جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

اجرای سامانه سردسیری باعث توسعه کشاورزی استان کرمانشاه می شود
08 اردیبهشت 1397 - 11:40
شناسه : 6965
0
 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو‌، استاندار کرمانشاه و سایر دستگاههای اجرایی استان برگزار شد ضمن تشریح و ارائه پیشنهادهای توسعه ای در بخش کشاورزی با محوریت آب و خاک گفت: اجرای سامانه سردسیری در استان باعث توسعه کشاورزی می شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، دکتر شهبازی با بیان مطلب فوق افزود:  اجرای سامانه سردسیری در استان یکی از بهترین سیاستها برای توسعه بخش کشاورزی است زیرا با آبی کردن مزارع می توان دشتهای روانسر، کوزران، ماهیدشت و میاندربند را احیا کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای سامانه سردسیری ضمن رونق کشاورزی، باعث ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر کشاورزان می شود.

وی با اشاره به لزوم احداث سازه های حجمی توسط وزارت نیرو در نقاط تحویل آب به کشاورزان تصریح کرد: با داشتن حجمی از آب، می توان آسانتر و با مدیریت بیشتر آب را به مزارع وارد کرد.

شهبازی سپس با اشاره به معظل چاههای فاقد پروانه در استان گفت:  این چاهها باید تعیین تکلیف و ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰درصد چاههای دارای پروانه بهره برداری با موتور دیزل کار می کنند افزود: باید این چاهها برقی شده تا هزینه ها در این بخش کاهش یابد.

شهبازی با اشاره به تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به روش های نوین آبیاری توسط سازمان جهادکشاورزی جهت بهینه سازی مصرف آب؛ به وزیر نیرو پیشنهاد نمود که هماهنگی لازم را در سطح ملی جهت بهره برداری ارگانهای نظامی، انتظامی، ادارات، دانشگاهها، مراکز آموزشی و… از این روشها به عمل آورند.

وی با ارائه پیشنهاد به وزیر نیرو جهت صدور مجوز بهره برداری از چشمه ها و رودخانه ها به منظور اجرای روش های نوین آبیاری به جای روش سنتی؛ اضافه کرد: در روشهای سنتی راندمان آبیاری حدود ۲۸درصد بوده اما در سیستم های نوین راندمان بهره بهره برداری از آب به ۶۵ تا ۹۰درصد افزایش می یابد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین درخواست تخصیص ۴۰۰لیتر آب در ثانیه جهت توسعه گلخانه ها در استان را داشته و خاطرنشان کرد: با تامین این آب، گلخانه ها توسعه یافته و ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهینه سازی در مصرف آب؛ کمک شایان توجهی به رفع معضل بیکاری جوانان خصوصا فارغ التحصیلان بخش کشاورزی خواهدبود.

وی همچنین پیشنهاد تخصیص ۹۰۰لیتر آب در ثانیه از رودخانه سیروان و سد داریان را ارائه کرده و گفت: در صورت تحقق این امر از سوی وزارت نیرو، امکان احداث ۱۱۰۰هکتار باغ مدرن در شهرستان پاوه فراهم شده و باعث رونق هرچه بیشتر باغداری در این شهرستان مرزی خواهد شد.

شهبازی در ادامه خواستار تخصیص ۵۰درصدی آب بهای دریافتی از کشاورزان به تشکلهای نظام بهره برداری به منظور نگهداری و ترمیم شبکه ها توسط تشکلهای آببران شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش ۱۰هزارهکتاری تخصیص آب (علاوه بر سهمیه قبلی) به مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب، خاطرنشان کرد: این تخصیص در راستای کمک به زلزله زدگان و توسعه کشاورزی در این مناطق بسیار ضروری است.

وی گفت: پیشنهاد می شود در مناطق زلزله زده تخصیص آب به مدت دو سال بدون حق آبه انجام شود تا بتوان کشاورزان منطقه را بازتوان کرد.

وی در پایان به وزیر نیرو پیشنهاد کرد که دستور بررسی احداث سدهای دیگری در استان شامل سد هواسان، سد کل کش، سد پاتاق، سد بیستون، سد تنگ چناره و… را صادر کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.