چهارشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۲ Wednesday, 31 May , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 19120 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

این محور بوی خون می دهد/ سرعت لاک پشتی پروژه های ایمن سازی جاده اورامانات هوای کرمانشاه امروز (چهارشنبه) ابری است بام مسجد جامع کرمانشاه مرمت شد صدور فیش حقوقی بازنشستگان کارگری برای خرداد ۱۴۰۲/ اصلاحات متناسب‌سازی و معوقاتِ آن بلاتکلیف مانده است! سند چشم‌انداز ۵ ساله اورامانات تدوین می‌شود سیب و شاه‌ توت شما را قدرتمند می‌کنند گام مستندی برای اجرای پالایشگاه “آناهیتا” برداشته‌ایم اولین مدال تاریخی سپک‌تاکرا دختران کرمانشاهی در قلب خلیج فارس دشت شد مشترکان همراهی کنند، تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم پارک‌های کرمانشاه غیراستانداردند ۹۱ مرغداری کرمانشاه به علت عرضه خارج از شبکه مرغ به تعزیرات معرفی شدند ۱۰۰مکان مخروبه در محله کم برخوردار آقاجان کرمانشاه تخریب شد ۵ راهکار برای مدیریت استرس در زمان امتحانات چگونه به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کنیم؟به قاعده غذا بخورید شناسایی ۲۵۵ نقطه بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه دهن کجی نمایندگان مجلس و وزارت جهاد کشاورزی به کرمانشاه/ یک همایش ملی سوت و کور ۲ مصدوم و ۲ فوتی در حادثه واژگونی خودرو صحنه  آغاز اردوی تیم ملی تپانچه بادی در کرمانشاه تاکید بر گسترش روابط تجاری و گردشگری کرمانشاه و حلبچه علائم اگزمای پوستی چیست؟

پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی جانی دوباره گرفت
30 اردیبهشت 1398 - 9:23
شناسه : 64548
1
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان آغاز می‌شود قرار است، به مرز خسروی برسد./براساس این گزارش، طول مسیر پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۲۳۲ کیلومتر است که در ۲ مرحله (کرمانشاه – اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب – خسروی) با کندی در حال اجراست./برای اینکه پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی روی ریل ساخت و ساز قرار گیرد نیاز به بالاست با مقاومت بالا است که به صورت سنگ آذرین در ایستگاه گروس در شرق استان (پهنه معدنی سنقر) وجود دارد، اما صدور مجوز برداشت از ایستگاه گروس در اختیار جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صعنت، معدن و تجارت است این در حالی است که وزیر صمت در سفر خود به استان کرمانشاه از واگذاری اختیاراتش در حوزه معادن به استان‌ها خبر داد این مسئله با انتقاد هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه همراه شد./معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه حال از رفع این مشکل خبر داده و می‌گوید: استاندار دستور اجرای کار را داده‌، می‌توانیم مصالح بالاست از منطقه گروس که حفاظت شده وزارت صنعت، معدن تجارت است، برداشت کنیم تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد./مهرداد سالاری ادامه داد: برای بالا رفتن سرعت کار و اقتصادی بودن آن، وزارت راه امکان حمل رایگان آن به محل پروژه را فراهم کرده است./میانگین پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۳۱ درصد است که در این بین، کار زیرسازی پروژه راه آهن کرمانشاه- اسلام‌آباد غرب هم‌اکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پ
پ

مسؤولان پروژه کمبود مصالح «بالاست» را دلیل کندی و تاخیر فعالیت ساخت و ساز اعلام کردند.

بالاست لایه‌ای از مصالح سنگی شکسته با قطر متوسط ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متر است که ضربات دینامیکی را جذب کرده و مثل فنر در برابر بارهای وارده مقاومت می‌کند؛ بارهای وارده به خط را به طور یکنواخت توزیع کرده و پس از جذب قسمتی از آن به زیرسازی منتقل می‌کند، بدون بالاست امکان تراز کردن تراورس‌ها(تکیه‌گاه بتونی یا چوبی یا فولادی که ریل‌ها روی آن بسته می‌شود) ممکن نیست؛ با کاربرد بالاست عملیات نگهداری آسان‌تر و همه ناهمواری‌ها و ناترازی‌ها در خط با زیرکوبی بالاست میسر می‌شود؛ رویش نباتات و گیاهان مزاحم را در داخل خط کندتر می‌کند، زیرا در اثر زه‌کشی رطوبت لازم برای رشد گیاهان موجود نخواهد بود.

البته هر نوع سنگی مناسب راه‌آهن نیست این سنگ‌ها حاوی ترکیبات سیلیسی هستند که در برابر یخ‌زدگی و اصطکاک مقاوم است، بالاست از سنگ‌های سخت و آذرین و از معادن کوهی مناسب استخراج می‌شود، سنگ‌های مورد استفاده برای بالاست باید از سنگ های بازالت- دیوریت- کوارتز پورفنرین و گرانیت باشد.

گاهی نیز برای بالاست از سنگ‌های آهکی دولومیت که بامشخصات فنی مطابقات داشته‌ باشد، استفاده می‌کنند/فارس

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.