شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی جانی دوباره گرفت
30 اردیبهشت 1398 - 9:23
شناسه : 64548
2
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان آغاز می‌شود قرار است، به مرز خسروی برسد./براساس این گزارش، طول مسیر پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۲۳۲ کیلومتر است که در ۲ مرحله (کرمانشاه – اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب – خسروی) با کندی در حال اجراست./برای اینکه پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی روی ریل ساخت و ساز قرار گیرد نیاز به بالاست با مقاومت بالا است که به صورت سنگ آذرین در ایستگاه گروس در شرق استان (پهنه معدنی سنقر) وجود دارد، اما صدور مجوز برداشت از ایستگاه گروس در اختیار جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صعنت، معدن و تجارت است این در حالی است که وزیر صمت در سفر خود به استان کرمانشاه از واگذاری اختیاراتش در حوزه معادن به استان‌ها خبر داد این مسئله با انتقاد هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه همراه شد./معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه حال از رفع این مشکل خبر داده و می‌گوید: استاندار دستور اجرای کار را داده‌، می‌توانیم مصالح بالاست از منطقه گروس که حفاظت شده وزارت صنعت، معدن تجارت است، برداشت کنیم تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد./مهرداد سالاری ادامه داد: برای بالا رفتن سرعت کار و اقتصادی بودن آن، وزارت راه امکان حمل رایگان آن به محل پروژه را فراهم کرده است./میانگین پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی ۳۱ درصد است که در این بین، کار زیرسازی پروژه راه آهن کرمانشاه- اسلام‌آباد غرب هم‌اکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پ
پ

مسؤولان پروژه کمبود مصالح «بالاست» را دلیل کندی و تاخیر فعالیت ساخت و ساز اعلام کردند.

بالاست لایه‌ای از مصالح سنگی شکسته با قطر متوسط ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متر است که ضربات دینامیکی را جذب کرده و مثل فنر در برابر بارهای وارده مقاومت می‌کند؛ بارهای وارده به خط را به طور یکنواخت توزیع کرده و پس از جذب قسمتی از آن به زیرسازی منتقل می‌کند، بدون بالاست امکان تراز کردن تراورس‌ها(تکیه‌گاه بتونی یا چوبی یا فولادی که ریل‌ها روی آن بسته می‌شود) ممکن نیست؛ با کاربرد بالاست عملیات نگهداری آسان‌تر و همه ناهمواری‌ها و ناترازی‌ها در خط با زیرکوبی بالاست میسر می‌شود؛ رویش نباتات و گیاهان مزاحم را در داخل خط کندتر می‌کند، زیرا در اثر زه‌کشی رطوبت لازم برای رشد گیاهان موجود نخواهد بود.

البته هر نوع سنگی مناسب راه‌آهن نیست این سنگ‌ها حاوی ترکیبات سیلیسی هستند که در برابر یخ‌زدگی و اصطکاک مقاوم است، بالاست از سنگ‌های سخت و آذرین و از معادن کوهی مناسب استخراج می‌شود، سنگ‌های مورد استفاده برای بالاست باید از سنگ های بازالت- دیوریت- کوارتز پورفنرین و گرانیت باشد.

گاهی نیز برای بالاست از سنگ‌های آهکی دولومیت که بامشخصات فنی مطابقات داشته‌ باشد، استفاده می‌کنند/فارس

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.