شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

دستور دادستانی: برخورد با هنجارشکنان “چهارشنبه‌سوری” / پیشگیری از وقوع جرم در روزهای پایان سال
21 اسفند 1396 - 19:58
شناسه : 6102
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید برخورد با مزاحمت های خیابانی در روزهای پایان سال خبرداد.

پ
پ
 محمدحسین صادقی امروز (۲۱ اسفند) در یک نشست خبری به تردد و جنب و جوش مردم در روزهای پایان سال در مراکز خرید اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مراکز و مکان های پرتجمع ممکن است بستر وقوع جرم باشند، لذا طبق هماهنگی با ضابطین عام و خاص تدابیری در این خصوص اتخاذ شده است. 

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور در سطح شهر و خصوصا مراکز خرید علاوه بر تسهیل در رفت و آمد مردم، از وقوع جرم جلوگیری خواهند کرد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: شهروندان نیز همکاری لازم را با پلیس داشته باشند و باتوجه به کمبود پارکینگ در سطح شهر از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده کنند. 

وی افزود: پلیس را مکلف کرده ایم برخورد با مزاحمت های خیابانی در ایام پایان سال را تشدید کند. 

صادقی همچنین به حادثه قمه کشی در پاساژ ارگ کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این افراد باید تاوان سختی بدهند. پلیس به جد در تعقیب آنان است و  تا زمان اجرای حکم این افراد بصورت ویژه این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی همچنین با بیان اینکه فضای مجازی جای کری خوانی و قدرت نمایی نیست، تاکید کرد: کرمانشاه فرهنگی غنی دارد که نباید با اقدامات جاهلانه چنین افرادی آن را خراب نکنیم. 

مدعی العموم کرمانشاه از جوانان استان خواست از باز نشر ویدئو قدرت نمایی چنین افرادی در فضای مجازی جلوگیری و از آنها تقلید نکنند.  

 صادقی به قانون جدید ممنوعیت حمل، نگهداری و استفاده از قمه، شمشیر،  پنجه بوکس و قداره اشاره کرد و گفت: در این خصوص بنرهایی جهت اطلاع رسانی در مکان های شلوغ شهر نصب شده و درصورت مشاهده حمل این نوع از سلاح ها توسط رانندگان برخورد قانونی با آنان صورت می گیرد. 

وی متذکرشد: دارندگان سلاح های غیر مجاز نیز برای مجوز دار کردن سلاح های خود اقدام کنند، در غیر اینصورت بدون مسامحه به اشد ممکن مجازات خواهند شد. 

صادقی عنوان کرد: علاوه بر سلاح،  نگهداری افشانه و شوکر بدون اخذ مجوز جرم محسوب می شود. 

وی همچنین بدون ذکر جزئیات از دستگیری یک باند سوء استفاده مالی در کرمانشاه خبرداد و گفت: اقدامات این افراد باعث تضییع حقوق دولتی شده است. 

صادقی در خصوص پرونده قتل چهار زن در آرمستان کرمانشاه نیز عنوان کرد: در این رابطه چند نفر در بازداشت هستند و تلاش برای دستگیری چند نفر دیگر از متهمان که هویت آنان شناسایی شده ادامه دارد. 

 
وی تعداد پرونده های ورودی به دادسرا را در سالجاری کمتر از ۳۰ هزار پرونده اعلام کردو افزود: این تعداد در مقایسه با سال گذشته کاهش دارد.



برخورد با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال
 

وی همچنین به موضوع چهارشنبه آخر سال و حساسیت این مسئله پرداخت و گفت: سال گذشته ۵۰۰ نفر در سطح کشور در چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند که تعداد زیادی از این افراد مربوط به استان کرمانشاه بودند. 

صادقی بیشترین سوانح مربوط به چهارشنبه آخر سال کشور را مربوط به استان های غربی اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه ۸۰ درصد از سوانح ایجاد شده برای نوجوانان پسر بود، لذا توصیه می شود خانواده ها در این روز فرزندان نوجوان خود را تنها نگذارند، زیرا روحیه کنجکاوی و همنشینی با همسالان زمینه بروز خطر برای آنان را فراهم می کند. 

مدعی العموم کرمانشاه با بیان اینکه یک چهارم آسیب دیدگان حادثه چهارشنبه آخر سال در سال گذشته عابرین و رهگذران بودند، اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و افزایش ایمنی جامعه در این روز باید روی مسائل فرهنگی تمرکز کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.  

وی با تاکید براینکه نشاط و شادمانی هیچ وجه مشترکی با برهم زدن آرامش دیگران ندارد، عنوان کرد: اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی و بدون مسامحه با قانون شکنان، فروشندگان و استفاده کنندگان از مواد منفجره غیرمتعارف و غیراستاندارد است. 

دادستان عمومی و انقلاب استان خاطرنشان کرد: پلیس اماکن استان مکلف است واحدهای صنفی عرضه کننده و فروشنده مواد محترقه را پلمب کند و مردم نیز اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند گزارش کنند. 

وی تاکید کرد: پلیس استان با کشف پنج میلیون مواد محترقه و ۶۳ کیلوگرم اکلیل سرنج توانسته عملکرد مناسبی در بحث مقابله داشته باشد.
 
صادقی همچنین متذکرشد: فعالیت گردانندگان وبگاه ها، صفحه ها و کانال های شبکه های اجتماعی که اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می کنند توسط پلیس فتا رصد می شود. 

صادقی همچنین با بیان اینکه درصورت مشاهده مزاحمت، آلودگی صوتی و کشف حجاب در  وسائل نقلیه برخورد جدی و بدون اغماض با آنان صورت می گیرد، افزود: اگر خودرویی نظم و امنیت جامعه را برهم بزند امکان توقیف آنان تا پس از تعطیلات وجود دارد.

فردی در رابطه با اغتشاشات دی ماه در بازداشت نیست

مدعی العموم کرمانشاه به اغتشاشات دی ماه امسال اشاره کرد و  با بیان اینکه آشوب های خیابانی دی ماه امسال حوادث تلخی بود که خسارت هایی برای جامعه برجای گذاشت، اظهار کرد: بخشی از نارضایتی ها در بستر عدم تحقق خواسته های مردم در حوزه اقتصادی بود، اما به سمت رفتارهای ساختارشکنانه هدایت شد و خوشبختانه با حمایت دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی به خوبی مهارشد. 

وی ادامه داد: تعداد پرونده هایی قضایی که در این رابطه در استان شکل گرفت زیاد نبود و عمده کسانی که وارد این عرصه شدند از روی ناآگاهی وارد شده بودند. 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: قرار نهایی برای ۴۳ نفر از عاملان این آشوب های خیابانی به اتهام شرکت در تجمعات غیرقانونی و اقدام به برهم زدن امنیت صادرشده است.  

وی عنوان کرد: پرونده رسیدگی به اتهام این افراد به دادگاه ارسال شده است. 

صادقی با بیان اینکه اکثر بازداشت شدگان در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال قرار داشتند، افزود: تاثیر پذیری این افراد از فضای مجازی زیاد بوده است. همچنین شاخصه این گروه رفتار هیجانی و احساسی به جای کنش منطقی است. 

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه سطح تحصیلات بیشتر بازداشت شدگان دیپلم و زیردیپلم بوده و تعداد افراد تحصیلکرده و دانشجو در میان این افراد کم بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر هیچ کدام از دستگیر شدگان در بازداشت نیست و با قرار وثیقه آزاد شده اند، یادآورشد: تعداد زنان دستگیر شده بسیار کم است.  همچنین بیشتر افراد دستگیر شده ساکن مناطق حاشیه نشین کرمانشاه بوده اند. 


بازسازی مناطق زلزله زده با اهتمام بیشتری انجام شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وضعیت زلزله زدگان پرداخت و تاکید کرد: با تغییر فصل گرما نوع نیازمندی ها و خواسته های  آسیب دیدگان از زلزله قدری تغییر می یابد و نگرانی هایی از حیث تهدیدات بهداشتی و سلامت وجود دارد. 

دادستان عمومی و انقلاب استان از دستگاه های مربوطه خواست تا زمینه ای فراهم کنند تا عوامل تهدید کننده سلامت و بروز بیماری ها در این مناطق کنترل شود. 

وی اضافه کرد: ضرورت دارد روند باز سازی با سرعت و اهتمام بیشتری دنبال شود. 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه از صدور دستورالعمل ویژه نوروزی برای دستگاه های استان خبرداد و توصیه هایی نیز به مردم استان داشت. 

 
وی گفت: مردم نگهداری اشیاء قیمتی در صندوق امانات بانک ها، نصب سیستم هشدار دهنده در منازل و احتیاط در سفر را در دستور کار خود قرار دهند. 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.