وی افزود: همچنین برای جداسازی فاضلاب از رودخانه قره سو درخواست ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دادیم که مورد تصویب قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه در ادامه از برگزاری کنفرانس ملی علمی و اجرایی در سالگرد زلزله بزرگ کرمانشاه تحت عنوان ” نقش مهندسی عمران و مدیریت بحران در کاهش مخاطرات”خبر داد و گفت: باید بپذیریم که گسل زاگرس یک گسل فعال است و با زلزله زندگی کنیم.
کهریزی همچنین به موضوع توسعه راه آهن کرمانشاه پرداخت و توضیح داد: توسعه راه آهن کرمانشاه از مصوبات سفر ۲۹ اسفند سال گذشته ریاست جمهوری به استان بود که در این سفر هزار میلیارد تومان برای آن تصویب شد.
وی عنوان کرد: براساس اعتبارات و برنامه ریزی ها، راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب تا سال ۹۹ – پایان عمر دولت تدبیر و امید- راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه در ادامه روند بازآفرینی شهری درکرمانشاه را مطلوب دانست و گفت: در نظر داریم در راستای اجرای این طرح، ابتدا پلاک های دولتی را در بافت های قدیمی شهر احصاء و طرح و برنامه بازآفرینی را از این پلاک ها آغاز کنیم.
کهریزی همچنین بااشاره به آمار تلفات تصادفات کرمانشاه گفت: سال گذشته جمعا ۴۵۱ نفر در تصادفات استان کرمانشاه فوت شدند که ۳۰درصد آن تلفات تصادفات داخل شهری بوده است.
وی ازتلاش برای حذف نقاط پرحادثه جاده ای استان یادکرد و افزود: باتوجه به آمار بالای تلفات در دو کمربندی شرقی و غربی کرمانشاه خصوصا در بلوار جانبازان به سمت میدان آزادگان، حذف تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی را با احداث کمربندی جدید از قزانچی تا ماهیدشت در این مسیرها انجام دادیم و بنرهایی را نیز دراین خصوص در مرز نصب کردیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: علاوه براین، تردد ماشین های سنگین را از این بلوار حذف کردیم که اکنون در مرحله اطلاع رسانی هستیم و بعدا اعمال قانون را نیز خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: برای ماشین هایی هم که به “دیزل آباد” تردد دارند، مسیر جایگزین تعیین کرده ایم.
به گفته این مسئول، اعمال مدیریت مسیر و یکطرفه کردن برخی از خیابان های کرمانشاه از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش ترافیک در شهر کرمانشاه است.
دیدگاه