پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20790 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود

مرز رسمی خسروی آماده ترین مرز با عراق برای تردد زائران
16 مهر 1397 - 12:19
شناسه : 9539
2
دبیر ستاد مرکزی اربعین: طلوع‌‌کرمانشاه :

بازگشایی مرز خسروی در دستور کار طرف عراقی است
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مرز رسمی خسروی اکنون برای تردد انفرادی زائر، مبادلات تجاری، ترانزیت کالا و صادرات باز است، گفت: بازگشایی این مرز برای تردد حجم بالای زائران در ایام اربعین همچنان در دستور کار طرف عراقی است.

پ
پ

شهریار حیدری افزود: اکنون مرز رسمی خسروی در مقایسه با سایر مرزها، آماده ترین مرز با عراق برای تردد زائران است و تمام زیرساخت ها و امکانات و شرایط لازم در این مرز فراهم است.
وی اظهار داشت: هفته گذشته یک هیات عالی رتبه نظامی بازدید میدانی از مرز خسروی داشته اند و با توجه به شکل گیری تغییرات در دولت عراق، مساله بازگشایی این مرز رسمی در دستور کار مجدد قرار گرفت.
وی بیان کرد: روز گذشته نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران به طور مجدد در رابطه با بازگشایی مرز خسروی برای ایام اربعین به دولت عراق تاکید شد و اکنون منتظر اعلام نظر آنان هستیم.
او با بیان اینکه با توجه به حجم بالای تردد زائران در ایام اربعین از مرز خسروی، دولت عراق باید سلامت جانی زوار را تضمین کند، اضافه کرد که شهرستان قصرشیرین و دیگر شهرستان های غربی استان کرمانشاه با توجه به سابقه طولانی در میزبانی از زائران عتبات عالیات، این آمادگی را دارند و ۱۰۰ درصد پای کار هستند تا از زائران اربعین پذیرایی کنند.
حیدری گفت: پارسال نیز تا آخرین لحظه مردم استان کرمانشاه و شهرستان های غربی این استان پای کار بودند و با وجود عشق و ارادت قلبی آن ها به اباعبدالله الحسین، هر لحظه که مرز برای زائران اربعین بازگشایی شود، پای کار خواهند بود.
وی گفت: دولت عراق باید هرچه سریعتر اظهار نظر خود را در رابطه با بازگشایی مرز خسروی اعلام کند تا در صورت تحقق این مهم، تمام دستگاه های خدمات رسان و مورد نیاز در این مسیر مستقر شوند.
وی افزود: تمام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز خسروی پیش بینی و فراهم شده و طرف مقابل نیز زیرساخت هایش برای خدمات به زائران آماده است.

*** ثبت نام ۲۰۰ هزار تن از زائران در سامانه سما
دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه گفت: از زمان آغاز فرآیند نام نویسی تاکنون، ۲۰۰ هزار تن از زائران برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین در سامانه سما ثبت نام کرده اند که ۵۵ هزار روادید نیز برای زائران صادر شده است.
حیدری افزود: با تمهیدات صورت گرفته، در ۲۴ نقطه از کشور روادید صادر می شود که شامل ۲۰ دفتر موقت و چهار کنسولگری در استان های کرمانشاه، اهواز، تهران و مشهد کار صدور روادید را انجام می دهند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.اربعین حسینی (ع) امسال با روز هشتم آبان مصادف شده است./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.