کرمانشاه » اجتماعی
کد خبر : 269310
پنجشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه

چگونه چشم خود را تقویت کنیم؟

چگونه چشم خود را تقویت کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با گوشی و فضای مجازی زیاد سروکار دارید و خستگی چشم‌ها شما را اذیت می‌کند، چند راهکار تقویت چشم را در این گزارش بخوانید.

 لاله مظفری گفت: وقتی صحبت از تقویت چشم می‌کنیم اولین موردی که به ذهن می‌رسد ویتامین آ است، اما این ویتامین مهم علاوه بر تقویت چشم باعث سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

 چشم ما به این ویتامین وابسته است و کمبود آن باعث شب کوری می‌شود، این ماده در سبزیجات، میوه‌های زرد و قرمز، کدو سبز، هویج، کدو حلوایی، فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز وجود دارد.

 علاوه بر ویتامین آ، ویتامین ب ۲ نیز برای سلامت چشم مفید است، اگر دچار خستگی چشم هستید و یا رگ‌های قرمزی در چشم تان وجود دارد ویتامین ب ۲ می‌تواند این مشکل را برطرف کند، این ویتامین در غلات، لبنیات، سویا، اسفناج و گوشت وجود دارد.

 «لوتئین» نیز یکی از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند اختلالات چشمی، شبکیه و خستگی چشم را کاهش دهد.

 اگر میخواهید از این ماده پر خاصیت برای تقویت چشم هایتان بهره‌مند شوید کلم بروکلی، زرده تخم مرغ، مرکبات و میوه‌ها را مصرف کنید، همچنین بتاکارتن و پتاسیم موجود در کدو سبز نیز باعث تقویت سلول‌های چشم می‌شود.

بانوانی که خیاطی و گلدوزی می‌کنند و یا افرادی که با سیستم کامپیوتر و گوشی زیاد سرکار دارند در کنار این مواد می توانند از مکمل‌های تقویت چشم استفاده کنند که این مکمل‌ها را باید زیر نظر پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنند./صداوسیما