جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

آرامستان اهل سنت میناباد کرمانشاه توسعه می‌یابد
31 اردیبهشت 1397 - 10:47
شناسه : 7377
4
طیب حیدری در گفتگو با طلوع: طلوع‌‌کرمانشاه :

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه توسعه آرامستان اهل سنت میناباد کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت این آرامستان، تلاش ما این است که آن را توسعه دهیم و خوشبختانه جای توسعه دارد، در این راستا جلساتی با هیئت مدیره قبرستان میناباد داشتیم، بازدیدی نیز با حضور شهردار منطقه ۸ و هیئت مدیره تعاونی مسکن ارتش نیز از محل داشته‌ایم.

پ
پ

طیب حیدری در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های شورا و کمیسیون‌های مختلف، اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر کرمانشاه، لوایح و مسائل شهرداری به طور مستمر پیگیری و بررسی می‌شود و مصوبات خوبی نیز در زمینه‌های مختلف داریم.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه به فعالیت‌های کمیسیون جذب مشارکت‌ها در شورای شهر اشاره کرد و گفت: کمیسیون جذب مشارکت‌ها فعالیت‌های خوبی داشته و قرار است پروژه‌هایی تعریف شود و به صورت مشارکتی و سرمایه‌گذاری، کارهایی در سطح شهر انجام بگیرد.

حیدری سپس به بیان برنامه‌های کمیسیون شهرسازی پرداخت و افزود: در کمیسیون شهرسازی به دنبال ایجاد پارکینگ‌های عمومی طبقاتی در مناطقی هستیم که مشکل پارکینگ داریم مانند منطقه بازار، پارکینگ شهرداری و شریعتی؛ در این راستا قرار است یک پارکینگ طبقاتی در در پارکینگ شهرداری خیابان حاج محمدتقی اصفهانی ساخته شود و هم اکنون نیز در حال تملک زمین‌های آن محدوده هستیم و در فاز اول  ۲۵۰۰ متر مربع برای احداث پارکینگ طبقاتی عمومی پیش‌بینی شده است.

این عضو شورا، با اشاره به مشکل پارکینگ در محلات دیگر کرمانشاه گفت: درسنوات گذشته اتفاق خاصی نیفتاده و ما مجبور به اولویت‌بندی هستیم و اولویت احداث پارکینگ با مرکز شهر و مناطق شلوغ شهر است.

وی در ادامه به موضوع تغییر کاربری‌ها در سطح شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: بخش‌هایی از سطح شهر در زمینه تغییر کاربری‌ها با مشکل مواجه است و رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار دارد، یکی از مناطقی که به‌شدت با مشکل تغییر کاربری مواجه است و مراجعات مکرری نیز داشتیم محدوده آناهیتا به سمت جاده سنندج است و رسیدگی به آن در دستور کار قرار دارد.

حیدری در ادامه به برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در این کمیسیون چند کار مهم داریم ازجمله اجرای قانونی است که در سال ۱۳۸۵ در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی آن نیز  تا سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده واین قانون موضوع پیشفروش و پیشخرید املاک آپارتمانی است، متاسفانه شهروندان با مشکلات عدیده‌ی قضایی در این زمینه روبرو هستند و اگر این قانون اجرایی شود بسیاری از مشکلات و دعاوی قضایی که در دادگاه‌ها مفتوح است ختم به خیر می‌شود و حداقل مشکلات را در این زمینه خواهیم داشت.

این عضو شورا، با ادامه توضیحات اظهار داشت: همواره میان خریدار و سازنده  مشکلاتی وجود داشته که با اجرای قانون مذکور، این مشکلات به حداقل می‌رسد و در این راستا نیاز به همراهی ادارات داریم و خوشبختانه ادارات ذیربط نیز پای کار هستند، در هفت استان این قانون اجرایی شده و ان‌شاءالله ما نیز هشتیم استان باشیم.

حیدری همچنین به مشکلات بحث فروش تراکم در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضوع فروش تراکم در شهر کرمانشاه چندان از قاعده و ضابطه مناسبی برخوردار نیست و البته قاعده را داریم و در اجرا مشکل داریم.

وی توضیح داد: شهروندان سازنده به نوعی با توجه به اینکه قوانین الگوی خواسته و نیازهای جامعه نیست، مجبوراند که تخلفات ساختمانی داشته باشند و قرار است تجدید نظری در تراکم‌های ساختمانی صورت بگیرد و احیاناً شاید نیاز باشد که این تراکم‌ها را برای ساخت و ساز بدون تخلف افزایش دهیم.

حیدری با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد ساختمان‌هایی که در سطح شهر ساخته می‌شود دارای تخلف ساختمانی هستند، گفت: این موضوع باعث می‌شود که تخلفات به ماده صد ارجاع داده شود و به نوعی مجبور هستیم که از این تخلف‌ها چشم پوشی کنیم.

وی به بیان موضوع برون‌سپاری خدمات شهرداری پرداخت و گفت: بسیاری از کارهای کارشناسی که در مجموعه شهرداری‌های هشت‌گانه مناطق انجام می‌شود قابل ارجاع است و به عنوان مثال به سازمان نظام مهندسی ارجاع شود تا مراجعات مردم به شهرداری به حداقل ممکن برسد و کار هم از دقت لازم برخوردار گردد.

حیدری ادامه داد: این موضوع را در شورا پیگیری خواهم کرد تا ان‌شاءالله بخش‌هایی از خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد به غیر شهرداری برون‌سپاری شود و شهرداری به نوعی فقط نظارت عالی و کنترل کار را داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه تعامل خوبی با شهروندان در شورای شهر داریم، گفت: درِشورای شهر همواره به‌روی شهروندان باز است، درخواست ما این است که ترجیحاً مراجعات مردم عمومی باشد هرچند اگر خواسته‌ی شخصی در حیطه ضوابط و قوانین وجود داشته باشد بدان توجه کرده و پیگیری می‌شود.

وی روند تعامل شورای پنجم با شهروندان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درخواست ما این است که شهروندان عوارض سالیانه خود را سرموعد پرداخت کنند، در این برهه شهرداری‌های شهرهای بزرگ کشور نیز درگیر مسائل مالی هستند و شهرداری کرمانشاه خالی از این مشکل نیست، باید این اعتماد در میان شهروندان به وجود بیاید که اگر مبلغی بر اساس ضوابط پرداخت کنند اطمینان داشته باشند که این مبالغ صرف آبادانی و عمران شهر می‌شود.

حیدری از توسعه آرامستان اهل سنت میناباد کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت این آرامستان، تلاش ما این است که آن را توسعه دهیم و خوشبختانه جای توسعه دارد، در این راستا جلساتی با هیئت مدیره قبرستان میناباد داشتیم، بازدیدی نیز با حضور شهردار منطقه ۸ و هیئت مدیره تعاونی مسکن ارتش نیز از محل داشته‌ایم.

وی بیان کرد: صحبت‌هایی با تعاونی مسکن ارتش شده، اوقاف هم باید پای کار بیاید تا به یاری خداوند متعال، توسعه آرامستان میناباد انجام شود و تا سال‌های سال خدماتی را به شهروندان ارائه بدهیم. خوشبختانه در حد ۱۰ هکتار قرار است توسعه آرامستان انجام شود، این مهم هنوز اجرایی نشده و زمانی قول آن را به مردم خواهم داد که اجرایی شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.