جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

نشست هماهنگی  سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن با هدف خدمات رسانی در ساخت و ساز و نقشه‌های ساختمانی  مناطق زلزله زده برگزار شد
08 اردیبهشت 1397 - 9:01
شناسه : 6930
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

نشست هماهنگی  سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص خدمات رسانی در زمینه ساخت و ساز و نقشه های ساختمانی  مناطق زلزله زده در استانداری برگزار گردید.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، نشست هماهنگی  سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص خدمات رسانی در زمینه ساخت و ساز و نقشه های ساختمانی  مناطق زلزله زده در استانداری برگزار گردید.

در این نشست، مهندس سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دکتر جواهری دبیر اول شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس رمضانی، عضو هیات رئیسه شورای مرکزی، مهندس محمد پناه ریاست سازمان کرمانشاه، مهندس کرانی، خزانه دار سازمان کرمانشاه، مهندس جودی، مسئول ستاد بازسازی بنیاد مسکن، مهندس عاطفی، مدیر بنیاد مسکن استان، مهندس الماسی، جانشین مدیریت مسکن راه و شهرسازی، مهندس مظهری مدیر نظام مهندسی راه و شهرسازی و تنی چند از مدیران سازمان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر جواهری با رضایت از عملکرد سازمان استان گزارشی از بازدید یکروزه خود از دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در سرپل ذهاب و چگونگی روند ساخت ارائه نمود.

دبیر اول شورای مرکزی از خروج روزانه و مستمر نقشه های ساختمانی از نمایندگی  سازمان در سرپل ذهاب خبر داد و با بیان اینکه تعداد اندکی از ساختمان ها به اسکلت رسیده اند و مابقی در مرحله گود برداری و پی هستند‌، رضایت مالکین را از عملکرد ناظرین تا این مرحله مطرح نمود.

در  ادامه مهندس جودی رییس ستاد بازسازی بنیاد مسکن عنوان کردند:  سال گذشته جلسات متعدد و ثمر بخشی داشتیم  اما با تعطیلات نوروز و وقفه پیش آمده روند کارها کندتر گردید و باید توجه داشته باشیم قیمت مصالح روبه افزایش است و برای مالکین در صورت عدم تسریع در صدور پروانه ساخت تهیه مصالح مشکلتر می شود. وی خواستار ایجاد ساز و کاری برای حضور منظم ناظرین در حین اجرای ساختمان ها شد.

مهندس محمدپناه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان کرمانشاه آمار خروجی فعلی نقشه را روزانه ۳۰ الی ۴۰ عدد عنوان کرد و به پرداخت نشدن هزینه نقشه ها به مهندسین از سوی بنیاد مسکن اشاره نمود.      

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص  جلسات و کارگاه های مستمری که قرار است  برای ناظرین منطقه برگزار گردد ارائه کرد و به  بنیاد مسکن  در خصوص در نظر گرفتن محلی برای  اسکان ناظرین طبق تفاهم نامه منعقده، یادآور شد.

در ادامه نشست مهندس الماسی جانشین مدیریت مسکن راه و شهرسازی نگرانی خود را بابت تغییر نقشه ها پس از صدور پروانه و در حین ساخت از سوی مالکین ابراز نمود و خواستار برقراری ساز و کاری مناسب در خصوص نقشه های مصوب گردید. وی پیشنهاداتی از قبیل استفاده بیشتر از سازه ها و تکنولوژی های نوین  و هماهنگی بیشتر دستگاه های خدمت رسان به مردم  را ارائه نمود.

 در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه در شرایط پیش آمده نیاز به هماهنگی بیشتر است،‌ به ایراداتی در ساخت و ساز روستاها اشاره نمود و بیان کرد هر یک شب برای مردمی که زیر چادر و در شرایط اینچنینی بسر میبرند طاقت فرسا است و باید در امر ساخت تسریع صورت گیرد.

وی افزود: مسئول بازسازی استانداری است و به هر ارگانی به نحو مقتضی همراهی نکند تذکر داده خواهد شد.

مهندس سالاری اذعان داشت: شهرداری را موظف به صدور پروانه ساخت بلافاصله پس از ارائه نقشه از نظام نموده ایم و تا کنون عملکرد سازمان استان و شهرداری مطلوب به نظر می رسد.

وی در خصوص پرداخت نشدن هزینه های نقشه های طراحی شده سازمان از سوی بنیاد مسکن، از ریاست سازمان خواستار تحویل و ارائه سریعتر صورت وضعیت ها به بنیاد مسکن شد و از بنیاد نیز در خصوص پرداخت مبالغ مربوطه در کمترین زمان ممکن تذکر داد.

مهندس سالاری افزود: برای نظارت سازمان می تواند تعدادی ناظر عالیه استخدام کند که بر حسن انجام خدمات مهندسی در مناطق زلزله زده نظارت نمایند و بنیاد نیز در خصوص پرداخت حقوق و مزایای آنان همکاری لازم را انجام دهند. همچنین بر لزوم اولویت بکار گیری مهندسان بومی در امر اجرا تاکید نمودند. و  خواستار آموزش مهندسین توسط دست اندر کاران و سازمان های مربوطه گردیدند.

در پایان مهندس رمضانی عضو هیات مدیره شورای مرکزی سازمان به مورد مشابه در مناطق زلزله زده خراسان شمالی و نحوه برخورد در آن زمان اشاره کرد و اقدامات  سازمان کرمانشاه را قابل تقدیر دانسته و خواستار بیان آن از سوی مسئولین استان گردید.

خبرنگار: شیرین رضایی

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.