جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مردم نگران از فاضلاب مناطق زلزله زده
18 اردیبهشت 1397 - 13:25
شناسه : 7139
1
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

یکی از نگرانی های اصلی مردم مناطق زلزله زده علاوه بر وضعیت بازسازی خانه ها، بهداشت، دغدغه معیشت و … موضوع فاضلاب است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه؛ اگرچه وضعیت فاضلاب این مناطق بسیار بهتر شده است اما هنوز مشکلات زیادی خصوصا در حوزه روستاها وجود دارد.

در روزهای بحران و ابتدایی زلزله برای کمک به مردم تعداد زیادی سرویس بهداشتی و دوش سیار در شهر و روستا برقرار شد.

مواردی که توسط دستگاه‌ها و خود شرکت آب و فاضلاب نصب شد به شیوه اصولی برقرار شد و مشکلی برای فاضلاب آن وجود ندارد اما در برخی موارد خود مردم یا خیرین این امکانات را برقرار کردند که فکری به حال دفع اصولی فاضلاب آن نشده است.

اکنون با نزدیک شدن فصل گرما و گرمسیر بودن مناطق زلزله زده، وجود فاضلاب در نزدیک محل زندگی مردم به یک معضل تبدیل شده است و خطر بیماری مردم زلزله زده خصوصا کودکان را تهدید می کند.

” ابوالفضل کرمی” یکی از ساکنان روستاهای زلزله زده اطراف کرندغرب است و در باره وضعیت فاضلاب این مناطق گفت: منتظریم که کار بازسازی زودتر تمام شود و بتوانیم وارد خانه های خود بشویم زیرا زندگی در چادر و کانکس آن هم با این وضعیت بسیار دشوار است و مشکلات بهداشتی مردم را تهدید می کند.

وی افزود: در بسیاری از روستاها وضعیت فاضلاب سرویس های بهداشتی و دوش های سیار نامناسب است و بر روی زمین جاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان در همین محدوده بازی می کنند و خطر بیماری آنها را تهدید می کند.

” ملکه محمدی” ساکن شهر ازگله است و درباره وضعیت فاضلاب این شهر اظهار کرد: فاضلاب اکثر خانه های این منطقه روان است و به درون روانابی که در شهر جریان دارد می ریزد و این شهر از گذشته هم سیستم فاضلاب مناسبی نداشت و اکنون وضعیت آن بدتر شده است.

وی گفت: بوی بد فاضلاب در نزدیکی محل زندگی مردم به مشام می رسد و با نزدیک شدن فصل گرما خطر بیماری برای مردم خصوصا افراد مسن و کودکان زیاد است.

به گفته این فرد زلزله زده،تا کنون پیش آمده که چند کودک در مناطق زلزله زده به بیماری هایی مانند اسهال و استفراغ مبتلا شوند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز با اشاره به بررسی های متعددی که درباره وضعیت فاضلاب مناطق زلزله زده صورت گرفته، گفت: متاسفانه وضعیت فاضلاب در این مناطق چندان مطلوب نیست.

“کاظم علیزاده” خاطرنشان کرد: وضعیت نسبت به ابتدای کار خصوصا در نواحی شهری بسیار بهتر شده است اما هنوز مشکلاتی در مدیریت فاضلاب مناطق زلزله زده وجود دارد.

وی معتقد است به دلیل حجم زیاد کار و آسیب زیادی که به مناطق وسیع وارد شده کار ساماندهی فاضلاب تمام این نواحی زمان بر است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: نواقص و مشکلاتی که وجود داشته را اطلاع دادیم و قرار است با همکاری بخش های مختلف نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: وضعیت ساماندهی فاضلاب مناطق زلزله زده بسیار بهتر شده است به گونه ای که اکنون سرویس بهداشتی و دوش های سیاری در مناطق زلزله زده نداریم که به شبکه فاضلاب متصل نباشد.

“علیرضا تخت شاهی” تاکید کرد: مگر اینکه موردی از دید ما افتاده باشد و مردم می توانند وجود این موارد را اطلاع دهند.

وی با اشاره به وجود حدود چهار هزار سرویس بهداشتی و دوش سیار در این مناطق، یادآوری کرد: تمام فاضلاب این مناطق به شیوه صحیح مدیریت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تا کنون چند هزار متر لوله گذاری برای مدیریت و جمع آوری فاضلاب این مناطق و اتصال آن به شبکه انجام شده است.

تخت شاهی تصریح کرد: بخش زیادی از این لوله گذاری ها فقط برای شرایط کنونی است و دیگر به درد ما نمی خورد اما این هزینه برای بهداشت و سلامت مردم انجام شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.