پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

ابعاد تازه پرونده تجاوز به دانش آموزان تهرانی / از قرار بازداشت متهم تا پیگیری فراکسیون امید برای تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان / آیا وزیر استیضاح می‌شود
10 خرداد 1397 - 10:31
شناسه : 7622
0
طلوع گزارش می‌دهد: طلوع‌‌کرمانشاه :

خبر آزار و اذیت جنسی یکی از مسئولان مدرسه ای در غرب تهران چند روزی است که دست به دست در فضای مجازی می چرخد. در یک مدرسه پسرانه دبیرستانی در غرب تهران به ۱۶ پسر آزار و اذیت جنسی و تجاوز شده است.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، به دنبال انتشار خبر هولناک تجاوز و آزار و اذیت جنسی یک مسئول مدرسه ای در غرب تهران، بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

شاید پرونده ای با این ابعاد سابقه نداشته است، پرونده ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزار گروهی دانش آموزان پسر یک دبیرستان در غرب تهران است.

بر طبق گفته ها یکی از مسئولان دبیرستان پسرانه مقطع متوسطه اول واقع در یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران، با اذیت و آزار جنسی گروهی از دانش آموزان، باعث اعتراض شدید و شکایت پدر و مادر این بچه ها شده است.

یکی از اولیای دانش آموزان گفته است: پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است.

اینطور که پدر دانش آموز یاد شده اعلام می کند یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می کرده است.

تصاویری که پدر و مادر دانش آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده اند نشان می دهد فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار می کند او با پخش تصاویر فیلمهای مستهجن، بچه ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است.

اولیای دانش آموزان می گوید هم اکنون بچه ها تحت درمان روانشناسی هستند و با وجودی که فصل امتحانات آنهاست، از لحاظ روحی و روانی به شدت آسیب دیده اند.

قرار متهم به بازداشت تغییر کرده است/انجام تحقیقات از سایر افراد مرتبط با پرونده

دولت آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش‌آموزان عنوان کرده‌اند باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.

جعفری دولت آبادی گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات از متهم، ادامه داد: امروز هم تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال نماییم.

جعفری دولت آبادی سه اصل سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی و اجرای حکم این پرونده را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در کمترین زمان ممکن تحقیقات به اتمام برسد.

وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع ادامه خواهد یافت.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش آموزان عنوان کرده اند باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عنوان شده متهم از مدت‌ها پیش سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: به ما گزارشی نرسیده است. مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.

دادستان تهران در رابطه با تعداد شکایات صورت گرفته نیز گفت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣۶ مورد اعلام شده ولی طبق آخرین خبرها که بنده داشتم ١۵ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد.

وی در ادامه افزود: با یک نفر هم رسیدگی برای ما آغاز کننده است و در مرحله بعدی که پرونده را بیشتر پیگیری کردیم عدد آن را اعلام می‌نماییم.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا جز این متهم اتهامی متوجه مدیر و مدرسه نیز هست یا خیر، تصریح کرد: به بازپرس پرونده تاکید کرده ایم که از تمام کسانیکه می‌توانند در این حادثه تلخ و تاسف بار نقش داشته باشند، تحقیق شود.

وی در مورد خبری مبنی بر فرار دو نفر از بدهکاران کلان بانکی نیز گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه رفته و چند نوبت محاکمه صورت گرفته ولی هنوز منجر به صدور رای نشده است.

دادستان تهران تصریح کرد: این افراد ممنوع الخروج بودند و ما از پلیس گذرنامه سوال کردیم و اعلام نمود که ممنوع الخروجی‌ها اعلام شده و از مجاری دیگر نیر سوال کردیم که مشخص شد این افراد بدهی بانکی داشته اند بنابرین فرار از مسیر رسمی نبوده است.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: این پرونده در دادگاه مطرح است و تاکید شده حکم زودتر صادر شود.

واکنش عارف به حادثه مدرسه غرب تهران

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از حادثه مدرسه غرب تهران گفت که فراکسیون امید پیگیر تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است.

 محمدرضا عارف در مطلبی در صفحه اینستاگرام شخصی خود در واکنش به تعرض به تعدادی از دانش آموزان پس در یکی از دبیرستان‌های منطقه ٢ غرب تهران نوشت:” در رابطه با موضوع کودک‌_آزاری و حقوق کودکان همه ما باید احساس مسئولیت کنیم. آینده کشور به دست کودکان و نوجوانان است.

با ابراز تاسف عمیق از حادثه دردناک اخیر،  پیگیر خواست  عموم مردم ، فعالان اجتماعی و هنرمندان،در ⁧ فراکسیون امید ⁩ برای تصویب سریعتر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم.”

مدرسه غیرانتفاعی غرب تهران منحل می‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حادثه اخیر در یک مدرسه تهران از انحلال این مدرسه خبر داد.

سیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاق اخیر در یکی از مدارس غیر انتفاعی غرب تهران اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش باید به صورت قاطعانه با این موضوع برخورد کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

دستور امام خامنه‌ای به رئیس دستگاه قضا: حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه غرب تهران اجرا شود

وی با بیان اینکه این مسئله در جلسه روز (سه‌شنبه) کمیسیون با حضور معاون وزیر و مدیر کل حراست وزارت آموزش و پرورش بررسی شد، افزود: قرار است در جلسه‌ای دیگر با حضور آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش این موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند که اگر چنین اتفاقی در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد، وزیر مربوطه استعفا می‌داد و حتی در جلسه مذکور موضوع استیضاح وزیر نیز مطرح شد.

ابطحی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش پس از مطلع شدن برخوردهای لازم را انجام داده‌، فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی  و مدیر مدرسه نیز عزل شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش پرونده این مجتمع غیرانتفاعی را به هیئت مرکزی نظارت بر مدارس غیرانتفاعی ارجاع داده‌ است، گفت: احتمالا این مجتمع منحل میشود و باید تدبیری صورت بگیرد تا دانش‌آموزان این مدرسه با رضایت والدین در مدارس دیگر تقسیم شوند.

وی تاکید کرد: همچنین پرونده خاطیان براساس شکایت والدین و حراست آموزش و پرورش به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و همچنین قوه قضائیه ارجاع داده شده است، دستگاه قضا نیز به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی جوانب این مسئله است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، تصریح کرد: قرار است تا مسئولان آموزش و پرورش در جلسات بعدی کمیسیون حضور یابند و گزارش‌های تکمیلی و روند رسیدگی به این پرونده را به اعضای کمسیون ارائه دهند.

 

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.