پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

روستاییان زلزله زده استان کرمانشاه تا زمستان خانه دار می‌شوند
18 اردیبهشت 1397 - 10:52
شناسه : 7122
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده را خوب توصیف کرد و گفت: تمام روستاییان ‌زلزله زده تا زمستان امسال در خانه های خود ساکن می شوند.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، هوشنگ بازوند اظهار داشت: بخش عمده ای از ساکنان شهرهای آسیب دیده نیز که خانه های تعمیری دارند زمستان به خانه های خود باز می ‌گردند.

وی با اعلام اینکه در اثر زلزله ۲۱ آبان ۹۶ حدود ۶ هزار میلیارد تومان خسارت به غرب کرمانشاه وارد شد، گفت: دولت تاکنون پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده در قالب های مختلف تامین اعتبار کرده است.

وی در رابطه با کمک های مردمی نیز گفت: مردم ‌۶۳ میلیارد تومان به هلال احمر، ۲ میلیارد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک‌ کردند.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین صادق زیبا کلام سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، علی دایی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نرگس کلباسی پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی را جمع آوری کردند که ما نیز برای نحوه هزینه آن به آنها مشاوره دادیم.

بازوند با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما، اظهار داشت: به هر خانواده ۲ میلیون تومان برای خرید یخچال، کولر و فرش پرداخت می کنیم که تاکنون ۲۹ هزار خانواده این مبلغ را دریافت کرده اند.

استاندار کرمانشاه گفت: قرار نیست که ما منازل مناطق زلزله زده را از صفر تا صد بسازیم بلکه می خواهیم واحدهای مسکونی را قابل سکونت کنیم و مابقی کارها از قبیل نازک‌ کاری بر عهده خود مردم است.

وی در ادامه به وقوع زلزله و نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان پرداخت و گفت: زلزله ای که در کرمانشاه رخ داد، در تاریخ منطقه زاگرس بی سابقه بود و منطقه وسیعی را تحت تاثیر قرار داد.

وی زلزله منجیل و رودبار را مشابه زلزله کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در زلزله رودبار ۷۲ ساعت جاده ها بسته بود و امداد رسانی پس از ۷۲ ساعت رخ داد، در حالی که در زلزله کرمانشاه در کوتاه ترین زمان ممکن امداد رسانی صورت گرفت و مردم از زیر آوار بیرون آمدند.

بازوند ادامه داد: در اثر زلزله سال گذشته یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها وارد شد و بسیاری از ساختمان های دولتی از جمله بیمارستان ها آسیب جدی دیدند.

استاندار کرمانشاه روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده را خوب توصیف کرد و گفت: تمام روستاییان ‌زلزله زده تا زمستان امسال در خانه های خود ساکن می شوند.

 

ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.