شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

فعالیت کوله بری از سر گرفته می شود
12 خرداد 1397 - 13:43
شناسه : 7673
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

فرماندار شهرستان پاوه اعلام کرد که فعالیت کوله بری که از سال گذشته در کشور متوقف شده بود، این هفته در مرز شوشمی این شهرستان از سرگرفته خواهد شد.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، پرویز ایده پور اظهار داشت: از مهر ماه سال گذشته فعالیت کوله بری در مرز شوشمی شهرستان پاوه با اقلیم کردستان عراق متوقف شد و با توجه به هماهنگی های انجام شده در هیات دولت فعالیت کوله بری در این مرز تا اواخر هفته بار دیگر از سرگرفته خواهد شد.

وی توضیح داد: براساس تصمیم دولت، تصمیم گیری در خصوص کوله بری از مرداد ماه سال ۹۶ به کمیسیون اقتصادی هیات دولت واگذار و گمرک نیز مسئول رسیدگی به آن شد.

فرماندار پاوه با بیان اینکه ساز و کار کوله بری تغییر کرده است، گفت: براساس تصمیم هیات دولت از این پس فعالیت کوله بری زیرنظر گمرک انجام می شود و مرزنشینان نیز با استفاده از کارت های کوله بری می توانند به فعالیت های تجاری خود ادامه دهند.

ایده پوراضافه کرد: نخستین محموله کوله بری از مهر ماه ۹۶ تاکنون، از طریق مرز شوشمی وارد کشور شده و اکنون به منظور طی کردن روند ترخیص در انبار گمرک است و تا پایان هفته به عنوان نخستین محموله کوله بری وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ترخیص این محموله روند کوله بری در مرز شوشمی شهرستان پاوه با ساز و کار جدید از سر گرفته خواهد شد.

فرمانده پاوه با بیان اینکه فعالیت تجاری در مرز شوشمی جریان دارد، گفت: اکنون صادرات کالا از مرز شوشمی به کشور عراق انجام می شود.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به این کشور را به خود اختصاص می دهد.

 

ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.