شنبه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 7 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21743 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

باز هم وعده بیاتی تو خالی از آب درآمد / آذر از نیمه گذشت و خبری از افتتاح باند فرودگاه کرمانشاه نیست شایع ترین عفونت‌ های چشمی و درمان آن هوای امروز کرمانشاه «استاندارد» است جهاد کشاورزی کرمانشاه نسبت به افزایش جمعیت موش‌ها در مزارع استان هشدار داد پروژه‌های «نهضت ملی مسکن» را بدون تکمیل زیرساخت‌ها افتتاح نخواهم کرد چرا جریمه‌های تکراری برای رانندگان ثبت می‌شود؟ آغاز طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» در کرمانشاه محیط‌زیست خسارت دستبرد خرس گرسنه را می‌پردازد خودروی قاچاق سوخت در جاده قصرشیرین در آتش سوخت خشت اول چون نهد معمار کج… ورود ۲۹ هزار پرونده به دادسرای کرمانشاه/ میانگین رسیدگی به پرونده ها ۶۶ روز است بازگرداندن کرمانشاه به تراز استان‌های دیگر نیازمند تلاش شبانه‌روزی است پروژه بزرگ کاشی و سرامیک چینی‌ها در کرمانشاه به کجا رسید؟ قتل مادر و زخمی شدن پدر به دست پسر ناخلف در اسلام آبادغرب نمایش”کاتالونیا” حجم زیادی از جوایز را ربود+گزارش تصویری ۲۰۰۰ نوزاد کرمانشاهی واکسن «روتاویروس» دریافت می‌کنند سرطان مثانه در این مشاغل اتفاق می‌افتد کشف کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در کرمانشاه کرمانشاه نیاز به تلاش و کار مضاعف دارد  دستگیری زن جوانی که شوهرش را با دستمال خفه کرد

وجود “روغن پالم” در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون
02 مرداد 1398 - 12:07
شناسه : 93630
10
عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای با اغواگرانه دانستن تبلیغات روغن در تلویزیون گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

فاطمه اسفرجانی امروز در نشست بررسی چالش‌های تبلیغات مواد غذایی از دیدگاه ذی‌نفعان در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه روغن‌های سرخ‌کردنی از فرمولاسیون کاملاً مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: مشکلی که در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغن‌های سرخ‌کردنی است./وی افزود: روغن سویا به‌علت دارا بودن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع از مقاومت پایینی برخوردار است و به‌هنگام سرخ کردن به‌دلیل تولید آلدئیدها احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد‌./عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با انتقاد نسبت به اغواگرانه بودن تبلیغات روغن در تلویزیون و در قالب تبلیغات مختلف متذکر شد: امروزه شاهد تبلیغ روغن‌های سرخ‌کردنی بدون پالم هستیم در حالی که وجود روغن پالم در روغن‌های سرخ‌کردنی در صورتی که از فرمولاسیون صحیحی برخوردار باشند بهتر از روغن‌هایی با مقاومت حرارتی پایین است./اسفرجانی عدم حضور متخصصین تغذیه در شورای سلامت و شورای بازبینی صدا و سیما را یکی از دلایل این تبلیغات ناصحیح دانست‌.

پ
پ

*مشکلی که در روغن‌های سرخ‌کردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغن‌های سرخ‌کردنی است.

عضو انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به نقش مهم وزارت بهداشت در کنترل بر این تبلیغات گفت: نبود کنترل دقیق بر ادعاهای تبلیغاتی مواد غذایی و همچنین کمرنگ بودن نقش انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور در وزارت بهداشت از مشکلاتی هستند که باید توسط وزارت بهداشت رفع شوند.

وی نسبت به پایین بودن سواد تغذیه‌ای مردم در سطوح مختلف جامعه نیز هشدار داد و بر  نقش مؤثر آموزش و پرورش در افزایش آگاهی مردم تأکید و تصریح کرد: تشکیل بسیج آموزشی برای تبلیغ و فروش مواد غذایی سالم و همگام‌سازی لیست اقلام ممنوعه و نظارت بر بوفه‌ها می‌تواند بر بهبود وضع تغذیه دانش‌آموزان و خانواده‌ها بسیار مؤثر باشد/تسنیم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.