چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

بیکاری تولیدکنندگان پوشاک در کرمانشاه و اشتغال‌زایی ادارات برای استان‌های دیگر/ روپوش مدارس ۲۵۰۰ تومان!
26 فروردین 1397 - 10:12
شناسه : 6564
0
رکود در صنعت پوشاک کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

در استان کرمانشاه با آمار ۲۲ درصدی بیکاری، این وضعیت اما بدتر است و تولیدکنندگان پوشاک و لباس از رکود فعلی و بی توجهی به تولید داخل بسیار ناراضی‌اند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای فعالان عرصه اقتصاد و تولید است، عرصه‌ای که طی دهه‌های گذشته دستخوش رکود و بی‌تحرکی شده که ثمره آن نیز بیکاری قشر زیادی از مردم و از حرکت ایستادن چرخ تولید است.

یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که سهم بسزایی در اقتصاد و تولید و اشتغال دارد، پوشاک و لباس است، حوزه‌ای که در رکود به سر می برد و بسیاری از تولیدکنندگان داخلی نارضایتی شدیدی نسبت به وضعیت موجود دارند و بازار قاچاق نیز جای تولیدکننده داخلی را گرفته است.

در استان کرمانشاه با آمار ۲۲ درصدی بیکاری، این وضعیت اما بدتر است و تولیدکنندگان پوشاک و لباس از رکود فعلی و بی توجهی به تولید داخل بسیار ناراضی‌اند.

مرضیه علی محمدزاده دبیر اتحادیه تولید کنندگان پوشاک استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از مباحثی که می تواند کمک زیادی به اشتغال و رونق تولید پوشاک در استان داشته باشد، همکاری ادارات برای سفارش کار به تولیدکنندگان پوشاک در استان است البته این مهم تا دو سال پیش به این صورت بود که ادارات در دستورالعمل مربوطه با تولیدکنندگان مجرب و متعهد قرارداد همکاری داشته باشند اما متاسفانه بیشتر کارها را به فروشندگان پوشاک دادند و اکثر تولید کننده‌ها از این امتیاز بی‌نصیب بودند و عنوان تولید کننده معتبر و مجرب برای صاحبان سفارش بی معنی بود و سفارش کار به هر کسی از بقال و عسل فروش و جوراب فروش و… سپرده شد و کارگران کارگاه‌ها در فصل تولید روپوش مدارس هم بیکار بودند.

وی در ادامه افزود: این امر موجب اعتراض شدید تولیدکنندگان شد این در حالی است که اکثرا زنان بدسرپرست و بی سرپرست و نیازمند مالی در این کارگاه‌ها کار می‌کنند و اگر سفارش کار نداشته باشیم همه آنها بیکار می‌شوند.

علی محمدزاده گفت: اگر بخواهیم با این شرایط سفارش روپوش مدارس را بگیریم باید ۲۵۰۰ تومان به سازمان دانش آموزی، ۲۵۰۰ تومان به مدیر مدرسه و ۲۵۰۰ به بازاریاب و… بپردازیم و ۲۵۰۰ تومان هم برای تولید کننده باقی می‌ماند، روپوش مدارس ۲۵۰۰ تومان و پول یک پفک؟؟؟بعد آخر کار تعدادی کار ضایعاتی شدند و تعدادی سفارش کار را هم نبردند و تعدادی هم باید مجانی و به اجبار به دانش آموزان مستحق بدهیم، در پایان هم محاسبه می کنند که سود کردند یا متضرر شدند حالا باید پرسید رسالت آموزش و پرورش  این است؟ تولید کننده به اجبار باید برای تمام پرسنل مدرسه مانتو و شلوار مجانی بدوزد. 

وی بیان کرد: در هفتاد و پنجمین جلسه کارگروه ستاد رفع تسهیل مشکلات را خدمت استاندار مطرح کردم و ایشان مصوب کردند که مدیران سفارش کار به تولید کننده ها بدهند اما خبری از اقدام و عمل مدیران نیست. کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد درحالی که قابلیت و پتانسیلهای زیادی برای ایجاد اشتغال داریم و یکی از صنوفی که میتواند اشتغال زیادی را ایجاد کند صنف تولید کنندگان لباس است که متاسفانه مورد بی توجهی سازمانهای دولتی و غیر دولتی قرار گرفته است.

وی گفت: سالیانه ده ها هزار دست لباس پرسنل ادارات سازمانها، ارگانها، بیمارستانها و … برای دوخت به استانی همانند همدان و … سفارش داده می شود، همچنین عدم تعامل و همکاری صنف فروش پوشاک با تولید کنندگان و تهیه البسه مورد نیاز مردم شهر از تهران و همدان توسط فروشگاه های پوشاک تولید را در سطح استان به حداقل رسانده و اکثر کارگاهها در بعضی از فصول سال تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان پوشاک استان کرمانشاه افزود: انتظار داریم که برای ارتقاء سطح تولید و عرضه آن همکاران ما را یاری دهید تا انشاءالله به جایی برسیم که با کمک و همکاری جناب آقای کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه علاوه بر برطرف نمودن نیاز پوشاک استان در سطح صادرات هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تعداد ۱۵۶ واحد تولیدی پوشاک تحت پوشش اتحادیه صنف تولیدکنندگان زنانه فعالیت داشتند که حداقل در هر واحد ده نفر از خانم‌های بی سرپرست و یا بدسرپرست مشغول به فعالیت بودند که اکنون تعداد کارگاهها به ۸۰ واحد رسیده و کارگرانی که با مشقت امرار معاش میکردند از کار بیکار شدند آیا مدیران دستگاه‌هایی که باید در امر تولید و اشتغالزایی در استان و رفع بیکاری نقش برجسته ایفا کنند میدانند که با بیکار شدن هر شخص سرپرست خانوار و البته زنان بی پناه، چه تبعاتی را در پی دارد؟ آیا متوجه آسیب‌های اجتماعی در این استان که علتی غیر از بیکاری ندارد نشده‌اند؟ آیا وقت آن نرسیده که دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی حداقل تولید کنندگان پوشاک را که از فعالان اقتصادی هستند، حمایت کنند و سفارشات خود را به تولید کننده بومی بدهند آیا وقت آن نرسیده که سازمان آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی تربیتی و آموزشی دست دلالان و واسطه گران تولید روپوش مدارسی رو قطع کند و شنونده درخواست‌ها و مطالبات تولید کنندگان باشد؟ جایگاه و رسالت اولیا و انبیا داشتن با همراهی کردن با دلالان مطابقت ندارد…

علی محمدزاده بیان کرد: مسئولین آموزش و پرورش باید بدانند دانش آموزانی که تحویل جامعه میدهند باید در واحدهایی این چنینی فعالیت کنند آیا وقت آن نرسیده که زمینه اشتغال را برای آنان را قبل از اتمام تحصیل فراهم کنند.. مدیران واحدهای تولیدی با کوله باری از تجربه در منازل خود خانه نشین شدند این افراد معلمان شغلی جامعه هستند با عملکرد خود مدرسین صنعت و تجارت را از دایره فعالیت خارج نکنید. 

وی اظهار داشت: آیا مدیران دستگاه‌های دولتی و غیر ولتی متوجه بیکاری در استان نشدند، اگر تمام شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، علوم پزشکی، شهرکهای صنعتی، سازمان آب، برق، مخابرات، هلال احمر، بهزیستی، پتروشیمی، شرکت نفت و… که سالیانه متقاضی بیش از ۴۵۰ هزار دست کار سفارشات پوشاک هستند و آن را از استان خارج نکند هر کارگاهی باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ نفر را جذب کنند. انتظار داریم مسئولین نگاهی به اطراف داشته باشند و شغلی که به راحتی و بدون هزینه برای دولت جذب اشتغال دارد را حمایت کنند. / م

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.