چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

فراورده های دامی خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنید
21 مهر 1397 - 10:43
شناسه : 9710
2
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی ومواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده‌های خام دامی ناسالم از چرخه مصرف خارج شد
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم در ۶ ماهه اخیرخبر داد وگفت: مصرف کنندگان فراورده خام دامی حتما از مراکز معتبر و مجاز خرید کنند.

پ
پ
مهدی ظفری پور با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۳ هزار مورد غیر بهداشتی مشاهده و نهایتا ۷۴ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و امحاء شده است.
ظفری پور تعداد پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی را ۵۲ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده معرفی شده ۷۱ مرکزمتخلف با دستور مقتام قضایی پلمپ شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با اشاره به نظارت‌های مستمر بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و همچنین کشتار گاه‌های دام و طیور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده‌های خام دامی از چرخه مصرف مردم حذف و و به صورت بهداشتی امحاء شده است.
ظفری پور در ادامه تصریح کرد: به منظور افزایش دقت و تشخیص نهایی از موارد غیر بهداشتی مشاهده شده تعداد ۵۰۰۰ هزار مورد نمونه برداری صورت گرفته است.
این مقام مسئول تعداد کشتار انجام شده در کشتارگاه‌های دام استان را ۷۰ هزار راس اعلام کرد وگفت: از این تعداد دام کشتار شده مقدار ۷۴ تن لاشه و آلایش ناسالم از چرخه مصرف خارج شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان نظارت بر مراکزتولید، استحصال، نگهداری و عرضه فراورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی بر شمرد و توصیه کرد: با توجه به انجام نظارت‌های دقیق بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان، تهیه فراورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی خواهد بود.
وی گفت: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و مرغ فاقد بسته بندی خودداری کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشا دامی با تلفن ۱۵۱۲ ” سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی” در سراسر استان تماس حاصل کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.