شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

۱۰ کمپ جدید ترک اعتیاد در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
06 خرداد 1397 - 23:27
شناسه : 7519
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از راه‌اندازی ۱۰ کمپ جدید ترک اعتیاد در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: در این زمینه بهزیستی وظایف مختلفی برعهده دارد و اقدامات بسیاری انجام داده است.

امید قادری افزود: یکی از اقدامات بهزیستی بحث نگهداری افراد معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ است که در این راستا مرکز ماده ۱۶ موجود کفاف نیاز استان را نمی‌دهد و ظرفیت اسمی این مرکز ۲۳۰ نفر است، اما بعضی اوقات تا ۵۰۰ نفر نیز در این مرکز اسکان داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای توسعه این مرکز قرار داده شده که با آن می‌توانیم به تعداد ۴۰۰ نفر دیگر به ظرفیت این مرکز اضافه کنیم که با این کار بخشی از مشکل معتادان کارتون خواب استان حل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان، گفت: متاسفانه یکی از معضلات ما در بحث کمپ‌ها، فعالیت کمپ‌های غیرمجاز است که مرتب کار شناسایی و پلمب آن‌ها انجام می‌شود.

قادری در خصوص چرایی مراجعه خانواده‌ها به این کمپ‌ها گفت: یکی از دلایل مهم در این زمینه اجباری بودن ترک دراین کمپ‌ها است.

وی افزود: در کمپ‌های دارای مجوز فرد معتاد خود باید برای ترک اعلام آمادگی کرده و رضایت داشته باشد، اما در کمپ‌های فاقد مجوز فرد معتاد حتی اگر خودش نخواهد به خواست خانواده‌ها به زور و اجبار به کمپ برده شده و با روش‌های غیراصولی فرد را مجبور به ترک می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: امسال راه اندازی ۱۰ کمپ ترک اعتیاد دیگر در استان در دستور کار است.

قادری با اشاره به وجود یک مرکز TC در استان، گفت: در این مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد انجام می‌شود.

وی همچنین از وجود ۱۳ مرکز MMT در استان خبر داد که کار” متادون‌درمانی” برای معتادان را انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در کنار درمان، بهزیستی کار توانمندسازی معتادان بهبود یافته را نیز برعهده دارد، گفت: در این راستا سال گذشته ۳۲۰ فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به این افراد پرداخت شد.

قادری افزود: امسال هم محدودیتی در پرداخت نداریم و شرایط دریافت آن داشتن گواهی سلامت از کمپ مجاز و معرفی ضامن است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.