پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

درگیری‌های ناتمام شهرداری و شورا و شهری که از دست می‌رود
12 خرداد 1397 - 12:10
شناسه : 7658
1
یادداشت طلوع/ طلوع‌‌کرمانشاه :

ناسازگاری شهرداری و شورای شهر کرمانشاه سابقه طولانی شاید به وسعت عمر مجموعه مدیریت شهری دارد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، در تمام شهرهای دیگر کشور شهردار و شورای شهر با تعامل سازنده با یکدیگر اهداف خود را پیش می برند و در کنار آن حمایت بخش دولتی را هم جلب می کنند اما در کرمانشاه شرایط معمولا به گونه دیگری است.

عمر کاری شهرداران بسیار کوتاه است و در برخی موارد حتی به یک سال هم نمی‌رسد.

اعضای شورا بعد از مدتی سر ناسازگاری با شهردار می گذارند، ابتدا در جلسات حاضر نمی شوند و جلسات شورا که لازمه مدیریت شهر است برگزار نمی شود و هیچ خروجی و مصوبه ای برای شهر ندارد.

پس از آن کم کم زمزمه های استعفا و استیضاح شهردار شنیده می شود و در نهایت هم با کنار رفتن شهرداری گاهی شهر حتی برای چند ماه بدون شهردار است.

این شرایط گاهی لزوما به ناکارآمدی شهردار بستگی ندارد و ناشی از مقاومت وی در برابر خواسته های نابحق شورائیان است.

متاسفانه در کرمانشاه دخالت مستقیم اعضای شورای شهر در عزل و نصب ها بسیار رایج است و مقدمه ناسازگاری با شهردار می شود.

شهردارانی هم که عمر مدیریتی کوتاهی دارند و باید انرژی خود را بر سر کشمکش ها بگذارند نه انگیزه کار کردن دارند و نه می توانند برنامه های بلندمدت خود را پیش ببرند.

نتیجه این امر عقب ماندگی قابل توجه شهر کرمانشاه نسبت به سایر شهرهای کشور است،با وجود تمام توانمندی هایی که کرمانشاه دارد.

وجود پروژه های نیمه تمام که با گذشت چند سال هنوز چند درصد هم پیشرفت فیزیکی ندارند و یا پروژه هایی مانند تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) که با چند میلیارد تومان هزینه احداث شد و اکنون نیز طرح اصلاح آن با چند ده میلیارد تومان هزینه دیگر در دست اجرا است.

پروژه‌های بلاتکلیفی مانند شهربازی، تله کابین و … که همه از دستاوردهای مجموعه مدیریت شهری ناکارآمد است.

متاسفانه اکنون هم زمزمه های ناسازگاری اعضای شورای شهر با شهردار کرمانشاه شنیده می شود که باعث می شود جلسات شورای شهر به حد لازم نرسد و تشکیل نشود.

این یعنی امکان تصمیم‌گیری برای کرمانشاه سلب می شود و این شهر و فرصت هایش بیش از پیش از دست می رود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.