سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی زلزله به کرمانشاه رسید
10 خرداد 1397 - 11:48
شناسه : 7629
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

 زلزله مهیب آبان ۹۶ در کرمانشاه نه فقط خانه و کاشانه بسیاری از مردم که بخش زیادی از زیرساخت‌های استان را هم ویران کرد؛ دولت برای احیای این زیرساخت‌ها امسال ۱۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: در مرحله اول بازسازی زیرساخت های آسیب دیده در زلزله، پنج هزار میلیارد ریال ابلاغ شده و تخصیص هم یافته است.

طهمورث الیاسی افزود: این مبلغ پس از تایید دستگاه های مربوطه از جمله راه و شهرسازی پرداخت و عملیات اجرایی ترمیم زیرساخت های غرب استان آغاز می شود.

وی اظهار داشت: هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال دیگر هم تا پایان امسال تخصیص می یابد.

این اعتبار کلان قرار است به وضعیت اماکن و زیرساخت های بخش راه، برق، آب، گاز و… در غرب استان کرمانشاه سامان بدهد.

آنچنان که الیاسی بیان کرد، دولت همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی شهرداری ها و زیرساخت های شهری آسیب دیده ابلاغ کرده و تخصیص داده است که در سال ۹۷ هزینه می شود.

یکی دیگر از مشکلات ناشی از زلزله، صدمه دیدن اماکن نهادهای نظامی استان کرمانشاه است که به گفته الیاسی، دولت در این راستا هم ۱۰۰ میلیارد ریال برای احیای زیرساخت های آسیب دیده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تخصیص داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه همچنین گفت که دولت در جدیدترین کمک خود، بزودی به مصدومان ضایعه نخاعی ۱۰ میلیارد ریال، به خانواده‌های جانباختگان ۳۱ میلیارد ریال و برای جبران هزینه صدور پروانه ساخت واحدهای تخریب شده ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه اعلام کرده است که ‘در زلزله سال گذشته یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها وارد شد و بسیاری از ساختمان های دولتی از جمله بیمارستان ها آسیب جدی دیدند.’

البته مجموع خسارت ها به زیرساخت های عمومی، صنایع، کسب و کار و واحدهای مسکونی استان کرمانشاه نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه ۵۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته که بخش زیادی از آن اختصاص یافته و در حال مصرف است.

هم اکنون ۵۰۰ پیمانکار با ۱۱ هزار و ۶۰۰ نیرو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشغول ساخت و ساز هستند.

به اعتقاد استاندار کرمانشاه ‘مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته به زلزله ‌زدگان استان از نظر سرعت تصویب و حجم اعتبارات، بی سابقه بوده است.’

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

 

 

 

ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.