شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

همایش “نسیم مهر” روز حمایت از خانواده زندانی ها/سال ۹۷؛ ۱۳۰ زندانی «غیر عمد» با کمک خیرین آزاد شدند
29 اردیبهشت 1398 - 11:45
شناسه : 64127
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر کل زندان های استان کرمانشاه در باره برگزاری همایش “نسیم مهر” در گفت وگو با خبرنگار طلوع گفت: همایش “نسیم مهر” روز حمایت از خانواده زندانی ها است. در این همایش که ابتدای خرداد ماه برگزار می شود، از خیرین دعوت می شود تا با کمک های نقدی و غیر نقدی خود، بخشی از مشکلات معیشتی زندانی ها و خانواده آن ها فراهم شود. ستاد مردمی دیه برای زندانیان مالی و کمک به رسیدگی امور زندانیان جرایم غیر عمد از جمله بدهکاران غیرکلاهبرداری، تصادفات رانندگی، نفقه و مهریه است. سال ۹۷، ۱۳۰ نفر زندانی غیر عمد با کمک خیرین آزاد شدند. اکنون۳۲۰ زندانی مشمول داریم که اگر خیرین پای کار بیایند مشمولین می توانند از زندان آزاد شوند./وی گفت: بیش از یک هزار و دویست خانواده زندانی نیازمند، تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان هستند. در این انجمن رسیدگی به وضعیت تحصیلی، البسه، خوراک، انجام می‌شوند. یکی دیگر از فعالیت‌ها جلب رضایت و ایجاد صلح وسازش بین طرفین دعوا است.

پ
پ

بیگلری گفت :در سیستم زندان‌بانی هدف فقط نگه داشتن زندانیان نیست، پایه‌ اصلی ‌کار اصلاح‌‌ و تربیت ‌است.

زندانیان به صورت ویژه در مسائل فرهنگی و فنی حرفه ایی از جمله: آموزش احکام، قرائت قرآن تا حد تخصصی، آموزش عقیدتی، برگزاری کلاس های نهضت سواد آموزی در حد تحصیلات عالیه برگزار می شود.

منصور بیگلری گفت: در زندان آموزش اشتغال وحرفه آموزی ۴۰ رشته و۲۰ کارگاه تولیدی با کمک مربیان رسمی و زیر نظر مربیان فنی حرفه ایی برای زندانیان اجرا می شود. زندانی ها بعد از آموزش لازم وارد کارگاه تولیدی می‌شوند. در آمد این حرفه برای خود وخانواده آن ها استفاده می شود‌.

بیگلری در ادامه گفت: جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی علاوه بر زندانی ها به خانواده آن ها آموزش مهارت های اساسی زندگی و کنترل خشم داده می شود و فرزندان و همسر زندانی ها در حال آموزش هستند‌.

وی گفت: با کمک آموزش اشتغال زمینه شغل فرآهم می‌شود. آموزش عقیدتی این زمینه را برای زندانی ها ایجاد می کند که به مسائل با یک سابقه فرهنگی آموزشی نگاه کنند و از تکرار جرم جلوگیری می شود.

در صد بالایی از زندانیان که تحت آموزش هستند بازگشتشان به سوی جرم کمتر است. بیشتر زندانی‌ها بخاطر رفع نیاز معیشتی ومالی مرتکب جرایم می‌شود.
منصور بیگلری ادامه داد: سالانه به ۱۸۰۰ زندانی آموزش فنی وحرفه‌ ایی داده می‌شود و منجر به ‌اخذ مدرک‌ می‌شود.

منصور بیگلری مدیر کل زندان های استان کرمانشاه در پایان این گفتگو اضافه کرد: توقع می رود مردم به انجمن حمایت از خانواده زندانیان توجه کنند چرا که یک نهاد مردمی است. انتظار داریم به انجمن ستاد دیه توجه شود تا از آسیب به خانواده زندانی، پیشگیری شود.

خبرنگار طلوع کرمانشاه/ نگار عزتی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.