمت آن بالا است.

وی با بیان اینکه قیمت دقیق فعلی چغاله در بازار مشخص نیست  و بر اساس عرضه و تقاضا به فروش می‌رسد، ادامه داد: کم کم چغاله بادام سایر مناطق از جمله مناطق گرمسیری کرمانشاه به بازار می‌آید و قیمت آن کم خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه زمان ورود چغاله بیشتر به بازار را معمولا بعد از عید دانست که از نواحی مانند شهریار و کرج هم بادام به منطقه ما می‌رسد.

به گفته حسینی، چغاله سرپل ذهاب و قصرشیرین نیز بعد از عید وارد بازار می‌شود و احتمالا قیمت آن تا کیلویی هشت تا ۱۰ هزار تومان برسد.

وی تاکید کرد: چغاله بادام معمولا تا اواخر اردیبهشت در بازار وجود دارد.

عیسی حاج علیانی رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه نیز گفت: چغاله بادام بهار هنوز وارد میدان بار کرمانشاه نشده  و چغاله‌ای که اکنون در بازار وجود دارد از مسیر میدان بار وارد بازار نشده است.

وی ادامه داد: قیمت چغاله به دلیل اینکه هنوز مقدار آن در بازار زیاد نیست، گران است و کم کم با ورود چغاله بادام زیاد به میدان بار و عرضه آن در بازار قیمت‌ها بسیار پایین می‌آید.

حاج علیانی به مردم توصیه کرد فعلا برای خرید چغاله بادام عجله نکنند زیرا قیمت آن به زودی پایین خواهد آمد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.