چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

وقتی که خاموشی نان را آجر می کند
01 مرداد 1397 - 9:25
شناسه : 8215
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

وقتی که دو ساعت در روز راسته بازار از داشتن نور و روشنایی محروم می شود، هیچ مشتری در تاریکی و خاموشی به مغازه ها نمی کشد و عملا در چنین شرایطی دو ساعت از وقت مفید مغازه ها از دست می رود.

پ
پ

از اوایل تیرماه خاموشی های برنامه ریزی شده در سراسر کشور از جمله کرمانشاه آغاز شده و هر روز دو، سه ساعت برق اکثر نواحی شهر می رود.
این خاموشی اگرچه در این فصل گرما برای تمام مردم آزاردهنده است اما برخی اقشار بیشتر متضرر می شوند که اصلی ترین آنها صنایع و بازارند.
بازار کرمانشاه در روزهای عادی هم رونق چندانی ندارد و بسیاری از مغازه ها خالی از مشتری هستند و خاموشی رکود آنها را دو چندان می کند.
وقتی که دو ساعت در روز برق راسته بازار می رود ، هیچکس در تاریکی و خاموشی داخل مغازه ها نمی شود و عملا دو ساعت از وقت مفید مغازه ها از دست می رود.
به علاوه بسیاری از مغازه ها کرکره برقی دارند و در قطعی برق اصلا نمی توانند مغازه خود را باز کنند.
این ابتدایی ترین مسائل ناشی از قطعی برق در بازار است.
بسیاری از واحدها به دلیل قطعی برق اجناسشان از دست می رود و ضررهای زیادی می بینند.
خمیر نانوایی ها، گوشت قصابی ها، محصولات لبنی و … همه به دلیل گرما و خاموشی خراب می شود.
جلال بابایی یکی از مغازه داران کرمانشاه است و در خصوص مشکلات قطعی برق گفت: واحد ما قصابی است، گاهی مشتری گوش چرخ شده می خواهد و به دلیل قطعی برق چرخ ما از کار افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی دو ساعت در روز برق قطع و یخچال خاموش است کیفیت گوشت خراب می شود و مشتری دیگر آن را نمی پذیرد.
وی اضافه کرد: گوشت کیلویی ۴۰، ۵۰ هزار تومان در این شرایط از دست ما می رود و هر روز این روند تکرار می شود.
بهرام صادقی واحد ماست بندی دارد و با اشاره به قطعی های مکرر برق اظهارداشت: گرما و خاموشی یخچال ها تمام ماست و دوغ ما را ترش می کند.
وی افزود: لبنیات در این فصل گرم بسیار به دما حساس است و فورا فاسد می شود.
صادقی یادآوری کرد: مغازه های کرمانشاه درآمد چندانی هم ندارند که بخواهند موتور برق بخرند.
حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف نیز درباره قطعی های برق گفت: بازار کرمانشاه در شرایط عادی هم راکد است و اکنون قطعی ها به مشکل مضاعف تبدیل شده است.
وی ادامه داد: هیچکس وارد مغازه های تاریک و خاموش نمی شود و بازار در زمان قطعی برق عملا تعطیل است.
وی قصابی ها، خبازی ها، لبنیاتی ها و واحدهای عرضه کننده مواد غذایی را بیشترین گروهی دانست که از قطعی برق متضرر می شوند.
به گفته بیات، در شرایط این چنینی در پایان سال مالیات هم مانند شرایط عادی از اصناف گرفته می شود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از رایزنی برای حل این مشکل و برگزاری جلساتی در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: اگرچه ساعت قطعی با ساعت های بعدازظهر افتاده اما برخی واحدها در همین ساعت هم باز هستند وضرر می کنند و یا در نقاط دیگر شهر پراکنده اند و مشمول این ساعت نمی شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.